Οπως και να το κάνουμε, ο υγιής ανταγωνισμός αναγκάζει την αγορά να γίνεται καλύτερη. Να ξεπερνά εαυτόν και να δίνει στον τελικό καταναλωτή (σε εμάς δηλαδή) ένα προϊόν αντάξιο των επιθυμιών μας αλλά και των δυνατοτήτων μας. Ετσι έπραξε και η BMW, η οποία θέλοντας να είναι μέσα στις ανταγωνιστικές εξελίξεις (βλέπε νέο Audi A3, Volvo V40, Mercedes A-Class) έριξε στην αγορά τη νέα βασική της έκδοση στη Σειρά 1, την 114i.

Αυτή διαθέτει τον γνώριμο 1.6 lt κινητήρα, τεχνολογίας TwinPower Turbo, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 102 PS και 18,3 kgm ροπής. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, η BMW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km και εκπομπές CO2 129 gr/km (και για τα δύο αμαξώματα). Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11,2 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 km/h.

Από εκεί και πέρα ο βασικός εξοπλισμός δεν διαφοροποιείται από αυτόν της μεγαλύτερης 116i και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, DSC με λειτουργία «μπλοκέ» διαφορικού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός - πίσω (στην 5θυρη έκδοση), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εκκίνηση κινητήρα χωρίς τη χρήση κλειδιού, κλιματισμό, σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, ένδειξη αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο, διακόπτη ελέγχου οδηγικής εμπειρίας (με προγράμματα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του ECO PRO), τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά runflat, ηχοσύστημα με CD player και δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3, ηλεκτρικούς καθρέφτες, φώτα ημέρας κ.ά.
Ολα τα παραπάνω τα αναφέρω για να δούμε την πραγματική αξία της τιμής του αυτοκινήτου, αφού σήμερα αυτό το αυτοκίνητο πωλείται από 19.400 ευρώ (με απόσυρση). Είναι δηλαδή η πρώτη BMW που πωλείται κάτω από τα 20.000 ευρώ. Και αναφερόμαστε σε μια BMW, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ποιότητα κατασκευής στην αξιοπιστία.

Οταν είχαμε οδηγήσει για πρώτη φορά την καινούρια Σειρά 1, είχαμε γράψει πως αυτό το αυτοκίνητο είναι η Σειρά 3 (και βάλε) των Ελλήνων! Πλέον η 1 έχει φτάσει τόσο κοντά στην 3 σε ποιότητα, οδική συμπεριφορά και χώρους που αποτελεί ιδανική επιλογή για έναν οικογενειάρχη που θέλει να έχει τον αέρα και την ασφάλεια ενός premium αυτοκινήτου, αλλά δεν φτάνει οικονομικά μέχρι τη Σειρά 3. Η άποψή μας είναι πως με αυτό το αυτοκίνητο, που είναι πλέον από τα καλύτερα στην κατηγορία του, δεν έχεις να ζηλέψεις και πολλά από την 3άρα.

Ακόμα και η μικρότερη 114i με τους 102 PS, με σύμμαχο το TwinPower Turbo που δίνει δύναμη από χαμηλά, δίνει τη δυνατότητα για ασφαλείς προσπεράσεις. Σαφώς και δεν βάζει «φωτιά» στον δρόμο (γι’ αυτό υπάρχει η 118i), όμως θα κινήσει αξιοπρεπώς τους επιβάτες της. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, εμείς στα χιλιόμετρα που κάναμε καταγράψαμε 6,8  lt/100 km, με τη βοήθεια του Eco Pro, επίδοση ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 102/4.000 PS/rpm
Ροπή: 18,3/1.110 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,2 sec
Μικτή κατανάλωση: 6,8 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 132 gr/km - ελεύθερα στον δακτύλιο
Βάρος: 1.290 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.324/1.765/1.421 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 ευρώ
Τιμή: από 19.400 ευρώ (3θυρο, με απόσυρση)








protothema.gr