Ακόμα και σήμερα –αν προκάμει η Βουλή- αναμένεται να κατατεθεί τροπολογία κατάργησης του φόρου πολυτελείας των ειδών που υπόκεινται σε αυτόν, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα.

Ενας φόρος εμπνεύσεως Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος επί θητείας του στο Υπουργείο Οικονομικών, μεταξύ πολλών άλλων φόρων που εφάρμοσε (όπως για παράδειγμα ο φόρος στα «εταιρικά» αυτοκίνητα κλπ) επέβαλε και τον συγκεκριμένο φόρος σε αυτοκίνητα μάλιστα που η τιμή τους ξεκινούσε ακόμα και από τα 25.000€.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, από τις πωλήσεις του 2011 πουλήθηκαν περίπου 5.000 αυτοκίνητα με Φόρο Πολυτελείας. Από αυτά, μόνο από τον συγκεκριμένο φόρο, το κράτος εισέπραξε 4 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς αυτοκινήτου, τα 5.000 αυτοκίνητα θα ήταν τουλάχιστον 10.000 εφόσον δεν υπήρχε ο φόρος αυτός. Τα έσοδα του Κράτους από όλους τους φόρους αυτών των 10.000 αυτοκινήτων θα ήταν στα περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή ο πρώην Υπουργός Οικονομικών για να εισπράξει τα 4 εκατομμύρια του Φόρου Πολυτελείας έχασε τα 30…

H Κυβέρνηση Παπαδήμου, μελετάει εδώ και καιρό την κατάργησει του Φόρου Πολυτελείας ο οποίος επιβαρύνει τα αυτοκίνητα των λεγόμενων φορολογικά «καλών κατηγοριών». Γιατί μην ξεχνάμε ότι, πέρα από το ΦΠΑ που προστίθεται ποσοστιαία στην τιμή του αυτοκινήτου, υπάρχει και ο Ειδικός Φόρος Ταξινόμησης, ο οποίος στην περίπτωση των ακριβών αυτοκινήτων αυξάνει ακόμα και 50% την τελική του αυτοκινήτου.

Ετσι λοιπόν, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, μη θέλοντας να τους πιάνει… κότσο το Ελληνικό κράτος με το Φόρο Πολυτελείας, προχωρούσαν στην αγορά ενός ελαφρά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, το οποίο σε συνεννόηση με τον έμπορο τους το εισήγαγε υποτιμολογημένο και βέβαια κάτω από το όριο του Φόρου Πολυτελείας, και παράλληλα όλοι οι υπόλοιποι φόροι που εφαρμόζονται πάνω στην τιμή (την υποτιμημένη) ήταν κατά πολύ χαμηλότεροι.

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο της καλής -φορολογικά- κατηγορίας, όπως είναι το Range Rover Sport με τον 3λιτρο diesel κινητήρα. Η τελική του τιμή σήμερα με όλους τους φόρους είναι στα 120.000€. Με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας αυτό θα πέσει στα 98.800€. Και για να καταλάβουμε το γιατί αυτής της κατηγορίας των αυτοκινήτων φορολογικά χαρακτηρίζονται ως «καλή», αν αφαιρέσουμε όλους τους φόρους που έχουν μπει στο συγκεκριμένο μοντέλο η τιμή του θα ήταν στα 61.160€! Βέβαια, φόροι υπάρχουν σε όλες της χώρες της Ευρώπης. Φόρος Πολυτελείας σε αυτή τη μορφή και σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων, μόνο στην Ελλάδα…

protothema.gr