Κόντρα στο ρεύμα εξακολουθεί να κινείται η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία κατάφερε να ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2012 παρά την οικονομική κρίση και τη σημαντική κάμψη της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία αύξησε κατά περίπου 5% τις πωλήσεις της κυρίως λόγω των νέων καταστημάτων που προσέθεσε στο δίκτυό της και παράλληλα -όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ο μητρικός όμιλος της Delhaize με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους- πέτυχε να αυξήσει την κερδοφορία της και να διευρύνει το μερίδιό της, κάνοντας έτσι ένα ακόμη βήμα για την επίτευξη του στόχου της που είναι η κατάκτηση μεριδίου αγοράς της τάξης του 30% σε βάθος χρόνου.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των εργασιών της στην Ελλάδα, όπως υπογραμμίζουν οι αναλυτές, έπαιξε η επιθετική πολιτική τιμών και προσφορών που έχει υιοθετήσει εδώ και καιρό η εταιρεία, αλλά και η απόφασή της να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό της με φθηνά και ποιοτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Υπενθυμίζεται πως στο πρώτο μισό του 2012 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επαναφέρει τις τιμές σε 300 βασικά είδη στα επίπεδα του 2008 και λίγους μήνες αργότερα γνωστοποίησε πως εντάσσει σε αυτό το πρόγραμμα ακόμη 300 είδη, ανεβάζοντας τον αριθμό τους σε 600.

Ανάπτυξη

Παράλληλα, ύστερα από τα 36 νέα σημεία που εγκαινίασε το 2011 σε όλη την Ελλάδα, συνέχισε τις επενδύσεις για την επέκταση του δικτύου της κυρίως σε περιοχές που δεν διέθετε παρουσία. Από την αρχή του έτους έως σήμερα, η ΑΒ έχει ανοίξει 11 νέα καταστήματα, με αποτέλεσμα να λειτουργεί 262 καταστήματα έναντι 251 που ήταν στα τέλη του 2011 και να απασχολεί περίπου 10.600 εργαζομένους. Χθες, η εταιρεία ανακοίνωσε τη λειτουργία του τρίτου κατά σειρά καταστήματός της στο Βόλο, που βρίσκεται στις οδούς Φυτόκου & Σκοπέλου, στη Θέση Μαχαιρίτσα είναι ανοιχτό στο καταναλωτικό κοινό από την Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012 και διαθέτει 1.250 τ.μ. χώρο πώλησης σε 1 επίπεδο, 5 ταμεία, 55 θέσεις parking και απασχολεί 31 άτομα προσωπικό.

Το νέο κατάστημα, όπως επισημαίνει στην ίδια ανακοίνωση, αποτελεί για την εταιρεία μια ακόμη σημαντική επένδυση, που ενισχύει την τοπική κοινωνία και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Οι επισκέπτες του καταστήματος μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους στους άνετους χώρους του και να επιλέξουν από τη μοναδική ποικιλία ποιοτικών προϊόντων της ΑΒ στις ανταγωνιστικότερες τιμές της αγοράς.

Πωλήσεις

Οσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Delhaize για το δεύτερο τρίμηνο του 2012, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 5,69 δισ. ευρώ έναντι 5,1 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011, σημειώνοντας άνοδο 11,5%, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 12% και διαμορφώθηκαν στα 184 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, οι πωλήσεις του ομίλου εμφάνισαν άνοδο 10,1% και ανήλθαν σε 11,17 δισ. ευρώ από 10,15 δισ. ευρώ, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 13,3% και διαμορφώθηκαν στα 373 εκατ. ευρώ.

Ο λιανεμπορικός όμιλος τροφίμων της Delhaize έχει έδρα το Βέλγιο, δραστηριοποιείται σε 11 χώρες σε 3 ηπείρους. Διαθέτει 3.365 σημεία πώλησης σε παγκόσμιο επίπεδα και απασχολεί περίπου 160.000 εργαζομένους. Η μετοχή του ομίλου είναι εισηγμένη στο δείκτη NYSE Euronext Brussels (DELB) καθώς και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (DEG).

imerisia.gr/Γιώργος Μανέττας