Mπορεί η πλειοψηφία, όσων λένε ότι θέλουν να αγοράσουν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, να χρησιμοποιεί ως βασική πηγή ενημέρωσης της εταιρικές ιστοσελίδες ή τα websites τεχνολογίας, ωστόσο τέσσερις στους πέντε αγόρασαν τον φορητό τους υπολογιστή από κάποιο κατάστημα και μόνο ένας στους δέκα προχώρησε σε online παραγγελία.

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα έρευνας σχετικά με τα κριτήρια αγοράς φορητών υπολογιστών. Μάλιστα και παρά τη δεδομένη εξασθένηση της καταναλωτικής δύναμης της μεγάλης πλειοψηφίας των καταναλωτών, 41% των ερωτηθέντων λένε ότι σχεδιάζουν να αγοράσουν νέο φορητό υπολογιστή μέσα στη χρονιά. Κατά κύριο λόγο είναι άνδρες, ενώ αν και επηρεάζονται από τις συστάσεις πωλητών και ειδικών ή της οικογένειας και των φίλων τους (33-39%), τα social media και η τηλεόραση δεν φαίνεται να επηρεάζουν ιδιαίτερα την αγοραστική τους πρόθεση.

Το 23% των ερωτηθέντων αποφασίζει ποιο φορητό υπολογιστή θα αγοράσει σε λιγότερο από μια εβδομάδα. Το ένα τρίτο χρειάζεται μια εβδομάδα και το 35% δυο με τέσσερις εβδομάδες. Σε γενικές γραμμές οι νέοι το σκέφτονται περισσότερο λόγω της οικονομικής τους κατάστασης.

Η προτίμηση σε συγκεκριμένες μάρκες καθορίζεται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής και την τιμή. Τα αποτελέσματα των δοκιμών, το βάρος της συσκευής, η γνώμη των φίλων και το δώρο παίζουν τον λιγότερο σημαντικό ρόλο. Γενικά, οι καταναλωτές στην ελληνική αγορά εστιάζουν στη λειτουργικότητα (ανθεκτικότητα και αντοχή) και την τιμή. Επίσης ενδιαφέρονται για την υψηλή ποιότητα και τη διάρκεια της μπαταρίας. Η τιμή και η ποιότητα είναι πολύ σημαντικές παράμετροι για όσους έχουν μηνιαίο εισόδημα 750 ευρώ μηνιαίως. Η πρωτοπορία και τα επιμέρους χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά για τους πιο ευκατάστατους.

H έρευνα έγινε σε δείγμα καταναλωτών από 20 έως 60 ετών, οι οποίοι κατέχουν τουλάχιστον έναν φορητό υπολογιστή.

 

protothema.gr