Χρησιμοποιώντας αισθητήρες, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι στο εμπόριο προκειμένου να χρησιμοποιούνται στα ηλεκτροεγκεφαλογραφήματα, οι επιστήμονες του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου, σε πρώτη φάση κατάφεραν  να διαχωρίσουν τα βιοηλεκτρικά εγκεφαλικά κύματα που δημιουργούνται, όταν ένας οδηγός σκέφτεται εντολές όπως «στρίψε αριστερά», «πάτα γκάζι», «φρένο» κ.ά. και σε δεύτερη φάση να αναπτύξουν μια διεπαφή (interface) , η οποία συνδέει τους αισθητήρες με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή που ελέγχει το αυτοκίνητο.

Οι πρώτες δοκιμές οδήγησης με το νου, που πραγματοποιήθηκαν στο πρώην αεροδρόμιο Τέμπελχοφ του Βερολίνου, απέδειξαν ότι η οδήγηση με τη σκέψη είναι γεγονός. Μοναδικό πρόβλημα ήταν η μικρή χρονική υστέρηση ανάμεσα στη νοητική εντολή και στην πραγματοποίησή της. "...Αρκετή για να καθιστά το σύστημα επικίνδυνο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης",  όπως δήλωσε ο καθηγητής τεχνητής νοημοσύνης Ραούλ Ρόχας, επικεφαλής του προγράμματος “AutoNOMOS”.
 
Το πρώτο αυτοκίνητο που οδηγείται με τη σκέψη ονομάστηκε BrainDriver και η κάσκα κεφαλιού με 16 αισθητήρες (αξίας περίπου 300 δολαρίων), που κατασκευάστηκε από αμερικανική εταιρία, προοριζόταν αρχικά για βιντεοπαιχνίδια.

enet.gr