Την τρίτη και... «φαρμακερή» γενιά της Skoda Octavia, με σημεία αναφοράς τον εκμοντερνισμό και τη νέα πλατφόρμα, παρουσίασε επίσημα η τσέχικη φίρμα, στις εγκαταστάσεις του Μπόλεσλαβ.

Η νέα Octavia βασίζει την παρουσία της πάνω στη νέα σχεδιαστική γραμμή της μάρκας που μας εισάγει φέτος το Rapid και η οποία είναι ορατή κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα του μοντέλου.

Μεγαλύτερα σε διαστάσεις και με μακρόστενο σχήμα είναι τα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώσουν και φώτα ημέρας LED, ενώ αντίστοιχα μεγαλύτεροι από κάθε άλλη φορά είναι και οι προβολείς ομίχλης.

Από εκεί και πίσω, η οροφή της νέας Octavia έχει μικρότερο ύψος από σήμερα, ενώ κλείνει πάνω στο πορτ-μπαγκάζ λιγότερο κάθετα. Επίσης, στο πίσω μέρος, το πορτ-μπαγκάζ έχει περισσότερο ύψος, με τα νέα φωτιστικά που βρίσκονται εκατέρωθέν του να είναι πιο τετραγωνισμένα με λάμπες σε διάταξη «C».



Το ουσιαστικό στοιχείο στην τρίτη γενιά της Octavia έχει να κάνει με τη νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, δηλαδή στο ευμετάβλητο πάτωμα MQB του VW Group (νέο Audi A3, VW Golf VII κ.λπ.).

Το πάτωμα αυτό επιτρέπει την αύξηση των διαστάσεων της νέας Octavia (μήκος +90 χιλιοστά-πλάτος +45 χιλιοστά-μεταξόνιο +108 χιλιοστά), τοποθετώντας την πλέον ξεκάθαρα στη μεσαία κατηγορία.

Παρά την αύξηση αυτή, η νέα πλατφόρμα ελαφραίνει περισσότερο (περίπου κατά 100 κιλά) από ποτέ άλλοτε το μεσαίο της Skoda. Συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αλλά και στην καλύτερη απόδοση των TSI και TDI κινητήρων της.

Η ευρυχωρία στο αναβαθμισμένο, ως προς την ποιότητα, εσωτερικό αποτελεί ξανά σημείο αναφοράς, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 30 λίτρα, από τα 560 στα 590 λίτρα!



Η γκάμα των κινητήρων -που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια, αλλά και DSG- περιλαμβάνει τους γνωστούς 1.2, 1.4 και 1.8 TSI, με αντίστοιχη απόδοση 105, 140 και 180 PS, αλλά και τους 1.6 και 2.0 TDI, με 105 και 150 ίππους αντίστοιχα.

Προσεχώς, θα λανσαριστεί και η πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση GreenLine με τον 1.6 TDI να αποδίδει 110 ίππους και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), να περιορίζονται εντυπωσιακά στα 89 γρ/χλμ!

Σε πρώτη φάση, το μοντέλο θα λανσαριστεί -μέσα στο 2013 και στη χώρα μας- σε προσθιοκίνητες εκδόσεις, αλλά προαιρετικά θα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής μόνιμης τετρακίνησης.

Πλουσιότερος είναι και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου, με αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, έξυπνο σύστημα φωτισμού και ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού.







newsbeast.gr