Το να στέκεσαι άπραγος και να διαμαρτύρεσαι για τα κακώς κείμενα είναι ο ένα δρόμος αντιμετώπισης της κρίσης. Ο άλλος είναι να πράξεις – ανιδιοτελώς – για το καλό της χώρας. Μάλλον τον δεύτερο δρόμο ακολούθησε ο Γιώργος Κλειβοκιώτης, ο οποίος μίλησε στο News247.gr για την καμπάνια Up Greek Tourism.

Μαζί με τον Ονίκ Παλαντζιάν, τον Στάθη Χαϊκάλη και μια ομάδα εθελοντών, δημιούργησαν μια καμπάνια για την προώθηση του Ελληνικού Τουρισμού, με πυρήνα τους ίδιους τους Έλληνες, που καλούνται να στηρίξουν την καμπάνια, είτε συμβάλλοντας με ένα μικρό ποσό είτε προωθώντας την ιδέα.

Πρώτος στόχος η ανάρτηση ενός διαφημιστικού Billboard στην Times Square της Νέας Υόρκης. Το κόστος αυτής της ενέργειας ανέρχεται στα 15.000 δολάρια. Μεγάλο μέρος του ποσού έχει ήδη συγκεντρωθεί και μένουν μόλις λίγες ημέρες για την συγκέντρωση όλου του ποσού.



Το γιατί επέλεξαν αυτήν την μέθοδο προώθησης του Τουρισμού, το αν περιμένουν να έχουν θετικό αποτέλεσμα και το πώς μπορεί ο καθένας να βοηθήσει σε αυτήν την ενέργεια, θα μας τα πει ο ίδιος ο εμπνευστής της ιδέας, Γιώργος Κλειβοκιώτης.

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε προσωπικά με αυτή την καμπάνια;

Ζω στο εξωτερικό από το 2005 αλλά πάντοτε με ενδιαφέρει η τύχη της οικογένειας και των φίλων μου στην Ελλάδα και θέλω πολύ μια μέρα να γυρίσω. Το 2009, μόλις είχε ξεσπάσει η κρίση, έστειλα στους φίλους μου στο Facebook πρόσκληση σε ένα συμβολικό event για διακοπές στην Ελλάδα με αρχή το Μάιο και τέλος τον Οκτώβριο.

Αυτό το event έγινε viral και έφτασε να σταλεί σε 180,000 ανθρώπους. Τότε κατάλαβα ότι μια καλή ιδέα που θα βγει τη σωστή στιγμή μέσα από τα social media μπορεί να είναι πανίσχυρη. Δύο χρόνια μετά λοιπόν, είχα μια καινούργια ιδέα και βρέθηκαν δύο φίλοι, o Στάθης Χαϊκάλης και ο Ονίκ Παλατζιάν, που την αγάπησαν και σαν ομάδα πλέον αποφασίσαμε να την φέρουμε σε πέρας.

Γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός είναι η λεγόμενη "βαριά βιομηχανία" της χώρας. Είναι όμως αρκετός ο τουρισμός για να αντιστρέψει το κλίμα;

Όχι βέβαια δεν είναι αρκετός, αλλά παραμένει ο πιο εύκολος τρόπος να εισρεύσει χρήμα στην οικονομία μας. Για μια οικονομία όπως η ελληνική, ο τουρισμός, που συμβάλει περίπου στο 18% το ΑΕΠ και 20% της απασχόλησης, είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Είναι θεωρείτε ελκυστικό το προϊόν αυτής της χώρας τουριστικά ή έχουμε καταφέρει να αμαυρώσουμε την εικόνα της χώρας με τα επεισόδια, τους αποκλεισμούς λιμανιών και μουσείων;

Ναι, θεωρώ εξαιρετικά ελκυστικό το προϊόν της χώρας μας και, ναι, την έχουμε αμαυρώσει λίγο.

Νομίζω όμως ότι υπερβάλουμε λίγο στην Ελλάδα. Το 2006 έγιναν τρομερά επισόδεια στο Παρίσι, αλλά αυτό δεν σταμάτησε κανέναν να το επισκέπτεται. Στην Αγγλία είχαμε επισόδεια με νεκρούς πρόσφατα, αλλά ποιος το θυμάται. Πριν δύο χρόνια πετώντας με Swiss στην Ελβετία έχασα την πτήση μου γιατί απεργούσαν οι ελεγκτές στη Γενεύη. Έχω υποστεί καθυστερήσεις από απεργίες σε πολλές χώρες. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν παντού σε κάποιο βαθμό και ο κόσμος τα ξεχνάει γρήγορα. 

Η καμπάνια τρέχει ήδη κάποιο καιρό. Έχετε δει ανταπόκριση από τον κόσμο;

Έχουμε λάβει εκατοντάδες μηνύματα υποστήριξης. Έχουμε πλέον μία ομάδα 15 ικανότατων ανθρώπων που έχουν αναλάβει διάφορα κομμάτια του πρότζεκτ εθελοντικά. Έχουμε συγκεντρώσει τη στιγμή που ΄μιλάμε’ περισσότερα από $9,000 δολάρια, ¾ στόχου μας δηλαδή από 155 υποστηρικτές ή $60 ανά υποστηρικτή. Είμαστε ενθουσιασμένοι από την ανταπόκριση.

Ποιοί σας έχουν προσεγγίσει περισσότερο για να βοηθήσουν; Οργανώσεις; Εταιρείες; Η πολιτεία μήπως;

Κάποιοι άνθρωποι που πιστεύουν στο πρότζεκτ μας έχουν συνεισφέρει στο όνομα της εταιρείας τους. Από εκεί και πέρα αυτό είναι ένα πρότζεκτ grassroots. Θέλουμε την υποστήριξη των ιδιωτών.

