Πρόκειται για τον αντικαταστάτη της 612 Scaglietti, αλλά και για ένα μοντέλο ορόσημο στην ιστορία της Ferrari, καθώς σηματοδοτεί την είσοδο των κόκκινων στην κατηγορία των shooting break μοντέλων υιοθετώντας για πρώτη φορά σύστημα τετρακίνησης!

Όπως σημειώσαμε χαρακτηριστικά και στην εισαγωγή της αναφοράς μας, πρόκειται για το μοντέλο-ναυαρχίδα στη γκάμα της Ferrari, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει την 612 Scaglietti υιοθετώντας μια πλειάδα νεωτεριστικών (για τους Ιταλούς, ασφαλώς και όχι μόνον!) στοιχείων. Αρχής γεννώμενης ασφαλώς από την εξωτερική σχεδίαση, καθώς η νέα FF, όντας 4θέσια, ενστερνίζεται το γνωστό σχεδιαστικό δόγμα των shooting break αυτοκινήτων της πολυτελούς κατηγορίας, προφανώς υπό το εμπορικό… βάρος μοντέλων όπως είναι λόγου χάρη η Bentley Continental GTC αλλά και των 4θυρων Porsche Panamera και Aston Martin Rapide. Υπεύθυνος για το αισθητικό αποτέλεσμα είναι ο γνωστός σχεδιαστικός οίκος Pininfarina, ο οποίος κατάφερε να «παντρέψει» τις πατροπαράδοτες αρχές της μάρκας (βλ. σπορτίφ/ επιθετικό ντιζάιν) με την πρακτικότητα. Form follows function λοιπόν και για τους «σκληροπυρηνικούς» ιθύνοντες της Ferrari, οι οποίοι ρίχνουν λίγο... νερό στο κρασί τους δημιουργώντας ένα 4θέσιο σπορ μοντέλο με χώρο φόρτωσης που κυμαίνεται από 450 έως και 800 λίτρα!

Ωστόσο, για τους πλέον μυημένους, οι πραγματικές ειδήσεις δεν «κρύβονται» μόνο στις σχεδιαστικές επιλογές των Ιταλών (που για πολλούς ενδεχομένως να χαρακτηριστούν έως και αμφιλεγόμενες…), αλλά σε εκείνες που αφορούν τον τεχνικό-τεχνολογικό τομέα. Και πιο συγκεκριμένα, στο γεγονός ότι η νέα FF των 4.907 χλστ. είναι η πρώτη Ferrari παραγωγής με σύστημα τετρακίνησης (σ.σ.: η τετρακίνητη και κατασκευασμένη σε μόλις δύο αντίτυπα 408RM ουδέποτε πήρε το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής των Ιταλών), το οποίο η Ferrari ονόμασε 4RM.



Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα, το οποίο, βάσει των επίσημων ισχυρισμών των δημιουργών του, ζυγίζει 50% λιγότερο σε σχέση με εκείνο των «συμβατικών» συστημάτων τετρακίνησης συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην διασφάλιση μιας κορυφαίας για το είδος κατανομής των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες (47/53 εμπρός/πίσω). Ωστόσο, πιο λεπτομερή στοιχεία επ’ αυτού, δεν έχουν ακόμα δει το φως της δημοσιότητας. Από εκεί και πέρα, η νέα FF είναι εφοδιασμένη -ασφαλώς- με την τελευταία γενιά των (αυτο)ρυθμιζόμενων αναρτήσεων της Ferrari (SCM3 είναι η κωδική της ονομασία), αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της μαγνητοροϊκής τεχνολογίας, καθώς βέβαια και με φρένα αποτελούμενα από κεραμικούς δίσκους. 

Την κίνηση στη νέα Ferrari FF εξασφαλίζει ένας ολοκαίνουργιος V12 κινητήρας 6.262 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό και ισχύ 660 ίππων στις 8.000 σ.α.λ., ο οποίος συνεργάζεται με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δλ. καθώς και τελική ταχύτητα 335 χλμ./ώρα. Παρά το γεγονός ότι ο νέος V12 είναι πιο ισχυρός σε σχέση με εκείνον της Scaglietti (βλ. 540 ίπποι, 5,75 λίτρα), αποδεικνύεται πιο οικονομικός, αλλά και λιγότερο επιβλαβής για το περιβάλλον, εκλύοντας στην ατμόσφαιρα για κάθε ένα χιλιόμετρο κίνησης 360 έναντι… 470 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ V12 με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 6.262 κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ 660 ίπποι/8.000 σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 683 Nm/6.000 σ.α.λ.

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ 4.907x1.953x1.379 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.790 κιλά

ΚΑΤΑΝΟΜΗ 47/53 εμπρός πίσω

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 3,7 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 335 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 15,4 λιτ./100 χλμ.

ΡΥΠΟΙ (CO2) 360 gr/χλμ.


4troxoi.gr