Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει οδηγήσει τον άνθρωπο στην υπερκατανάλωση θερμίδων και την αντιστρόφως ανάλογη μείωση της ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών.

Σύμφωνα με έρευνες ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται 25-30 γρ φυτικών ινών στο ημερήσιο διαιτολόγιο του. Η μειωμένη πρόσληψη φυτικών ινών έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την εμφάνιση δυσκοιλιότητας και την αύξηση του σωματικού βάρους . Επίσης έχει αποδειχθεί ότι βραχυπρόθεσμα η μειωμένη πρόσληψη φυτικών ινών δεν μπορεί να προασπίσει τον οργανισμό έναντια των καρδιαγγειακών νόσων.

Συνιστάται η σταδιακή αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών για την αποφυγή δυσάρεστων συμπτωμάτων όπως φούσκωμα, ναυτία, μετεωρισμός και κοιλιακούς πόνους. Ο οργανισμός θα καταφέρει σταδιακά να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις που έχει η πέψη της αυξημένης ποσότητας φυτικών ινών και κρίνεται απαραίτητο να αυξηθεί και η ημερήσια πρόσληψη σε υγρά.

Η επίτευξη του στόχου των 25-30γρ. θεωρείτε εύκολη υπόθεση για τους λάτρεις των λαχανικών, των φρούτων και των προϊόντων ολικής άλεσης. Γενικά το πρότυπο της διατροφής που συνίσταται να ακολουθούμε είναι αυτό της Κρητικής Διατροφής.

Δηλαδή:


• Καταναλώστε καθημερινά φρούτα είτε σαν σνακ είτε σαν μέρος του πρωινού σας.
• Απολαύστε καθημερινά λαχανικά. Καταλανώστε τουλάχιστον μία χορταστική σαλάτα με ποικιλία λαχανικών ή μαγειρέψτε ένα λαδερό φαγητό ή βρείτε έξυπνους και γευστικούς τρόπους κατανάλωσης τους όπως σάντουιτς λαχανικών, πίτες, καλτσουνάκια κ.α.
• Καθιερώστε την καταλάνωση οσπρίων 1-2 φορές την εβδομάδα, ως κύριο γεύμα ή ως μέρος της σαλάτα σας.
• Προτιμήστε τα μακαρόνια ολικής, το αναποφλοίωτο ρύζι, το πλιγούρι και τα αρτοσκευάσματα ολικής.
• Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε φυτικές ίνες σε κάθε γεύμα σας ώστε να νιώθετε χορτάτοι για πολλές ώρες και για να αποφύγετε τα συμπτώματα που προαναφέραμε.

Τρόφιμο- Περιεκτικότητα στα 100γρ Ποσότητα φυτικών ινών (γραμμάρια)

Βρόμη                                   6,6γρ
Δαμάσκηνα ξερά                   6,1γρ
Ψωμί ολικής άλεσης             5,8γρ
Συκά ξερά                             5γρ
Φράουλες                             3,8γρ
Ακτινίδια                               3,4γρ
Μακαρόνια ολικής άλεσης    3γρ
Σύκα φρέσκα                        2,5γρ
Ψωμί λευκό                          1,6γρ

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα