Μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα παραλλαγή του πρωτοτύπου crosscoupe παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Γενεύη αναδεικνύοντας τη δυναμική των υβριδικών λύσεων σε περιβαλλοντικά και όχι μόνο ζητήματα.

Το πρωτότυπο Cross Coupe της VW παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2011 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο «φορώντας» ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, αποτελούμενο από έναν βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, το οποίο εξασφάλιζε μέση κατανάλωση μόλις 2,7 λιτ./100 χλμ και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 62 gr/χλμ. Σήμερα, η γερμανική εταιρεία, παρουσιάζει επί ευρωπαϊκού εδάφους μια ακόμα πιο «καθαρή» παραλλαγή του μοντέλου, με υβριδικό και πάλι σύστημα κίνησης, η οποία εγγυάται μέση κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται στα 1,8 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 46 gr/χλμ.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα καρδιά του Cross Coupe, που ως μοντέλο τίθεται ως άμεσος αντίπαλος του Range Rover Evoque, αποτελείται από έναν πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού και δύο ηλεκτροκινητήρες, που συνδυαστικά αποδίδουν 306 ίππους. Η τιμή αυτή, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της VW, είναι σε θέση να εξασφαλίσει στο αμάξωμα των 1.858 κιλών τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα, καθώς και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,2 δλ. Σε ότι αφορά στον πετρελαιοκινητήρα, πρόκειται για ένα εξελιγμένο 2λιτρο μηχανικό σύνολο της γενιάς ΕΑ288 (TDi), το οποίο αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής από τις μόλις 1.600 σ.α.λ., ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω) αποδίδουν αντίστοιχα ισχύ 55 και 115 ίππους. Σε ότι αφορά στη ροπή του, ο πρώτος αποδίδει 180 Nm και ο δεύτερος 270 Nm. Συνδυαστικά, η μέγιστη τιμή της ροπής που φτάνει στους τέσσερις κινητήριους τροχούς του Cross Coupe Concept αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή των 700 Nm.



Όταν το Cross Coupe κινείται αποκλειστικά με την αρωγή των δύο ηλεκτροκινητήρων του και με ταχύτητα κίνησης που δεν υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα, η αυτονομία κίνησης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει η VW, ανέρχεται στα 45 χλμ., ενώ σε συνδυασμό με τον κινητήρα ντίζελ η τιμή αυτή «σκαρφαλώνει» πάνω από τα 1.200 χλμ. Μάλιστα, στο ηλεκτρικό mode λειτουργίας παρέχονται δύο διαφορετικά προγράμματα, το City και το Sport. Στην πρώτη περίπτωση, εν… ζωή βρίσκεται μόνο ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα, ενώ στη δεύτερη και οι δύο «εργάζονται» προκειμένου να κινήσουν το εντυπωσιακό αμάξωμα του Cross Coupe Concept. Αξίζει να προσθέσουμε πως οι συσσωρευτές ενέργειας ιόντων λιθίου (μπαταρίες) είναι 8 στο σύνολο και βρίσκονται εγκατεστημένες στο κεντρικό τούνελ μετάδοσης του αυτοκινήτου. Φυσικά, η φόρτιση τους πραγματοποιείται είτε κατά τη διάρκεια της κίνησης, είτε «εξωετρικά», μέσω πρίζας με τάση 230 Volt.

                       

Το νέο Cross Coupe Concept βασίζεται πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα MQB του Γκρουπ VW, ενώ το αμάξωμα έχει μεταξόνιο 2,63 μ., μήκος 4,357 μ. (δηλαδή μεγαλύτερο από Golf και μικρότερο από ένα Tiguan), με κοντούς προβόλους μήκους 855 και 860 χλστ. εμπρός και πίσω. Στην αρκούντως δυναμική εμφάνιση του Cross Coupe συμβάλλουν καθοριστικά οι τροχοί των 20 ιντσών, που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 265/45. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, συναντά κανείς τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις για ισάριθμους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται ανάμεσα στα 380 και 1.230 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.



4troxoi.gr