Αρνητικές επιδόσεις στα τρία χρόνια της κρίσης καταγράφει η αγορά τροφίμων ως αποτέλεσμα της κρίσης. Πιο συγκεκριμένα ενώ ο υπόλοιπος πλανήτηςη λόγω της δυναμικής εισόδου των νέων μεγάλων οικονομιών της Κίνας, της Ινδίας, της Ρωσίας και της Βραζιλίας καταναλώνει περισσότερα στην Ελλάδα, μελέτη με τίτλο «Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων 2007-2011- 

Συγκριτική ανάλυση και μελέτη του Food Retailing στην Ν. Ευρώπη», που παρουσιάζουν ο Δημήτρης Δημακάκος, αναλυτής (BSc, MSc) του Euromonitor International, UK και ο Αντώνης Ζαΐρης, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΛΠΕ, μιλά για κάμψη της τάξης του 8% στην κατανάλωση τροφίμων που θα καταγραφεί φέτος στην Ελλάδα.

Η Ελλάδα παρότι σημείωνε αύξουσα πορεία τη διετία 2007-2008 κατέγραψε αρνητικές επιδόσεις τα τελευταία τρία έτη, λόγω της οικονομικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι πρότινος οι πωλήσεις προϊόντων στηρίζονταν σε μεγάλο βαθμό στις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις διαφημίσεις, ενώ σήμερα τον πρώτο λόγο έχει η αγοραστική δύναμη και η τιμή.

 Παράλληλα, καταγράφεται σημαντική αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με την αξία κατανάλωσης των προϊόντων αυτών να εκτιμάται στο 17% το 2011, από 13,7% το 2010. Σύμφωνα με την μελέτη, το 2012 προβλέπεται δυσοίωνο τόσο για την ελληνική αγορά τροφίμων όσο και για τις υπόλοιπες αγορές της Ν.Α Ευρώπης. Μάλιστα στην Ελλάδα η μείωση αναμένεται να φτάσει στο 8%, ενώ στις αγορές της Ιταλίας και της Πορτογαλίας περίπου 1% και της Ισπανίας 2%.