Πώς θα μπορούσε η ελληνική πολιτεία να στηρίξει έμπρακτα τέτοιες ενέργειες; Η μήπως αυτές οι πόρτες είναι κλειστές;

Στη συγκεκριμένη ενέργεια δεν αναζητούμε το ρόλο της πολιτείας. Είναι καιρός οι ιδιώτες συλλογικά να κάνουν πράγματα χωρίς να χρειάζονται την απρόσωπη πολιτεία.

Ο μέσος Έλληνας στέκεται σχετικά διστακτικός απέναντι στην κρίση, προσπαθώντας να διαφυλάξει τα δικά του κεκτημένα. Πιστεύετε ότι είναι διατεθειμένος να βάλει το χέρι στην τσέπη; Ακόμα και για ένα μικρό ποσό.

Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα έτσι έχουν δείξει. Δεχόμαστε και έχουμε λάβει χρηματικά από $5 μέχρι και $1,000. Ασφαλώς δε μπορούν όλοι. Μπορούνε όμως αρκετοί. Πολλές από τις συνεισφορές (υπολογίζουμε περίπου στο 20%-30% προς το παρόν) προέρχονται εκτός Ελλάδας από Έλληνες και ξένους ακόμη.

Το ποσό των 15.000 ευρώ που είναι ο αρχικός στόχος φαίνεται σχετικά μικρό. Φαίνεται ότι θα μπορούσε να το δώσει μια οποιαδήποτε εταιρεία. Υπάρχει κινητικότητα από τις επιχειρήσεις να στηρίξουν τη χώρα ή είναι ο πολίτης που θα τα καταφέρει καλύτερα τελικά;

Η φιλοδοξία μας ήταν από την αρχή να μαζέψουμε τα χρήματα από ιδιώτες και όχι από εταιρείες. Προτιμούμε να φτάσουμε στο στόχο μας με πολλά μικρά ποσά, παρά με λίγα μεγάλα ποσά.

Προσωπικά βλέπω κάτι πολύ πιο σημαντικό στο Up Greek Tourism και σε κάθε παρόμοια κίνηση από το να μαζευτεί ένα ποσό. Βλέπω μια εγρήγορση για δράση. Ήταν αυτό στις φιλοδοξίες σας;

Βασικός στόχος είναι να εμπνεύσουμε περισσότερους Έλληνες να αναλάβουν ανάλογες πρωτοβουλίες, ενδεχομένως και πιο φιλόδοξες και πιο χρήσιμες τόσο για τον τουρισμό και την οικονομία, όσο και για άλλα πράγματα.

Κάποιος ο οποίος αποφασίζει να δώσει κάποια ευρώ ή ακόμα και κάποιος που δεν έχει να δώσει αλλά θέλει να βοηθήσει στην καμπάνια, πώς μπορεί εναλλακτικά να το κάνει;

Χρειαζόμαστε βοήθεια στα εξής:

1. Όσοι μπορούν, να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση της καμπανιας με όποιο ποσό νιώθουν άνετα εδώ.

2. Όλοι μπορούν να ενημερώσουν τους φίλους τους εντός και εκτός Ελλάδας για την προσπάθεια.

3. Επίσης μπορούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της καμπάνιας  μέσα από το Facebook.

4. ‘Οποιοι θέλουν να μας βοηθήσουν σε μελλοντικά παρόμοια πρότζεκτ, ας επικοινωνήσουν μαζί μας. Τα emails μας είναι στο website του Up Greek Tourism.

Ο καχύποπτος λαός τείνει να βλέπει πίσω από κάθε μη-κερδοσκοπική κίνηση ένα χρηματικό κίνητρο. Ποιό είναι το δικό σας κέρδος από αυτή την υπόθεση;

Κίνητρα υπάρχουν, αλλά δεν είναι κερδοσκοπικά.

Προσωπικά, αν και έφυγα πολύ πριν την κρίση, τα τελευταία χρόνια που ζω στο εξωτερικό και παρακολουθώ τί γίνεται στην Ελλάδα, νιώθω λίγο τύψεις που δεν είμαι εκεί με την οικογένια και τους φίλους μου. Εάν αυτό το πρότζεκτ είναι επιτυχημένο θα νιώθω λίγο καλύτερα.

Δεύτερο, σημαντικό κέρδος είναι επίσης όσα μαθαίνουμε μέσα από το πρότζεκτ και σε προσωπικό και σε τεχνικό επίπεδο πολλά. Για παράδειγμα μαθαίνουμε πώς λειτουργούν οι εθελοντικές ομάδες, πώς συγκεντρώνονται χρημάτα, πώς προωθείς μια ιδέα μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, κτλ.

Τέλος, γνωρίζουμε εξαιρετικούς καινούργιους ανθρώπους

Ο πρώτος στόχος για τη διαφήμιση στους δρόμους της Νέας Υόρκης είναι κοντινός και ορατός. Σκέφτεστε να κάνετε κάποιες κινήσεις μετά από αυτό;

Σκέψεις υπάρχουν, αλλά προς το παρόν αφοσιωνόμαστε σε αυτό τον στόχο και μόνο.

Ποιo είναι το ταβάνι των φιλοδοξιών για το Up Greek Tourism; Πού θεωρείτε ότι μπορεί να φτάσει η συγκεκριμένη κίνηση;

Θέλουμε να δούμε τη διαφήμιση στη Νέα Υόρκη, και θέλουμε να γράψουν για αυτή την προσπάθεια μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ως μια μικρή αλλά καλή πρωτοβουλία Ελλήνων για να βελτιώσουν την οικονομία τους.

news247.gr