Οι μηχανικοί της Honda στην προσπάθεια τους να προσφέρουν ένα αυτόματο κιβώτιο που δεν θα επηρέαζε την κατανάλωση καυσίμου ή τις εκπομπές CO2 προχώρησαν στην παρουσίαση του νέου CVT με μετατροπέα ροπής. Ο μετατροπέας ροπής αντικατέστησε το συμπλέκτη εκκίνησης (starting clutch) της προηγούμενης μονάδας CVT, βελτιώνοντας την ευελιξία στο παρκάρισμα και την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι οι οδηγοί απολαμβάνουν την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου, χωρίς αυτό να έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
 
Το νέο Jazz CVT είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου από την Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ,επίσημο εισαγωγέα-διανομέα της Honda στην Ελλάδα και μέλος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη σε δύο εκδόσεις: COMFORT CVT με 15.950 ευρώ και ELEGANCE CVT με 17.050 ευρώ (οι τιμές περιλαμβάνουν όφελος 500 ευρώ, που ισχύει για όλες τις εκδόσεις Jazz)
 
Ο εξοπλισμός των δύο εκδόσεων περιλαμβάνει:
COMFORT CVT: 8 αερόσακους–VSA-ISOFIX-Εμπρός ενεργά προσκέφαλα-Magic seats-Προβολείς ομίχλης-Ηλεκτρικούς θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες- ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών-Αυτόματο κλιματισμό-Εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα-Creeping control system-CD/MPE+AUX-4 ηχεία-USB υποδοχή.
 
Επιπλέον, η έκδοση ELEGANCE CVT περιλαμβάνει: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών-Συναγερμό-Πανοραμική οροφή-υαλοκαθαριστήρα με αισθητήρα βροχής-Cruise Control-Δερμάτινο τιμόνι-Αυτόματα φώτα - Ντουλαπάκι συνοδηγού με ψυγείο-+2 tweeters.

 
Σύστημα μετάδοσης-κινητήρας
Το νέο κιβώτιο CVT του νέου Jazz διαθέτει ένα σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα-Creeping control system, αποτελούμενο από ένα αισθητήρα κλίσης ο οποίος βοηθά το κιβώτιο να αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο πρέπει να κυλήσει προς τα εμπρός και πότε δεν πρέπει, βοηθώντας έτσι τον οδηγό να διατηρεί το μέγιστο έλεγχο.
 
Το κιβώτιο CVT εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα μηχανικού ελέγχου. Όταν χρησιμοποιείται σε D mode ο μοχλός κατεβάσματος σχέσης προσφέρει μια λειτουργία kickdown, με το κιβώτιο να επιστρέφει στη συνέχεια στο αυτόματο πρόγραμμά του όταν τα χειριστήρια του τιμονιού δεν χρησιμοποιούνται για περισσότερο από δέκα δευτερόλεπτα. Όταν οι μοχλοί χρησιμοποιούνται σε S mode προσφέρουν πλήρη μηχανικό έλεγχο στην επιλογή των σχέσεων, για επιτάχυνση ή φρένο του κινητήρα.
 
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων CVT της Honda συνεργάζεται με τον 4βάλβιδο βενζινοκινητήρα iVTEC με κυβισμό 1.4λίτρων. Ο κινητήρας του Jazz CVT αποδίδει 99 PS στις 6000 rpm και η ροπή του ανέρχεται στα 127Nm στις 4800 rpm. Χαρακτηρίζεται για την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, αφού ο μικτός κύκλος είναι μόλις 5,4lt/100 km και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 125gr/km
 
i-VTEC 
Το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC της Honda συμβάλλει στην επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ της απόδοσης και της ισχύος, και φέρει δύο κοκοράκια στις βαλβίδες εισαγωγής ανά κύλινδρο. Ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα, ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος προσδιορίζει ποιο προφίλ εκκέντρου θα χρησιμοποιείται και πώς ακριβώς θα λειτουργούν οι βαλβίδες εισαγωγής.
Η κυλινδροκεφαλή σχηματίζει μικρές γωνίες 30 μοιρών μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, συμβάλλοντας στο συνολικό, συμπαγές μέγεθος. Εκτός από την τεχνολογία VTEC του συστήματος των βαλβίδων, άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι το βελτιωμένο σχήμα του θαλάμου καύσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (drive-by-wire), μία συνθετική πολλαπλή εισαγωγής μεγάλου μήκους που συμβάλλει στην καλή παραγωγή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και οι τεχνολογίες μείωσης τριβής. 

 
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού Drive-By-Wire (DBW) βελτιστοποιεί το άνοιγμα της πεταλούδας όταν ο οδηγός πατάει γκάζι για ταχύ και ακριβή ψεκασμό καυσίμου, μεγιστοποιώντας έτσι την απόδοση. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, ισχύ στις υψηλές στροφές και υψηλό επίπεδο απόδοσης καυσίμου.
 
(4troxoi)