«Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον δισεκατομμυριούχο μεγιστάνα των κοινωνικών δικτύων Μάρκ Ζάκερμπεργκ και τον δισεκατομμυριούχο μεγιστάνα των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοκ; Όταν ο Μέρντοκ παραβιάζει την ιδιωτική σας ζωή είναι παράνομο,. Όταν το κάνει ο Ζάκερμπεργκ είναι το μέλλον», έγραψε πρόσφατα ο Μπιλ Κέλερ, τέως διευθυντής και νυν αρθρογράφος στην εφημερίδα New York Times.

Η παρατήρηση δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα : ενώ καταδικάζουμε το σκάνδαλο των υποκλοπών που απειλεί τα θεμέλια της αυτοκρατορίας του Μέρντοκ, την ίδια στιγμή ξεδιπλώνουμε την ιδιωτική μας ζωή σε κοινή θέα μέσα από το Facebook. Όπως όλα δείχνουν έχουμε παραδοθεί στο Facebook άνευ όρων.

Τουλάχιστον μέχρι πρότινος. Όμως τον τελευταίο καιρό κάτι φαίνεται να αλλάζει. Η πολύ κακή εντύπωση που έχει αφήσει η είσοδος της εταιρείας στο χρηματιστήριο και η πορεία της μετοχής ήρθε να συνδυαστεί με πρόσφατες έρευνες που δείχνουν ότι η ενασχόληση με το Facebook βαίνει μειούμενη για ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών. Την ίδια στιγμή, κι αυτή είναι ίσως η πιο σημαντική τάση, τα πιτσιρίκια του γυρίζουν την πλάτη θεωρώντας ότι το Facebook είναι ένα δίκτυο για τη μαμά και τον μπαμπά. Τα ίδια στρέφονται περισσότερο στο Twitter, το Tumblr και το X-Box που θεωρούνται πιο cool.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενήργησε το πρακτορείο Reuters και η εταιρεία ερευνών Ipsos το 35% των χρηστών του Facebook δηλώνουν ότι ενασχολούνται λιγότερο με το δίκτυο απ όσο στο πρόσφατο παρελθόν, ενώ μόνο το 20% δήλωσαν ότι ασχολούνται περισσότερο. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα της έρευνας τέσσερις στους πέντε ερωτώμενους δήλωσαν ότι δεν επηρεάζονται από τις διαφημίσεις που αναρτά το Facebook στις σελίδες τους, γεγονός που θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην προσπάθεια του κοινωνικού δικτύου να πείσει τους διαφημιζόμενους να πληρώσουν ακριβότερα για τις διαφημίσεις αυτές.

Αναλυτές των τάσεων που επικρατούν στο life style επισημαίνουν ότι ίσως ακόμα είναι λίγο νωρίς για να μιλάμε για «κόπωση από το Facebook». Ότι το δίκτυο έχει ακόμα περιθώρια για να αυξήσει τους χρήστες και την επιρροή του. Όμως, όπως εξηγούν, από τη στιγμή που κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα σημάδια ότι μια τάση «πεθαίνει», δεν απομένουν παρά τρία με πέντε χρόνια για να γίνει πραγματικότητα. Λέτε μέχρι τότε να έχουμε ακολουθήσει τα πιτσιρίκια και να έχουμε «μετακομίσει» σε κάποια άλλη ηλεκτρονική γειτονιά;

tovima.gr