Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Απόστολος Βουλγαράκης, έστειλε σήμερα 9-3-2012 υπόμνημα – επιστολή στον Υπουργό και Υφυπουργό του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κους Βορίδη και Μαγκριώτη αντίστοιχα, σχετικά με την ανάγκη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ και της σύνδεσής του με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Ολόκληρη η επιστολή του κου Βουλγαράκη έχει ως εξής :

«Κύριοι Υπουργέ και Υφυπουργέ,

Σας θέτουμε υπόψη τα επόμενα σχετικά με το θέμα της περίληψης :

1. Η αναπτυξιακή επιλογή της Περιφέρειας Κρήτης στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013

Η Κρήτη έχει πληθυσμό 621.340 κατοίκων (Απογραφή 2011), που αντιστοιχεί στο 5,8% του πληθυσμού της Ελλάδας των 10.787.690 κατ. Όμως κατά την τουριστική περίοδο ο πληθυσμός της Νήσου τείνει να διπλασιασθεί με τις αφίξεις κυρίως Ευρωπαίων τουριστών, με πτήσεις charters που αντιπροσωπεύουν το 25% όλης της χώρας. Έτσι η Κρήτη κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου είναι μια μικρή Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία συμβιώνουν πολίτες όλων των λαών της, προς όφελος τόσο της τοπικής όσο και της Εθνικής οικονομίας.

Η Περιφέρεια Κρήτης για την περαιτέρω ανάπτυξη της Νήσου παρουσίασε τις επόμενες προτεραιότητες σε Αναπτυξιακά Συνέδρια, Διημερίδες κλπ που διενεργήθηκαν στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 : Τον εκσυγχρονισμό του γεωργικού τομέα, επικοινωνιών και ενέργειας. Τη λειτουργία ολοκληρωμένου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών επιβατών – φορτίων. Την αναβάθμιση της ποιότητας του τουρισμού. Την προστασία – ανάδειξη φυσικού περιβάλλοντος, Αρχαιολογικών χώρων – μνημείων κλπ. Την ενίσχυση έρευνας με χρήση νέων τεχνολογιών. Την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού – βελτίωση λειτουργίας της Δημ. Διοίκησης κλπ.

2. Ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), η προβλεπόμενη Αναβαθμισή του και οι Συνδέσεις του με τις πόλεις, τους Λιμένες και τα Αεροδρόμια

Ο Β.Ο.Α.Κ. ( αποτελεί τμήμα των Ευρωπαϊκών οδικών δικτύων ), σύμφωνα με τα συμπεράσματα όλων των παραπάνω αναπτυξιακών Συνεδρίων και αποφάσεων του Περιφ. Συμβ. Κρήτης, αποτελεί το βασικότερο έργο υποδομής πολλαπλής σκοπιμότητας της Κρήτης και για την αντιμετώπιση του συνεχώς αυξανόμενου φόρτου κυκλοφορίας του απαιτείται η αναβάθμισή του η οποία θα συμβάλει αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας της Νήσου.

Το τέως ΥΠΕΧΩΔΕ αποδέχθηκε τα συμπεράσματα των παραπάνω αναπτυξιακών συνεδρίων και αποφάσεων του Περιφ.Συμβ. Κρήτης και προγραμμάτισε την αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, παράλληλους δρόμους εκατέρωθέν του και γεωμετρικά στοιχεία τα οποία να επιτρέπουν ταχύτητα μελέτης 100 χλμ. / ώρα. Ειδικότερα στον τουρισμό, που είναι από τους βασικότερους τομείς της οικονομίας της Νήσου, με την αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. θα επιτυγχάνεται η ταχύτατη διάχυση των τουριστών στην ενδοχώρα και στις νότιες ακτές της Κρήτης, συμβάλλοντας έτσι στην ισομερή κατανομή στους κατοίκους της Νήσου των ωφελειών από τον τουρισμό.

Ο Β.Ο.Α.Κ. έχει συνολικό μήκος 310 χλμ. εκ των οποίων 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί. Ήδη εκπονούνται μελέτες αναβάθμισής του σε 135 χλμ. η οποία αναφέρεται σε διατομή τεσσάρων λωρίδων μήκους 90 χλμ. (έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Γούβες-Χερσόνησος μήκους 9 χλμ.) και σε διατομή δύο λωρίδων μήκους 45 χλμ.

