Το νέο Citigo, δεν είναι απλά ένα ακόμα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Είναι ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα, που ακολουθεί τις τάσεις της εποχής, διαθέτοντας μια πλειάδα προτερημάτων που σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Και αν η τιμή του κυμανθεί στα 8.000 ευρώ, όπως σχεδιάζει η ελληνική εισαγωγική εταιρεία, τότε θα μιλάμε για ένα πραγματικά ακριβοθώρητο μοντέλο. Ταξιδέψαμε ως την Πορτογαλία, στα πλαίσια της παγκόσμιας παρουσίασης του, μεταφέροντας σας τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις.

Το νέο τσέχικο μοντέλο, είναι ένα από τα τρίδυμα του ομίλου VW μαζί με τα VW Up! και Seat Mii. Όλα βασίζονται στο ίδιο πάτωμα, έχουν τα ίδια μηχανικά μέρη, διαστάσεις, αλλά και σχεδιαστική φιλοσοφία. Μπορεί να είναι «αδερφάκια», ωστόσο φαίνονται τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, κάτι που κάνει το ένα πιο ενδιαφέρον από το άλλο. Και αυτό είναι το πρώτο στοίχημα που κερδίζει τόσο το Citigo, όσο και τα άλλα δύο.

Η εμφάνιση του είναι σύγχρονη, παιχνιδιάρικη, με τα κάθετα πίσω φώτα να είναι το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του αμαξώματος. Η παλέτα των χρωμάτων επίσης, με τις έντονες αποχρώσεις, όπως του πράσινου να προσδίδουν ένα χαρούμενο παρουσιαστικό. Το εσωτερικό του είναι λιτό, χωρίς υπερβολές στη σχεδίαση, αλλά με γερμανική ποιότητα και έξυπνες λύσεις. Υπάρχουν παντού θήκες για αντικείμενα, από αυτή για κινητό, έως πιο μεγάλα αντικείμενα στο πλάι των καθισμάτων και ειδική λαβή στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, για να κρεμάσεις ακόμα μια τσάντα. Τα καθίσματα έχουν σπορτίφ προφίλ, όντας φαρδιά και άνετα, κάνοντας πιο άνετη την οδήγηση. Το μόνο αρνητικό, έρχεται από την απουσία ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος.

Στο πάνω τμήμα του ταμπλό, προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και το σύστημα «Move&Fun», περιλαμβάνοντας λειτουργία πλοήγησης, hands free, πληροφορίες media player, πληροφορίες οικονομικής οδήγησης και πολλές ακόμα εφαρμογές. Για πρώτη φορά επίσης, σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας περιλαμβάνεται και το σύστημα «City Safety Drive», το οποίο ακινητοποιεί αυτόματα το όχημα σε επικείμενη σύγκρουση με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα., όπως φυσικά και το ESP.

Αυτό που κλέβει την παράσταση όμως στο Citigo και που έχει ιδιαίτερη σημασία σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας είναι οι χώροι του. Παρά τα 3,56 μέτρα του μήκους του, έχει αρκετά ευρύχωρη καμπίνα, φιλοξενώντας με άνεση στα πίσω καθίσματα ακόμα και δύο επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ είναι από τα πιο μεγάλα της κατηγορίας με 251 λίτρα χωρητικότητας και αρκετά μεγάλο βάθος, χωρώντας τις βαλίτσες ακόμα και σε κάθετη θέση. Να σημειώσουμε επίσης, ότι διακρίνεται και για τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα του EuroNCAP.  Σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα, το Citigo θα είναι διαθέσιμο με ένα τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου, απόδοσης 60 και 75 ίππων, με μέση κατανάλωση καυσίμου 4,5 και 4,7 λτ./100 χλμ., αντίστοιχα και εκπομπές ρύπων στα 105 και 108 γρ./χλμ. Ωστόσο, θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση «Green Tec», με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 4,1 λίτρα και τις εκπομπές CO2 κάτω από 100 γραμμάρια, γεγονός που το απαλλάσσει και από τα τέλη κυκλοφορίας.

Στους δρόμους της Λισσαβόνας, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το Citigo, επιλέξαμε αρχικά την τρίθυρη έκδοση των 75 ίππων. Χάρη στις ροπές από χαμηλά και το καλό σε κλιμάκωση 5αρι κιβώτιο, κινείται με άνεση έως τα 130 χλμ./ώρα, το μοτέρ είναι σπιρτόζικο και σχετικά αθόρυβο, με την ανάρτηση να αποσβένει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και είναι πιο σφιχτή απ ότι περιμένεις από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Βέβαια, το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, δίνει μια αίσθηση ασφάλειας σε πιο απαιτητικές διαδρομές, στοιχείο που κερδίζει τον οδηγό από την πρώτη στιγμή. Από την άλλη, η έκδοση των 60 ίππων δεν δείχνει ότι υπολείπεται κατά 15 ίππους, παρά μόνο στις υψηλές ταχύτητες, με την μέση κατανάλωση όπως την μετρήσαμε εμείς έπειτα από λίγα χιλιόμετρα στα πλακόστρωτα της Πορτογαλικής πόλης και στους γύρω λόφους, να κυμαίνεται στα 5,7-5,9 περίπου λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

Στη χώρα μας, το μικρό μοντέλο της Skoda θα έρθει τον Ιούνιο σε τρίθυρο αμάξωμα, με το πιο πρακτικό -πεντάθυρο αμάξωμα να αναμένεται τον Σεπτέμβριο. Οι εξοπλιστικές εκδόσεις θα είναι τρεις (Active, Ambition και Elegance), με την τιμή του όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου να ξεκινά από περίπου 8.000 ευρώ με απόσυρση.