Λίγο κρασί κάνει καλό στην καρδιά και διώχνει το άγχος. Αντίθετα το πολύ προκαλεί υπέρταση και ενοχοποιείται για εγκεφαλικά επεισόδια. Σε μετρημένες δόσεις μειώνει το ινωδογόνο και τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων. Οι δράσεις αυτές ελαττώνουν την εμφάνιση θρόμβων (πηγμένο αίμα) στα αγγεία της καρδιάς και του σώματος και θεωρούνται αποδείξεις μειώσεις οξέων και χρόνιων φλεγμονωδών παθήσεων (καταστάσεις επιταγχυνόμενης φθοράς και γήρατος). Τα οφέλη του κρασιού οφείλονται στα φλαβονοειδή και την ρεσβερατρόλη που υπάρχουν ιδιαίτερα στο κόκκινο κρασί. Τα φλαβονοειδή υπάγονται στην μεγάλη οικογένεια των φυσικών αντιοξειδωτικών ουσιών που είναι τα πλέον ευεργετικά για τον οργανισμό.

Έχετε υπόψη σας ότι το κόκκινο κρασί είναι το πλουσιότερο σε καρδιοπροστατευτικά και αντιγηραντικά αντιοξειδωτικά. Πάντως οι ψηλές δόσεις αιθανόλης (καθαρού αλκοόλ) προκαλούν ύπουλες υπογλυκαιμίες σε διαβητικούς, έλλειψη βιταμίνης Β1 στους ενήλικες και άνοια στους υπερήλικες. Ωστόσο μελέτες παγκοσμίως υποστηρίζουν ότι το κόκκινο κρασί σε μικρή ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου του προστάτη, παρεμβαίνει σε διάφορα στάδια της γένεσης του καρκίνου, παρατείνει τη ζωή, βοηθά στην αντιμετώπιση της χρόνιας βρογχίτιδας και του εμφυσήματος ενώ αποτελεί ασπίδα για τα άτομα που έχουν προδιάθεση για διαβήτη.

Οι ειδικοί συστήνουν 2 ποτηράκια ημερησίωςγια τους άντρες και 1 ποτηράκ για τις γυναίκες. Στις γυναίκες τα ποτηράκια μειώνονται κατά 30 με 50% λόγω του μικρότερου σωματικού βάρους και της μειωμένης έκκρισης ενός ειδικού ενζύμου στο γυναικείο στομάχι. Την ίδια πρόληψη πρέπει να ακολουθούν και οι μικρόσωμοι άνδρες. Η τυπική ποσότητα αλκοόλ που σχετίζεται με τη μείωση της εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων είναι ισοδύναμη με 360ml μπύρα, 150 ml κρασί ή 45 ml άλλου αλκοολούχου ποτού. Σε αντίθεση με τη θετική επίδραση της μικρής έως μέτριας κατανάλωσης αλκοόλ, η υπερβολική κατανάλωση οδηγεί σε μακροπρόθεσμα αρνητικά αποτελέσματα, όπως αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, διαφόρων μορφών καρκίνου κ.ά.

omorfamistika.gr