Μείωση αποδοχών της τάξεως του 5% μέσω της υπογραφής ατομικών συμβάσεων, για πρώτη φορά στη ναυτιλία, προτείνεται από τις περισσότερες εταιρείες της ακτοπλοΐας προς τους εργαζομένους τους, ενώ παραμένει υψηλό το ποσοστό των εργοδοτών που καταβάλουν με μεγάλες καθυστερήσεις τα δεδουλευμένα.

Ηδη, το σύνολο των Συλογικών Συμβάσεων Εργασίας στη ναυτιλία έχει λήξει, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι επαφές που έγιναν το προηγούμενο διάστημα με τις ενώσεις των ποντοπόρων εφοπλιστών και των μεσογειακών κατέληξαν τελικά σε αδιέξοδο. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προτάθηκε στην ΠΝΟ να υπογραφούν ΣΣΕ που θα προβλέπουν μειώσεις τουλάχιστον στις αποδοχές των κατώτερων πληρωμάτων.

Κώδικας
Να σημειωθεί ότι το εργασιακό καθεστώς στη ναυτιλία διέπεται από τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου καθώς και από ένα πλέγμα διεθνών συμβάσεων, γεγονός που μέχρι τώρα έχει αποτρέψει την εφαρμογή των ατομικών ή επιχειρησιακών συμβάσεων στον κλάδο, ενώ δεν τίθεται ζήτημα λήξης της μετενέργειας, όπως ισχύει στις ΣΣΕ της στεριάς.

Απεργία
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ετοιμάζεται τις επόμενες μέρες να αποστείλει εξώδικα προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις εργοδοτικές ενώσεις, στα οποία θα περιλαμβάνει τα αιτήματά της προκειμένου μέσα στον Οκτώβριο να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Από τα βασικότερα αιτήματα είναι η υπογραφή ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

Επίσης, οι ναυτικοί ετοιμάζονται να αντιδράσουν στα σενάρια που υπάρχουν για αύξηση της φορολογίας τους από 6% σε 15% για τους αξιωματικούς και από 3% σε 10% για τα κατώτερα πληρώματα. Υποστηρίζουν ότι αυτό το μέτρο θα αποτελέσει ισχυρό παράγοντα αναστροφής της τάσης που υπάρχει περισσότεροι νέοι να ασχοληθούν με το ναυτικό επάγγελμα, ενώ θα γίνει αιτία για την φυγή μεγάλου αριθμού πλοίων από την ελληνική σημαία προς ξένες. Σύμφωνα πάντα με την ΠΝΟ, ο κλάδος των ναυτικών, ήδη, μαστίζεται από ανεργία, ενώ η λεγόμενη «μαύρη εργασία» ανέρχεται σε ποσοστό 50% στο σύνολο των εργαζομένων.


imerisia.gr