Στα δικαστήρια προσέφυγαν επενδυτές ζητώντας την ακύρωση της υπουργικής απόφασης για την αναστολή της διαδικασίας αδειοδότησης και χορήγησης προσφορών σύνδεσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς.

Συγκεκριμένα, σειρά ελλήνων και αλλοδαπών επενδυτών φ/β ανέθεσαν στο Δικηγορικό Γραφείο «Μεταξάς & Συνεργάτες» την άσκηση αίτησης ακύρωσης κατά της υπ’ αρ. ΥΑΠΕ/Φ1/2300/οικ. 16932/9-8-2012 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα “Αναστολή διαδικασίας αδειοδότησης και χορήγησης προσφορών σύνδεσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς, λόγω κάλυψης των στόχων που έχουν τεθεί με την απόφαση ΑΥ/Φ1/οικ. 19598/01.10.2010 του Υπουργού ΠΕΚΑ” (ΦΕΚ Β’, 2317/10-8-2012).

Η απόφαση αυτή προβλέπει την αναστολή τόσο της υποβολής νέων αιτημάτων χορήγησης όρων σύνδεσης ή αδειών παραγωγής, όσο και της εξέτασης των ήδη εκκρεμών σχετικών αιτημάτων, επικαλούμενη την ύπαρξη ήδη πολλών συμβασιοποιημένων έργων, τα οποία καλύπτουν τους εθνικούς στόχους που είχαν τεθεί για το 2020. Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση δεν καταλαμβάνει τα φωτοβολταϊκά έργα που υπάγονταν στη διαδικασία «fast track».

Σύμφωνα με την αίτηση ακύρωσης, η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα, ανάμεσα στα άλλα, για έλλειψη νομίμου ερείσματος λόγω έλλειψης της προβλεπόμενης από το άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος νομοθετικής εξουσιοδότησης. Επιπλέον, η προσβαλλομένη ΥΑ εκδόθηκε κατά παράβαση νόμου, καθότι συνοδεύεται από πλημμελή αιτιολογία, ενώ αντίκειται και σε πλείονες συνταγματικά κατοχυρωμένες δικαϊκές αρχές, όπως αυτή της αναλογικότητας και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη Διοίκηση.

Τέλος, είναι προφανές ότι αξιολογήσεις που γίνονται σε σχέση με την κάλυψη των εθνικών στόχων διείσδυσης των φ/β είναι μονομερείς και έωλες, στο μέτρο που συναρτώνται αποκλειστικά με τον αριθμό των συμβασιοποιημένων έργων, παραβλέποντας την ουσιώδη απόκλιση με τον αριθμό φ/β έργων που είναι αυτή τη χρονική στιγμή υλοποιημένα, όπως επίσης με τον αριθμό των έργων, τα οποία σήμερα δύνανται ρεαλιστικά να υλοποιηθούν ενόψει της σωβούσας χρηματοοικονομικής ασφυξίας που βιώνει η χώρα.

Οι αιτούντες την ακύρωση της επίμαχης ΥΑ αποσκοπούν συν τοις άλλοις και στην άρση του εξής νομικού παραλόγου που βιώνουν πλειάδα επενδυτών φ/β, το οποίο αποθαρρύνει εγχώριους και αλλοδαπούς επενδυτές και προφανώς δεν διευκολύνει την προσέλκυση επενδύσεων:

Από την προβλεπόμενη στην ΥΑ αναστολή καταλαμβάνονται και όλοι εκείνοι οι επενδυτές, οι οποίοι υπέστησαν δυσμενέστατες συνέπειες από την παραβίαση της εκ του νόμου υφιστάμενης υποχρέωσης του διαχειριστή του Συστήματος να χορηγήσει όρους σύνδεσης εντός τετραμήνου (αρ. 8 παρ. 4 του Ν. 3468/06, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του Ν. 3851/2010) μη έχοντας λάβει καμία σχετική προσφορά από τον Διαχειριστή παρά την παρέλευση, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, υπερπολλαπλάσιου από το νομοθετικά προβλεπόμενο χρονικού διαστήματος.

Συνεπώς, οι αιτούντες, ένιοι εξ αυτών ξένοι επενδυτές που προέβησαν σε σειρά προπαρασκευαστικών εξόδων για την υλοποίηση της εν λόγω επενδυτικής τους πρωτοβουλίας στην Ελλάδα έχοντας δείξει εμπιστοσύνη στην τήρηση του κείμενου νομοθετικού πλαισίου της χώρας μας από τις αρμόδιες υπηρεσίες και την ελληνική Διοίκηση, εκτός του ότι υπέστησαν την παρανομία του Διαχειριστή, κατελήφθησαν κιόλας από την προβλεπόμενη στην προσβληθείσα ΥΑ αναστολή, η οποία τελεσίδικα καταδικάζει την επενδυτική τους προσπάθεια.


energypress.gr