Συνεχίστηκε και τη χρονιά που πέρασε η πτωτική πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, με την Toyota να επικρατεί στο σύνολό της και το Opel Corsa στο σύνολο των ταξινομήσεων της χρονιάς ανά μοντέλο.

Όπως έχουμε πολλάκις επισημάνει σε παλαιότερες αναρτήσεις μας, η δυσμενής οικονομική συγκυρία δεν μπορούσε παρά να πλήξει για δεύτερη συνεχή χρονιά την πολύπαθη –όπως αποδεικνύεται- αγορά του αυτοκινήτου, η οποία έκλεισε το 2011 με πτώση που υπερέβη ποσοστιαία το 30% σε σχέση με εκείνες του 2010. Δυστυχώς, και παρά τις προβλέψεις πολλών «ειδικών» και μη περί του αντιθέτου, η διαρκής οικονομική ύφεση που κυριολεκτικά μαστίζει τη χώρα μας δεν επέτρεψε στην αγορά των καινούργιων Ι.Χ. επιβατικών οχημάτων να ξεπεράσει το άτυπο-ψυχολογικό φράγμα των 100.000 μονάδων, κλείνοντας, παρά το… αναζωογονητικό μέτρο της απόσυρσης, που θα συνεχίζει και φέτος να τείνει χείρα βοηθείας, λίγο πάνω από τις 97.000 μονάδες.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011
ΤΑ 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

1. Opel Corsa 6.021
2. Toyota Yaris 4.698
3. VW Polo 3.986
4. Ford Fiesta 3.631
5. Opel Astra 3.499
6. Toyota Auris 3.087
7. Fiat Panda 2.741
8. Nissan Micra 2.687
9. Toyota Aygo 2.314
10. VW Golf 2.299

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011
OI 10 ΠΡΩΤEΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Toyota 12.128
2. Opel 11.440
3. Volkswagen 9.466
4. Ford 6.427
5. Fiat 5.816
6. Nissan 5.687
7. Hyundai 4.885
8. Skoda 4.688
9. Citroen 3.609
10. Peugeot 3.419

Ας δούμε, όμως, στη συνέχεια αναλυτικά ποιοι ήταν οι περσινοί πρωταγωνιστές της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου αναλυτικά ανά κατηγορία.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: 4X4 ATV
2011: 1.979
2010: 4.057
2009: 11.700
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2010: -51,2%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -83,1%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ «4X4 ATV» ΤΟΥ 2011
1. BMW X1 486
2. Daihatsu Terios 430
3. Suzuki Jimny 294
4. Audi Q5 235
5. Suzuki Grand Vitara 175



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: 4X4 SUV
2011: 4.376
2010: 8.115
2009: 21.128
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2010: -46,1%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -79,3%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «4X4 SUV» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. VW Tiguan 978
2. Skoda Yeti 699
3. Dacia Duster 623
4. Suzuki SX4 408
5. Mini Countryman 349



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: MIΚΡΑ
2011: 17.045
2010: 23.401
2009: 24.403
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -27,2%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -30,2%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΜΙΚΡΑ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. Fiat Panda 2.741
2. Toyota Aygo 2.314
3. Hyundai i10 2.067
4. Smart Fortwo 1.437
5. Chevrolet Spark 1.330



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΣΟΥΠΕΡΜΙΝΙ
2011: 37.262
2010: 47.289
2009: 55.894
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -21,2%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -33,3%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΣΟΥΠΕΡΜΙΝΙ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. Opel Corsa 6.021
2. Toyota Yaris 4.698
3. VW Polo 3.986
4. Ford Fiesta 3.631
5. Nissan Micra 2.657



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: MIKPOMEΣΑΙΑ
2011: 24.299
2010: 37.811
2009: 62.386
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -35,7%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -61,1%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. Opel Astra 3.499
2. Toyota Auris 3.087
3. VW Golf 2.299
4. Skoda Octavia 2.057
5. Ford Focus 1.347



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: MEΣΑΙΑ
2011: 6.534
2010: 10.774
2009: 26.418
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -39,4%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -75,3%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΜΕΣΑΙΑ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. Opel Insignia 1.096
2. VW Passat 983
3. Toyota Avensis 714
4. Mercedes C-Class 694
5. BMW 3 Series 552



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΑ
2011: 3.849
2010: 4.718
2009: 7.662
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -18,4%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -49,8%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΑ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. Mercedes A-Class 792
2. Opel Meriva 589
3. Skoda Roomster 372
4. Nissan Note 243
5. Kia Venga 205



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΜΕΓΑΛΑ
2011: 482
2010: 912
2009: 1.897
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -47,1%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -74,6%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΜΕΓΑΛΑ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. Mercedes E-Class 264
2. Audi A6 64
3. BMW 5 Series 63
4. Saab 9-5 60
5. Volvo S80 20



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ
2011: 56
2010: 94
2009: 334
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -40,4%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -83,2%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ «ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ» ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. BMW 7 Series 18
2. Mercedes S-Class 13
3. Mercedes CLS 10
4. Audi A7 6
5. Audi A8 5



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΣΠΟΡ ΚΟΥΠΕ
2011: 800
2010: 2.226
2009: 2.000
ΔΙΑΦΟΡΑ ME TO 2010: -64,1%
ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ 2009: -60%

ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ ΣΠΟΡ ΚΟΥΠΕ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2011
1. VW Scirocco 636
2. Audi A5 38
3. Peugeot RCZ 31
4. Honda CR-Z 27
5. Mercedes CLC 17



(4troxoi)