Το ΠΑΣΟΚ ως σημαντικός παράγοντας της Κυβέρνησης συνεργασίας συμβάλλει καθοριστικά με την κοινοβουλευτική του δύναμη και τις πολιτικές του θέσεις, στην προσπάθεια της εθνικής ανάκαμψης, αναλαμβάνοντας και πολιτικό κόστος που δεν του αναλογεί. 
Η μέχρι τώρα λειτουργία και αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης , οι τριβές και κυρίως η νοοτροπία ορισμένων Υπουργών της Ν.Δ δημιουργεί την ανάγκη να επικαιροποιηθεί η προγραμματική συμφωνία και κυρίως ως προς τον τρόπο εφαρμογής των στόχων που έχουν τεθεί αλλά και ως προς τα ζητήματα της κοινωνίας και της καθημερινότητας. 
Τα προβλήματα στη συνεργασίας βέβαια έχουν να κάνουν και με την έλλειψη εμπειρίας από κυβερνήσεις συνεργασίας αλλά και με το πλαίσιο και τους κανόνες αυτής της συνεργασίας.
Η στρατηγική που προτείνει το ΠΑΣΟΚ για την έξοδο από την κρίση και τα μνημόνια με το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, τη μεταρρύθμιση στο κράτος και το πολιτικό σύστημα και την αναπτυξιακή και παραγωγική αναδιάρθρωση, πρέπει να υποστηριχθεί σταθερά και δυναμικά ως η μόνη προοπτική και ασφαλώς να καταστεί ο οδικός χάρτης για τη χώρα.
Ταυτόχρονα όμως το ΠΑΣΟΚ, ως πολιτική δύναμη με σαφή πολιτική τοποθέτηση και αναφορές στην κοινωνία οφείλει να καταθέσει δημόσια σήμερα συγκεκριμένες προτάσεις άμεσης υλοποίησης για την ανακούφιση της κοινωνίας, την κοινωνική αλληλεγγύη, την στήριξη της οικογένειας και των αδύναμων, την ανακατανομή των βαρών αλλά και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και ιδιαίτερα των νέων, στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα.
Είναι ο κοινός τόπος που η κοινωνία απαιτεί να συνεργαστούμε όλοι.
Με την πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ θα κληθούν σε συνεννόηση τα κόμματα συνεργασίας που στηρίζουν την κυβέρνηση προκειμένου τα θέματα αυτά να ενταχθούν στην ατζέντα της αλλά και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις του δημοκρατικού και συνταγματικού τόξου προκειμένου να τοποθετηθούν και να στηρίξουν την υλοποίηση τους.
Έτσι θα εκπέσουν, αφενός τα σαθρά επιχειρήματα των λεγόμενων αντιμνημονιακών που προβάλλουν καθολική άρνηση και καταψηφίζουν συλλήβδην τα πάντα και αφετέρου η ψυχρή άρνηση των δημοσιονολόγων της λογιστικής που αρνούνται να συζητήσουν τις προτάσεις μας ακόμη και όταν δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος.
Ορισμένα θέματα της ατζέντας, ήδη έχουν τεθεί, από το ΠΑΣΟΚ με επιμέρους πρωτοβουλίες, προτάσεις νόμου και τροπολογίες.
Η πρωτοβουλία όμως με δημόσια κατάθεση της πρότασης μας για την ατζέντα χαμηλής πολιτικής αλλά υψηλής κοινωνικής αξίας θα δώσει νέα δυναμική στην προσπάθεια μας για την ανακούφιση της κοινωνίας και την επίλυση σημαντικών θεμάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πολίτες, με :
ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΔΥΝΑΜΩΝ
1. Υγειονομική περίθαλψη όλων των κατηγοριών ανασφάλιστων.
2. Υγειονομική περίθαλψη και επίδομα ανεργίας επαγγελματιών που αδυνατούν να συνεχίσουν τη δραστηριότητα τους.
3. Εξαίρεση των βαριά αναπήρων από τις πρόσφατες περικοπές.
4. Αυτόματη ένταξη των δικαιούχων στο διευρυμένο Κοινωνικό-Οικιακό Τιμολόγιο της Δ.Ε.Η
5. Συνέχιση καταβολής των αναπηρικών συντάξεων 67% και άνω (έστω σ’ ένα ποσοστό τους) μέχρι τον επανέλεγχο από το ΚΕΠΑ
6. Άπαξ έλεγχος από τις υγειονομικές επιτροπές του ΕΟΠΥΥ για ανίατες παθήσεις.
