Τους βασικούς άξονες της πολιτικής του υπουργείου Ανάπτυξης παρουσίασε ο κ. Κωστής Χατζηδάκης κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη ενίσχυσης της ρευστότητας της αγοράς και επιτάχυνσης των μεγάλων αναπτυξιακών έργων. Επιπροσθέτως, χαρακτήρισε «σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης» τις αποκρατικοποιήσεις και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα 37 περιφερειακά αεροδρόμια, στην «εξυγίανση» του ΟΣΕ και την άμεση «αποκρατικοποίηση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αναλυτικά, οι τέσσερις βασικοί άξονες, όπως τους περιέγραψε ο κ. Χατζηδάκης έχουν ως εξής:

-      ενίσχυση της ρευστότητας

-      αναθέρμανση της οικονομίας και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας

-      εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η προστασία των καταναλωτών

-      νοικοκύρεμα και ο εκσυγχρονισμός όλων των εποπτευόμενων οργανισμών και επιχειρήσεων

Ειδικότερα, για την ρευστότητα της αγοράς σημείωσε ότι απαιτούνται:

1.    ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος το ταχύτερο δυνατόν.

2.    διαμόρφωση των προϋποθέσεων για την επιστροφή των καταθέσεων στις Ελληνικές τράπεζες,

3.    έναρξη διαπραγματεύσεων με τους Ευρωπαίους εταίρους για την ενεργότερη παρουσία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

4.    νέο Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, με στήριξη και από ευρωπαϊκούς πόρους.

5.    ταχύτερη επιστροφή οφειλών του Δημοσίου, στις επιχειρήσεις, ύψους 6,8 δις ευρώ.

Επιπροσθέτως, σημείωσε ότι θα αξιοποιηθούν στον «μέγιστο βαθμό» τα αναπτυξιακά εργαλεία όπως: Επενδυτικός Νόμος, ΕΤΕΑΝ, ΕΣΠΑ. Ειδικά για το ΕΣΠΑ εξήγησε ότι θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες κινήσεις ώστε να επιταχυνθεί η απορρόφηση των κονδυλίων όπως:

- την αναθεώρησή του, ώστε να προσαρμοστεί στις ανάγκες της παρούσης συγκυρίας,

- την απλοποίηση των πολύπλοκων διαδικασιών διαχείρισης του ΕΣΠΑ, σε συνεργασία με την Task Force,

- την προώθηση χωρίς προσκόμματα των 181 έργων προτεραιότητας του ΕΣΠΑ που θα τονώσουν άμεσα την οικονομία της χώρας.

 

 

Για την αναθέρμανση της οικονομίας και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας ανέφερε ότι η Ελλάδα πρέπει να γίνει « φιλική στις επενδύσεις» και σε αυτό θα βοηθήσει ο νέος «απλός, σταθερός» φορολογικός νόμος.

Τόνισε ότι θα «ενεργοποιήσουμε σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest in Greece ώστε να μην χρειάζεται η εμπλοκή άλλου φορέα για την ολοκλήρωση μιας επένδυσης».

Αναφέρθηκε στον σχεδιασμό Εθνικής Στρατηγικής για τις εξαγωγές, η οποία στηρίζεται σε τρεις άξονες:

-      διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης, δηλαδή του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν.

-      προώθηση των εξαγωγών, σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα.

-      απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση του διοικητικού βάρους για την πραγματοποίηση εξαγωγών.

Στόχος «να προωθήσουμε το Brand Name «Ελλάδα» στο εξωτερικό. Για να επιτύχουμε τελικά ένα εξωστρεφές μοντέλο ανάπτυξης».

Είπε ότι θα εκμεταλλευτεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία για δημιουργία ‘Ειδικών Οικονομικών Ζωνών με ειδικό φορολογικό καθεστώς».

Επισήμανε ότι θα ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα όπως το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, αλλά και έργα που είχαν βαλτώσει όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Αποκρατικοποιήσεις – αξιοποιήσεις

Ανέφερε ότι το ΤΑΙΠΕΔ αναζητά την καλύτερη φόρμουλα για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων σημειώνοντας ότι «Τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν πρέπει να είναι απλώς πίστες προσγείωσης και απογείωσης, αλλά μικροί, τοπικοί πόλοι ανάπτυξης» και πρόσθεσε πως «το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής. Δεν είναι μόνο το ταμειακό όφελος. Είναι κυρίως το μήνυμα που στέλνει η Ελλάδα για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων».

ΟΣΕ

Τόνισε ότι βούληση της κυβέρνησης « είναι να προχωρήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ» γι αυτό θα προχωρήσει άμεσα σε:

-      Λύση των κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

-      Αντιμετώπιση του ζητήματος της συντήρησης του υλικού.

-      Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (ΓΑΙΑΟΣΕ) από το Δημόσιο.

 

Εξήγησε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η «η εξυγίανση του ΟΣΕ και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

 

protothema.gr