Την παράνοια ενός ανοργάνωτου μηχανισμού είσπραξης που απαιτεί την παρακράτηση των οφειλών των πολιτών αλλά από ότι φαίνεται «ξεχνάει» να ενημερώσει τα δεδομένα του, ζει τους τελευταίους μήνες μια συμπολίτισσά μας.

Ο λόγος για την ενοποιημένη πλέον Εφορία του Ηρακλείου στην οποία η ηλεκτρονική ενημέρωση καταγραφής της εξόφλησης των οφειλετών καθυστερεί πιο πολύ σαν να φτάνει με... ταχυδρομικό περιστέρι.

Διαφορετικά, λογική εξήγηση δεν μπορεί να δοθεί στην καταγγελία που δημοσιεύει σήμερα το Flashnews.gr στην οποία αποτυπώνεται μια καθαρή επαναλαμβανόμενη κλοπή από το κράτος προς τους πολίτες, που αναγκαστικά εξόφλησαν το ποσό που όφειλαν στην εφορία.

Στα μέσα του Οκτώβρη η Ξ.Κ. (τα πλήρη στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση του site) κατόρθωσε –διότι πλέον περί κατορθώματος πρόκειται- να λάβει το εφάπαξ που δικαιούται από το ταμείο της. Λίγους μήνες νωρίτερα είχε, όπως μια μεγάλη μερίδα πολιτών, προχωρήσει σε ρύθμιση με την Εφορία για τις οφειλές της στο δημόσιο (φωτογραφία 1) με τη συμφωνία να καταβάλει από τον Μάρτιο του 2014 μέχρι και τον Ιανουάριο του 2015 το ποσό των 282,17 ευρώ, ποσό που θα εισέπραττε αυτόματα η εφορία μέσω συγκεκριμένου λογαριασμού του οφειλέτη.


φωτογραφία 1

Ο νόμος ωστόσο ορίζει ότι για να προχωρήσει η αποδέσμευση του εφάπαξ θα πρέπει ο δικαιούχος να μην έχει καμία οφειλή ακόμα κι αν έχει προχωρήσει στη ρύθμιση μέσω των μηνιαίων καταβολών δόσεων.

Και πράγματι η οφειλή εξοφλήθηκε εξολοκλήρου στις 20 Οκτωβρίου 2014, με κατάθεση στη τράπεζα, όπως βλέπετε και στη δεύτερη φωτογραφία, αποδεσμεύοντας λίγο αργότερα το εφάπαξ.


φωτογραφία 2

Με λίγα λόγια, κεντρικό κράτος, ταμείο και εφορία αποδέχτηκαν ότι δεν υπάρχει οφειλή, γι αυτό άλλωστε και έδωσαν τη σχετική εντολή για την καταβολή των χρημάτων του εφάπαξ στη δικαιούχο.

Και ως εδώ, έστω και έτσι, κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί ότι δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό ή το περίεργο.

Και πράγματι, δεν θα υπήρχε, αν η Εφορία Ηρακλείου είχε κατορθώσει να λειτουργήσει σωστά, χωρίς να ταλαιπωρεί τον κόσμο, επιβαρύνοντας την ήδη δύσκολη καθημερινότητά του.

Η 9η δόση (φωτογραφία 1) σύμφωνα με την ρύθμιση θα έπρεπε να κρατηθεί από το λογαριασμό του οφειλέτη στις 31 Οκτωβρίου 2014. Ύψους, όπως αναφέραμε παραπάνω, 282,17 ευρώ. Ποια οφειλή; Θα ρωτήσει κάποιος αφού πραγματοποιήθηκε η εξόφληση στις 20 Οκτωβρίου! Ναι αλλά η Εφορία του Ηρακλείου «δεν είχε ενημερωθεί»…

Έτσι, στις 31-10-2014 η Εφορία συνέχιζε κανονικά να παρακρατά το παραπάνω ποσό, όπως είχε οριστεί μέσω της ρύθμισης, αγνοώντας το συνολικό ποσό που είχε εισπράξει μόλις 11 ημέρες νωρίτερα (φωτογραφία 3)!


φωτογραφία 3

«Δεν γνωρίζαμε, δεν ενημερωθήκαμε, τα συστήματα αργούν κτλ» ήταν μερικές μόνο από τις δικαιολογίες που άκουσε η Ξ.Κ. την επόμενη μέρα που επισκέφτηκε την Εφορία του Ηρακλείου. Μεταξύ άλλων οι υπάλληλοι υπονόησαν ότι το σύστημα αργεί να ενημερωθεί αλλά και πως η ίδια, η πρωταγωνίστρια της ιστορίας μας, θα έπρεπε να έχει ενημερώσει από μόνη της την Εφορία προσκομίζοντας το σχετικό αποδεικτικό από την τράπεζα!

Αφού λοιπόν πήρε την διαβεβαίωση ότι τα χρήματα θα επιστραφούν (όπως πράγματι συνέβη στις 7 Νοεμβρίου 2014), πήρε μαζί της και δύο χαρτιά τα οποία η ίδια η Εφορία εξέδωσε ως «διπλότυπο είσπραξης τύπου Α’ έναντι ρύθμισης», δηλαδή ότι πράγματι είχε αποπληρώσει το ποσό που όφειλε (φωτογραφία 4).


φωτογραφία 4

Και πάλι, ως εδώ, ας πούμε, ότι οι υπηρεσίες (παρά την τεράστια αναδιάρθρωση και τον…εκσυγχρονισμό του δημοσίου που έχουν πετύχει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) δεν έχουν φτάσει ακόμα στο επίπεδο της –σχετικά- γρήγορης και αυτονόητης ενημέρωσής τους.

Και φτάνουμε στις 28 Νοεμβρίου του 2014. Όπου η Εφορία «εντόπισε» χρήματα στο συγκεκριμένο λογαριασμό καθώς είχε καταβληθεί η σύνταξη της δικαιούχου. Μα δεν μπορεί! Αφού όχι μόνο έχει αποδεσμευτεί το εφάπαξ, όχι μόνο έχει καταβληθεί το ποσό που οφειλόταν, όχι μόνο έχει ενημερωθεί –από την ίδια- η Εφορία, αλλά υπάρχουν και τα σχετικά χαρτιά από το συγκεκριμένο κατάστημα πως το ποσό έχει εξοφληθεί! Κι όμως!

Η ενοποιημένη Εφορία Ηρακλείου συνεχίζει να παρακρατά τα χρήματα που δήθεν οφείλει η συνταξιούχος και που η ίδια πιστοποίησε ότι έχουν εξοφληθεί (φωτογραφία 5)!


φωτογραφία 5

Και νομίζω τα ερωτήματα είναι πολλά και προφανέστατα:

Γνωρίζει ο Διευθυντής της Εφορίας Ηρακλείου κ. Μανώλης Ρολάκης τα όσα συμβαίνουν; Γνωρίζει ότι δεν λειτουργούν τα πιο βασικά εργαλεία στο υποκατάστημα που ο ίδιος προΐσταται; Άραγε θα πρέπει να περιμένει στην ουρά, με τις ώρες, η πρωταγωνίστρια της ιστορίας μας για να λύση ένα αυτονόητο θέμα το οποίο μάλιστα είναι πρόβλημα της Εφορίας και όχι δικό της; Θα χρειαστεί να το επαναλαμβάνει κάθε μήνα μέχρι το τέλος της –πληρωμένης εδώ και καιρό- ρύθμισης; Πως αλήθεια θα ένιωσαν και θα δρούσαν οι υπάλληλοι και ο ίδιος ο κ. Ρολάκης αν κάτι αντίστοιχο βίωναν οι ίδιοι;

Flashnews.gr/ Λεωνίδας Σακλαμπάνης