7. Άμεση αντιμετώπιση της μεγάλης καθυστέρησης στην έκδοση συντάξεων
8. Ταμείο Αλληλεγγύης Γενεών από την αξιοποίηση υδρογονανθράκων, για τη στήριξη του συνταξιοδοτικού, πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ
9. Συμψηφισμός οφειλών στα ασφαλιστικά με ποσοστιαία παρακράτηση από τις συντάξεις
10. Εξαίρεση από την αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης για όσους εργαζομένους ή ελεύθερους επαγγελματίες είναι άνεργοι ή 
έχουν διακοπή επαγγέλματος για το διάστημα 01.01.2011 μέχρι 31.12.2012 και συμπληρώνουν το όριο ηλικίας το 2013.
11. Άρση των αδικιών στο συνταξιοδοτικό και ιδιαίτερα σ’ αυτό των αγροτών 
12. Εξαίρεση των χαμηλοσυνταξιούχων του ΙΚΑ με βασική σύνταξη από την επιστροφή του επιδόματος γάμου που ενώ τους χορηγήθηκε, ζητείται πίσω με δικαστική απόφαση και ρύθμιση για τους υπολοίπους ώστε η παρακράτηση να είναι μέχρι το 5% της σύνταξης τους.
13. Επίλυση του θέματος εργαζομένων του ΙΚΑ των προκηρύξεων 9Κ + 8Κ
14. Διεύρυνση του ρόλου του «Βοήθεια στο Σπίτι» για την κοινωνική αλληλεγγύη, συνέχιση εργασίας για τους ήδη εργαζόμενους.
15. Δυνατότητα από τον ΕΟΠΥΥ για συνταγογράφηση στους εθελοντές γιατρούς στους χώρους ΚΑΠΗ & ΚΗΦΗ
16. Στήριξη και συνέργεια των δικτύων αλληλεγγύης, φορέων, ΜΚΟ και εκκλησίας
17. Αξιοποίηση δημόσιων και δημοτικών κτηρίων για άμεση διαμόρφωση αυτοδιαχειριζόμενων ξενώνων 
ΜΙΚΡΟΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ
18. Βιώσιμη ρύθμιση-διευκόλυνση καταβολής οφειλών προς το Δημόσιο.
19. Αποτελεσματική ρύθμιση των δανείων στεγαστικών και καταναλωτικών και βελτίωση του 3869/10 με βάση τη πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ
20. Ένταξη στο ν.3869/10 των επαγγελματιών για δάνεια έως 100.000
21. Θεσμοθέτηση του ακατάσχετου τραπεζικού λογαριασμού 2.000 Ευρώ
22. Με επιλογή του δανειολήπτη που αδυνατεί να εξυπηρετήσει το δάνειο, να δύναται να ζητήσει τη μεταβίβαση του ακινήτου στη τράπεζα, 
χωρίς δικαστικές αποφάσεις, για συμψηφισμό δανείων με εκτίμηση της αξίας του από ορκωτούς εκτιμητές.
23. Θεσμοθέτηση της εθελοντικής εργασίας , οφειλέτη, στο δήμο που οφείλει του ίδιου ή μέλους της οικογένειας του, χωρίς δικαστική απόφαση
ΑΝΑΣΧΕΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
24. Αποτελεσματικότητα προγραμμάτων ανεργίας, νέων και μακροχρόνια ανέργων.
25. Αντιμετώπιση της ανασφάλιστης εργασίας.
26. Πλαφόν 12% για την απασχόληση εκπαιδευομένων στον τουρισμό.
27. Σύμφωνα Τοπικής Ανάπτυξης και Απασχόλησης, ανάμεσα στη αυτοδιοίκηση και τις συνεργατικές ομάδες νέων και ανέργων που συστήνουν φορείς κοινωνικής επιχειρηματικότητας και οικονομίας αλληλεγγύης, (ΚΟΙΝΣΕΠ)
28. Μειωμένη κατά 50% φορολόγηση για 3 χρόνια των ΚοινΣΕΠ στις συλλογικές δράσεις της κοινωνικής οικονομίας , όπως ψηφίστηκε για τους νέους επαγγελματίες.
29. Το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για απασχόληση πτυχιούχων ανέργων να επεκταθεί στις δημοτικές επιχειρήσεις και τους δήμους αλλά και στα ερευνητικά ιδρύματα ΙΤΕ , ΕΛΚΕΘΕ, ΕΘΙΑΓΕ, κλπ.
30. Η επιχορήγηση του ΟΑΕΔ (20.000 Ευρώ) να δίνεται και σε ανέργους που έχουν κατοικία, (ιδιαίτερα σ’ αυτούς πάνω από 50 ετών) για ένταξη κατά προτεραιότητα στα προγράμματα φωτοβολταϊκών για στέγες
31. Στο ίδιο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν και οι επαγγελματίες που έκλεισαν τα μαγαζιά τους με επιχορήγηση από τον ειδικό λογ/σμό Ο.Α.ΕΕ
32. Σύνδεση της φορολόγησης επιχειρήσεων με την αύξηση απασχόλησης στην επιχείρηση.
33. Η πρόσληψη προσωπικού ως βασικό κριτήριο για την ένταξη επιχειρήσεων σε προγράμματα, που διασφαλίζεται με τη σταδιακή απόδοση ενός ποσοστού της επιδότησης.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
34. Σύσταση Λογαριασμού στο ΤΑΜΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΤΑΕ) για χρηματοδότηση νέων πρωτοβουλιών ατομικών συλλογικών αγροτικής παραγωγής με πόρους από το κλείσιμο και την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων δανείων της πρώην Αγροτικής. 
35. Σύστημα παροχής Γεωργικών Συμβουλών (προβλέπεται χρηματοδότηση από «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» και παραμένει αναξιοποίητη).
36. Ένταξη στα προγράμματα απασχόλησης ανέργων της αγροτικής παραγωγής 
37. Κίνητρα για μετεγκατάσταση ανέργων σε περιοχές με παραγωγική δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτό συνδυάζεται με την ύπαρξη πατρογονικής κατοικίας
38. Άμεση ενεργοποίηση της διαδικασίας του νόμου 4061/2012 για παραχώρηση και εκμίσθωση αγροτικών εκτάσεων σε αγρότες, νεοεισερχόμενους αγρότες και ομάδες παραγωγών.
39. Μειωμένη κατά 50% φορολόγηση για 3 χρόνια στους νεοεισερχόμενους αγρότες και στις συλλογικές παραγωγικές πρωτοβουλίες.(3-5) παραγωγών.
40. Θεσμοθέτηση της κάρτας πετρελαίου με αντικειμενικό σύστημα βάσει του πραγματικού κόστους παραγωγής ανά καλλιέργεια.
41. Άμεση θεσμοθέτηση των «ΑΓΟΡΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ» 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
42. Ριζική αλλαγή του συστήματος αδειοδότησης επιχειρήσεων. Πιστοποιημένα Γραφεία , νομικά και φυσικά πρόσωπα ( Μηχανικοί, 
οικονομολόγοι, νομικοί κλπ) αδειοδοτούν τις επιχειρήσεις (μέχρι συγκεκριμένη ισχύ και δυναμικότητα), που αυτόματα εντάσσονται στο μητρώο αδειοδοτημένων επιχειρήσεων. Η επιχείρηση αρχίζει να λειτουργεί και η αρμόδια υπηρεσία πραγματοποιεί τον έλεγχο σύμφωνα με το πρόγραμμα της. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις αυτοαδειοδοτούνται. 
43. Θεσμοθέτηση «εγγυημένης τραπεζικής επιταγής» για ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά, διευκόλυνση και διαφάνεια στις συναλλαγές.
44. Θεσμοθέτηση της «επιταγής συμψηφισμού», ως μεταβιβαζόμενη αλλά μη ρευστοποιήσιμη, για συμψηφισμό οφειλών του δημοσίου και ιδιωτών προς το δημόσιο
45. Πλαίσιο ρύθμισης επιχειρηματικών δανείων και αλλαγή του Τειρεσία
46. Δυνατότητα αναστολής της επαγγελματικής δραστηριότητας λόγω της οικονομικής κρίσης έως και 3 χρόνια πριν την οριστική διακοπή της.(στις περιπτώσεις αυτές οι επαγγελματίες απαλλάσσονται από ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις)
47. Ριζική αντιμετώπιση της αδυναμίας καταβολής ασφαλιστικών εισφορών από τους επαγγελματίες. Μείωση 2 ασφαλιστικών κλιμακίων με ένταξη σε ρύθμιση και καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών. Η διαφορά των 2 κλιμακίων να είναι έναντι της παλαιάς οφειλής.
48. Προώθηση δράσεων που συνδυάζουν τουρισμό – ελληνικά τρόφιμα & τοπική διατροφή – επιλεγμένες διαδρομές, επισκέψεις και εκδηλώσεις.
49. Στο πρόγραμμα «εξοικονόμηση κατ’ οίκον» αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του ΕΣΠΑ σε 80% και πάνω ( χωρίς δημοσιονομικό κόστος με μικρή μείωση του προϋπολογισμού) ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς τραπεζική δανειοδότηση.
50. Προτεραιότητα σε χρηματοδότηση καινοτόμων πρωτοβουλιών, στο πλαίσιο κάθε προγράμματος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
51. Επανεξέταση του σχεδίου «Αθηνά» με εφαρμογή των κριτηρίων χωρίς πελατειακές σχέσεις
52. Προτάσεις του ΠΑΣΟΚ Νέο Λύκειο- Νέο Τεχνολογικό Λύκειο
53. Αναδιοργάνωση του συστήματος αναπλήρωσης των εκπαιδευτικών κενών σε α/θμια και β/θμια εκπαίδευση
54. Πρόσληψη αναπληρωτών με τα κριτήρια του Υπ. Παιδείας αλλά με ένταξη στο πρόγραμμα απασχόλησης αποφοίτων Τριτοβάθμιας του ΟΑΕΔ
55. Διεθνοποίηση Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με λειτουργία τμημάτων για αλλοδαπούς φοιτητές με δίδακτρα
ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ ΒΑΡΩΝ-ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ
56. Έλεγχο και παρέμβαση σ’ όλους τους παράγοντες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που διαμορφώνουν το κόστος ζωής.
57. Ανακατανομή φορολογικών βαρών, με ειλικρινή συζήτηση και ουσιαστική επεξεργασία συγκεκριμένων προτάσεων ενόψει του τελικού φορολογικού αλλά και του ν/σ φορολόγησης ακινήτων (Μείωση ΦΠΑ σε εστίαση, βασικά αγαθά και γεωργικά εφόδια).
58. Καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην πρώτη φάση εθελοντικά με βάση την πρόταση νόμου που καταθέσαμε το Φεβρουάριο 2012 για αντιμετώπιση της παραοικονομίας, με κίνητρο την επιστροφή μέρους του ΦΠΑ στον καταναλωτή και ιδιαίτερα για υπηρεσίες υψηλής φοροδιαφυγής καθώς και μείωση φόρου εισοδήματος της επιχείρησης που προωθεί το σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών.
59. Νέο πλαίσιο και άμεσες δράσεις για έλεγχο τιμών και αντιμετώπιση των εναρμονισμένων πρακτικών
Οι ομάδες διαλόγου για το συνέδριο και όλοι οι δέκτες κοινωνικών προβλημάτων μπορούν να συμβάλλουν στον εμπλουτισμό των θεμάτων.
Οι εισηγητές των ΚΤΕ της Βουλής και οι Γραμματείς των αντίστοιχων τομέων μπορούν να επεξεργαστούν πολύ περισσότερα θέματα προκειμένου να προωθήσουμε ολοκληρωμένη τη πρόταση
Ο τομέας και το ΚΤΕ οικονομικών μπορεί να κοστολογήσει και να προσδιορίσει το δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Πολλές από τις προτεινόμενες παρεμβάσεις δεν έχουν οικονομικό κόστος ή έχουν πολύ μικρό και μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα.
Οι παρεμβάσεις και οι προτάσεις που πιθανόν έχουν σοβαρό οικονομικό κόστος μπορούν να ενταχθούν στο πλαίσιο της διαχείρισης του 70% του πρωτογενούς πλεονάσματος, στο οποίο στοχεύει το πρόγραμμα που ακολουθεί η κυβέρνηση.

Βασίλης Κεγκέρογλου
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Ηρακλείου

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook