Ο αντικαταστάτης της 599 GTB Fiorano είναι το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής της Feerari και συγχρόνως ένα εντυπωσιακό από κάθε σκοπιά κουπέ, με κινητήρα 740 ίππων και κορυφαίο εν γένει τεχνολογικό υπόβαθρο!


Έως τώρα, οι φήμες ήθελαν τον αντικαταστάτη της 599 GTB Fiorano, ο οποίος είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας και επίσημα σε λίγες μέρες στην Έκθεση της Γενεύης, να ονομάζεται 620GT. Τελικά, οι Ιταλοί έκαναν για μια ακόμα φορά την έκπληξη και αποφάσισαν να προικίσουν το νέο τους κουπέ με το όνομα F12 Berlinetta, ακολουθώντας την παράδειγμα των «κλασσικών» Ferrari σε ότι αφορά στην ονομασία τους (βλ. 250 GT Berlinetta). Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο διεκδικεί τις δικές του δάφνες στον τομέα της τεχνογνωσίας/τεχνολογίας, όντας την ίδια στιγμή ό,τι πιο γρήγορο έχει να παρουσιάσει σήμερα το διάσημο cavallino rampante (πάντοτε για χρήση σε δημόσιους δρόμους!).

Σημείο αναφοράς της νέας F12 Berlinetta είναι ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας των 6.262 κ.εκ., ο οποίος προέρχεται από την τετρακίνητη FF και αποδίδει, ειδικά για την περίσταση χάρη στη… φροντίδα των μάγων της Ferrari, 740 ίππους και 690 Nm ροπής, εκ των οποίων το 80% είναι ήδη διαθέσιμο στις 2.500 σ.α.λ.! Σημειώνουμε με βάση τα παραπάνω πως η ειδική ισχύς του αυτοκινήτου έχει ως τιμή τους 118 ίππους/λίτρο, ενώ με δεδομένο το βάρος του αμαξώματος, η αναλογία κιλών/ίππο περιγράφεται από την εντυπωσιακή τιμή 2,1. Με όριο περιστροφής τις 8.700 σ.α.λ., ο εν λόγω κινητήρας, ο οποίος είναι τοποθετημένος, όπως και στο παρελθόν, εμπρός, συνεργάζεται με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μεταφέροντας ασφαλώς την κίνηση στους πίσω τροχούς.

Συν τοις άλλοις, παρά τα εξαιρετικά αυτά επιτεύγματά του, ο κινητήρας αποδεικνύεται λιγότερο ενεργοβόρος σε σχέση με το παρελθόν και μάλιστα με λιγότερες κατά 30% εκπομπές ρύπων (350 gr/χλμ.). Σε ότι αφορά στις επιδόσεις που εξασφαλίζει το 12κύλινδρο αυτό διαμάντι, η εικόνα πραγματικά αφήνει με το στόμα ανοιχτό ακόμα και τον πλέον δύσπιστο. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις των Ιταλών, η νέα F12 Berlinetta είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,1 δλ., ενώ τα 0-200 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. Εξίσου εντυπωσιακός είναι ο ισχυρισμός των ανθρώπων της Ferrari πως το νέο τους κουπέ είναι το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής της μάρκας στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano, με χρόνο για την κάλυψη ενός γύρου της τάξης των μόλις 1:23.00.



Από εκεί και πέρα, σε ότι αφορά στη μορφή του αμαξώματος (σ.σ.: προϊόν συνεργασίας του σχεδιαστικού τμήματος της Ferrari και του Pininfarina), αλλά και αυτή καθ’ αυτή τη δομή του, η εικόνα είναι εξίσου εντυπωσιακή. Πέρα από την προκλητική αισθητική του, σημείο αναφοράς αποτελεί το σύστημα Aero Bridge, όπως το αποκαλεί η ίδια η Ferrari, το οποίο διοχετεύει τον αέρα, μέσω των πλαϊνών αεραγωγών του καπό, στους θόλους των τροχών και εν συνεχεία αποβάλλεται από τα εντυπωσιακά «ανοίγματά» του, εμπρός από τις πόρτες. Στόχος της παραπάνω «κίνησης» είναι η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος καθώς και η αποφυγή φαινομένων στροβιλισμού του αέρα στις υψηλές ταχύτητες.

Σε κάθε περίπτωση, χάρη στο Aero Bridge, αλλά και μια πλειάδα άλλων λύσεων (σχεδιαστικών και όχι μόνο), το αμάξωμα της νέας F12 Belrinetta έχει να παρουσιάσει έναν εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, της τάξης των 0,299. Επιπρόσθετα, αυξημένη κατά 76% είναι η ικανότητα του αμαξώματος σε σχέση με την κάθετη παραγόμενη δύναμη (σημ.: ενδεικτικά, στα 200 χλμ./ώρα παράγονται 123 κιλά κάθετης δύναμης). Ένα ακόμα επίτευγμα του αυτοκινήτου, άμεσα συνδεδεμένο με την αεροδυναμική, είναι το σύστημα Active Brake Cooling, χάρη στο οποίο σε περίπτωση αύξηση της θερμοκρασίας λειτουργίας των κεραμικών δίσκων, ανοίγει ένα ειδικά σχεδιασμένο «κλαπέτο» επιτρέποντας έτσι, προς όφελος της ψύξης τους, την εισροή μεγαλύτερων ποσοτήτων αέρα.



Σε σχέση με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, το οποίο έχει χτιστεί πάνω σε ένα εντελώς νέο, αλουμινένιο δάπεδο, με κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες της τάξης του 46/54 εμπρός/πίσω, το μήκος του σε σχέση με αυτό της 599 GTB Fiorano εμφανίζεται μειωμένο κατά 47 χλστ., ενώ μικρότερο κατά 20 χλστ. είναι και το πλάτος του. Σε αντίθεση, το ύψος έχει μειωθεί κατά 63 χλστ. Σε ότι αφορά στο εσωτερικό, οι σχετικές φωτογραφίες που σας παραθέτουμε, αν μη τι άλλο, αποδεικνύονται άκρως κατατοπιστικές τόσο σε σχέση με τις κορυφαίες, σε όλα τα επίπεδα, επιλογές της Ferrari, όσο και με τις σαφείς σχεδιαστικές επιρροές που έχει δεχθεί η καμπίνα της νέας F12 Berlinetta από τη μικρότερη 458 Italia.



FERRARI F12 BERLINETTA
Κινητήρας: V12
Κυβισμός: 6.262 κ.εκ.
Ισχύς: 740 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.
Ροπή: 690 Nm στις 6.000 σ.α.λ.
Ανώτατη ταχύτητα: 340 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 3,1 δλ.
0-200 χλμ./ώρα: 8,5 δλ.
Μέση κατανάλωση: 15 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 350 γρ./χλμ.
Κατανομή βάρους: 46% εμπρός, 54% πίσω
Μήκος: 4.618 χλστ.
Πλάτος: 1.942 χλστ.
Ύψος: 1.273 χλστ.
Βάρος: 1.525 χλστ.





(4troxoi)