Απογοητευμένοι δηλώνουν ομογενείς ιδιοκτήτες εταιριών ταξί της Μελβούρνης με την ανακοίνωση της αυστραλιανής πρεσβείας της Αθήνας, σύμφωνα με την οποία δεν είναι δυνατόν να προσελκύσουν οδηγούς ταξί από την Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, παράγοντες της ομογένειας επικρίνουν τα μέσα ενημέρωσης, που «χωρίς να ελέγχουν τα στοιχεία δημιουργούν ψεύτικες ελπίδες και παίζουν με την αγωνία χιλιάδων ανθρώπων».

 Ο Ηρακλής Κατσιαμπάνης, από την εταιρία Taxilink, μιλώντας στην ομογενειακή εφημερίδα "Νέος Κόσμος" υποστηρίζει πως αυτή τη στιγμή πάνω από 1500 αυτοκίνητα ταξί είναι ακινητοποιημένα στη Μελβούρνη λόγω έλλειψης οδηγών, και προσθέτει ότι δεν αν δεν μπορέσει να φέρει οδηγούς από την Ελλάδα θα τους φέρει από άλλες χώρες «αλλά αυτό είναι άδικο».

«Μόλις ανακοινώσαμε την πρόθεσή μας να προσελκύσουμε οδηγούς από την Ελλάδα υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον. Έχουμε δεχθεί πάνω από 800 αιτήσεις, ενώ η ιστοσελίδα μας (http://www.australiantaxiacademy.com.au) είχε 25.000 επισκέψεις. «Δεν μπορούν, λοιπόν, να μας λένε ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον» λέει ο κ. Κατσιαμπάνης, ο οποίος υποστηρίζει ότι πρέπει να κινητοποιηθεί η ομογένεια για να αλλάξει στάση η αυστραλιανή κυβέρνηση.

«Τόσο για να καλύψουμε τις δικές μας ανάγκες, όσο και για να βοηθήσουμε τους Έλληνες που έχουν ανάγκη» λέει.

Ο ίδιος προσθέτει ότι εντός των ημερών θα γίνουν οι σχετικές παραστάσεις στο υπουργείο Μετανάστευσης με την ελπίδα να εγκριθεί το πρόγραμμα.

Το αυστραλιανό Υπουργείου Μετανάστευσης υποστηρίζει ότι «έως τώρα δεν έχει εγκριθεί από την Αυστραλία κανένα πρόγραμμα που να προβλέπει τη μαζική μετακίνηση από την Ελλάδα ενδιαφερομένων να εργαστούν στα ταξί της Μελβούρνης».

Την ίδια στιγμή και η αυστραλιανή πρεσβεία στην Αθήνα, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι «το επάγγελμα των αυτοκινητιστών οδηγών ταξί δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο ειδικοτήτων που προβλέπει το υφιστάμενο πρόγραμμα μετανάστευσης της Αυστραλίας».

Η πρεσβεία της Αυστραλίας αποσαφηνίζει, επίσης, ότι η λύση της φοιτητικής βίζας δεν μπορεί να ισχύσει για τη μετάβαση των ενδιαφερομένων αυτοκινητιστών, καθώς αυτή είναι προσωρινή και αφορά μόνον άτομα, που έχουν γίνει δεκτά για σπουδές πλήρους φοίτησης σε κάποιο εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών της χώρας και μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές και το κόστος διαβίωσής τους, με δικαίωμα στην εργασία μόνο 20 ωρών την εβδομάδα.

 Ο Χρήστος Σικαβίτσας, από την εταιρία «Cabways», υποστηρίζει και εκείνος ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη οδηγών ταξί και ότι γνωρίζει ότι το αυστραλιανό Υπουργείο Μετανάστευσης έχει εγκρίνει την προσέλκυση οδηγών λεωφορείων από την Ιρλανδία.

«Εφόσον εγκρίνεται να έρθουν οδηγοί λεωφορείων από την Ιρλανδία θα μπορούσε να εγκριθεί και η προσέλκυση οδηγών ταξί από την Ελλάδα μιας και υπάρχει μεγάλη έλλειψη» λέει και προσθέτει ότι όταν θα γίνουν οι σχετικές παραστάσεις στο Υπουργείο Μετανάστευσης ελπίζει ότι «οι αρμόδιοι θα αλλάξουν άποψη».

Παρά το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης οδηγών ταξί που αντιμετωπίζει η Μελβούρνη, εκφράζονται αμφιβολίες αν το εγχείρημα των ομογενών πετύχει καθώς η μετανάστευση στην Αυστραλία είναι ιδιαίτερα δύσκολη.

 Για να μεταναστεύσει κανείς στην Αυστραλία είναι χρονοβόρο και δαπανηρό και η χώρα δέχεται μόνο ειδικευμένους εργαζόμενους.

Η λύση της φοιτητικής βίζας, που επικαλούνται οι ομογενείς, δεν είναι εφικτή, όπως, σωστά, επισημαίνει και η αυστραλιανή πρεσβεία.

 

protothema.gr