Όσον αφορά το Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων ένα τμήμα του μήκους 8 χλμ. (Σούδα – Χανιά – Βαμβακόπουλο) έχει αναβαθμισθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ενώ ήδη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας κατά τα τμήματα Ορια Περιφερ. Ενοτήτων Ρεθύμνης – Χανίων μέχρι Βρύσσες και Αγιοι Πάντες – Καλύβες μήκους αντίστοιχα 11 και 8 χλμ. Για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ. Ενότητας Χανίων απαιτείται να αρχίσει το ταχύτερο η εκπόνηση των σχετικών μελετών κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσσες – Αγιοι Πάντες, Καλύβες – Σούδα και Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ.

Σχετικά με την οδό σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. ( Κόμβος Σούδας ) με το Αεροδρόμιο \”Δασκαλογιάννης\” Χανίων συνολικού μήκους 15 χλμ. παρατηρείται ότι το πρώτο του τμήμα μήκους 0,9 χλμ. από Κόμβο Σούδας του Β.Ο.Α.Κ. μέχρι Κάτω Σούδα έχει κατασκευασθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας. Το δεύτερο τμήμα του μήκους 0,7 χλμ. διέρχεται μέσα από την Κάτω Σούδα.

Τέλος το τρίτο τμήμα της οδού μετά την Κάτω Σούδα μέχρι το Αεροδρόμιο μήκους 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί προ 50ετίας με πλάτος οδοστρώματος 7 – 8 μέτρα, που είναι τελείως ανεπαρκές για τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα. Το τρίτο αυτό τμήμα της οδού των 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί σε μήκος 11,4 χλμ. εντός απαλλοτριωθείσας λωρίδας εδάφους πλάτους 22 μέτρων και στο υπόλοιπο μήκος των 2 χλμ. σε λωρίδα μικρότερου πλάτους .

3. Επιτακτική η ανάγκη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ. Ενότητας Χανίων και διαπλάτυνσης της οδού σύνδεσής του με το Αεροδρόμιο \”Δασκαλογιάννης\”

Από τα παραπάνω εκτεθέντα προκύπτει σαφώς η ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. για την περαιτέρω ανάπτυξη όλων των τομέων της οικονομίας της Κρήτης. Ειδικότερα στην Περιφερ. Ενότητα Χανίων η αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. και η διαπλάτυνση – βελτίωση της οδού σύνδεσής του με το Αεροδρόμιο \”Δασκαλογιάννης\” είναι επιτακτική επειδή, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλει αποφασιστικά στην ταχύτατη μεταφορά των γεωργικών προϊόντων προς το λιμάνι της Σούδας καθώς και στη μετακίνηση των τουριστών από το Αεροδρόμιο προς τις μεγάλες τουριστικές περιοχές κατά μήκος του Β.Ο.Α.Κ. Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος και Σούδα – Γεωργιούπολη – Ρέθυμνο όπως επίσης και προς τις Νότιες ακτές, προς όφελος της τοπικής και Εθνικής οικονομίας.

Κύριοι Υπουργέ, Υφυπουργέ,

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, σας παρακαλούμε όπως επιληφθείτε προσωπικά του θέματος της προκήρυξης το ταχύτερο των διαγωνισμών ανάθεσης των μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ. Ενότητας Χανίων κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσσες – Αγιοι Πάντες, Καλύβες – Σούδα και Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ. ώστε να αρχίσει άμεσα η εκπόνησή τους για τη στη συνέχεια κατασκευή τους , όπως επίσης και του θέματος της κατασκευής της διαπλάτυνσης – βελτίωσης της οδού σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με το Αεροδρόμιο \”Δασκαλογιάννης\”.

Για τον ανωτέρω δρόμο η Περιφέρεια Κρήτης Γενική Δ/νση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος & Υποδομών Τεχνικών Έργων Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων έχει υποβάλλει αίτημα με αρ. Πρωτ. 16116/6742- 17/02/2012 και ζητά επιπλέον πίστωση για την ολοκλήρωση της μελέτης Β.Ο.Α.Κ –Αεροδρόμιο καθώς και για την ολοκλήρωση του Νότιου Οδικού Άξονα Νήσου Κρήτης (Οδικά Τμήματα Εντός Ν. Χανίων)».

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook