Μια βόλτα στην περίφημη λεωφόρο Ζιμπάο, έναν από τους κεντρικούς δρόμους του Πεκίνου, δείχνει πόσο έχουν αλλάξει οι εποχές: αντί για τα αμέτρητα ποδήλατα, που χαρακτήριζαν άλλοτε την πόλη, τώρα στην Ζιμπάο βλέπει κανείς μόνο εκθέσεις υπερπολυτελών αυτοκινήτων - ζωντανή απόδειξη της δημιουργίας μιας νέας κινεζικής μεγαλοαστικής τάξης, η οποία διψά για ακριβά σύμβολα κοινωνικής ισχύος.

Στη μία πλευρά του δρόμου παρατάσσονται Ferrari, Rolls-Royce, Maserati, Jaguar και BMW και στην άλλη Lamborghini, Aston Μartin και Mercedes. Η «εξειδικευμένη» αυτή εμπορική περιοχή, όπως και άλλες παρόμοιες στη Σανγκάη και την πόλη Γκουαντζού, είναι από τις πιο επικερδείς παγκοσμίως για τις μεγάλες αυτές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Για του λόγου το αληθές, οι εισαγωγές υπερπολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2011 κατά 30% σε σχέση με πέρυσι, χρονιά που επίσης σημείωσε ραγδαία αύξηση, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Είναι δε χαρακτηριστικό είναι, πως μία από τις δημοφιλέστερες ξένες εταιρείες στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων, η Mercedes, ανακοίνωσε πρόσφατα το υψηλότερο ποσοστό διεθνών πωλήσεων στην 110ετή ιστορία της, χάρη στην υψηλή ζήτηση από την Κίνα.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών της χώρας, μόνον η κινεζική κυβέρνηση ξόδεψε πέρυσι 86 δισεκατομμύρια Γιουάν (9,5 δισεκατομμύρια ευρώ) για αυτοκίνητα των στελεχών της. Από τις αγορές αυτές επωφελήθηκε σημαντικά η γερμανική εταιρεία Audi, η οποία εξήγαγε περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα στην Κίνα το 2010. Μάλιστα τα αυτοκίνητα της Audi αποτελούν πλέον απαραίτητο σύμβολο status μεταξύ των μελών του Κομμουνιστικού Κόμματος και τους κυβερνητικούς υπαλλήλους.

Παρά το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στους δρόμους του Πεκίνου, το πλήθος αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 12 φορές την περίοδο 2010-2011 και ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί ξανά μέσα στα επόμενα είκοσι χρόνια. Το 2030 τα αυτοκίνητα στην Κίνα εκτιμάται πως θα είναι τόσα, όσα όλων των υπόλοιπων χωρών συνολικά…