Άραγε, κατά πόσο το «νέο» καύσιμο μπορεί να διαταράξει τις τρέχουσες ισορροπίες; Η τριάδα του συγκριτικού αποτελεί μια καλή αφορμή για διαπιστώσεις.

Τo 2012 θα είναι χρονιά σταθμός για την πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα, καθώς με την άρση της απαγόρευσης της χρήσης της στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας για πρώτη φορά θα δείξει ελεύθερα τις δυνατότητές της από εμπορικής πλευράς. Ήδη στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που μας πέρασε το μερίδιό της επί του συνόλου των πωλήσεων του 2011 αυξήθηκε από 8,4% σε 9,9%. Τα προγνωστικά μας για τη χρονιά που διανύουμε δείχνουν άνοδο στις ταξινομήσεις των ντίζελ μοντέλων μήνα με το μήνα, με συνολικό μερίδιο στο τέλος του 2012 ελάχιστα κάτω από το 20%.

Αυτό σημαίνει ότι αρκετοί από τους υποψήφιους αγοραστές θα συγκατανεύσουν -εν μέσω κρίσης- σε μια αγορά με μεγαλύτερο κόστος, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα, παρ’ ότι θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα απόσβεσης για να αρχίσουν να λειτουργούν τα ανταποδοτικά οφέλη μέσω της οικονομίας από την κατανάλωση. Όλα τα παραπάνω αποτελούν το «περιβάλλον» μέσα στο οποίο καλούνται να σταδιοδρομήσουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται και τα τρία της παρούσας συγκριτικής μας δοκιμής.

Το βασικό συστατικό…
Ας ξεδιπλώσουμε, λοιπόν, τις τεχνικές προδιαγραφές των τριών κινητήριων συνόλων. Ο 1,6 λίτρων JTDM-2 κινητήρας ντίζελ της Giuliettaαποδίδει 105 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 28,5 χλγμ. ροπής (32,6 χλγμ. στο πρόγραμμα Dynamic του συστήματος D.N.A.) από τις 1.800 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αναβαθμίστηκε από τεχνικής πλευράς πριν από δύο χρόνια, προσφέροντας περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο καλύτερη και πιο αποδοτική διαχείριση της καύσης, ελάττωση του θορύβου και επιπλέον μείωση της κατανάλωσης κατά 20%.

Ο 1,6 λίτρων ντίζελ e-HDi κινητήρας του «308» με τους 112 ίππους και τα 27,5 χλγμ. ροπής από τις 1.700 σ.α.λ. εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου για την ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση αλλά και μια υβριδική μπαταρία που αποθηκεύει την ενέργεια αυτή μεταφέροντάς τη στο τελευταίας γενιάς σύστημα Stop & Start κάθε φορά που χρειάζεται να εκκινήσει το αυτοκίνητο. Αυτό συνεπάγεται μειωμένη κατανάλωση κατά 15% σε αστικό περιβάλλον, μειωμένους ρύπους κατά 5% και κατά 40% ταχύτερη επανεκκίνηση του κινητήρα σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα Stop & Start.

Τέλος, ο 1,6 λίτρων τουρμποντίζελ κινητήρας του Leon αποδίδει 105 ίππους και 25,5 χλγμ. ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Έχοντας ως σύμμαχό του και τα υπόλοιπα οικολογικά συστήματα του πακέτου Ecomotive (Stop & Start, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, αεροδυναμικά βοηθήματα κ.ά.), υπόσχεται πολύ οικονομική λειτουργία, με μέση κατανάλωση μικρότερη των 7 λίτρων/100 χλμ.

4troxoi.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook