Το πρότυπο της Βαρκελώνης ως προς το κυκλοφοριακό προτρέπουν οι Ποδηλάτρεις σε ανακοίνωσή τους, να ακολουθήσει και η πόλη των Χανίων με αφορμή το ταξίδι του δημάρχου Χανίων, Τάσου Βάμβουκα στην Ισπανική πόλη.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους:

"Με την ευκαιρία της επίσκεψης του Δημάρχου Χανίων στην Βαρκελώνη οι «Ποδηλάτρεις» έχουμε την ανάγκη αλλά και την υποχρέωση να γράψουμε δυο λόγια για την Ισπανική πόλη.

Πολύς κόσμος πιστεύει ότι η Βαρκελώνη «φτιάχτηκε» το 1992 με την διοργάνωση των Ολυμπιακών κι αυτό ήταν. Κι όμως συμπολίτες η πρωτεύουσα της Καταλωνίας εξελίσσεται συνεχώς και με γοργούς ρυθμούς. Στην λίστα αξιολόγησης Copenghagenize index 2015 ανέβηκε στην 11η θέση από το Νο 17 που ήταν το 2013! Ναι ασφαλώς πιο πάνω υπάρχουν  «Ιερά τέρατα» όπως το Άμστερνταμ, η Βιέννη, η Στοκχόλμη κ.α. αλλά η πρόοδος των Ισπανών κάνει αίσθηση.

Ο μύθος ότι οι μεσογειακοί λαοί και γενικότερα ο Νότος δεν μπορεί καταρρίπτεται.

Κρίση; Ναι κι εκεί έχουν κρίση. Κι εκεί κλείνουν μαγαζιά το ένα μετά το άλλο και στη θέση τους φυτρώνουν πολυεθνικές. Και εκεί έχουν περιορισμένο μπάτζετ. Κι εκεί ανεργία και και …

Όμως η Βαρκελώνη έχει αυτή τη στιγμή ένα από τα καλύτερα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων στον κόσμο που σε συνδυασμό με το δίκτυο πολλών χιλιομέτρων ποδηλατοδρόμων προσφέρει στους πολίτες της όχι μόνο χαλαρές περιπλανήσεις αλλά και ασφαλείς καθημερινές μετακινήσεις. Δίκτυο κι όχι απομονωμένα τμήματα !

Μα πως τα καταφέρνουν οι Ισπανοί; Την απάντηση την έδωσαν οι υπεύθυνοι της λίστας Copenghagenize index.
Οι αρχές της πόλης έχουν πολιτική βούληση και έφτιαξαν ποδηλατοδρόμους!

Η νέα και πρώην ακτιβίστρια δήμαρχος Ada Colau δείχνει ότι προσπαθεί, μακριά από ιδεοληψίες. Μέχρι και η  «Guardian»  έγραψε γι’αυτήν ένα άρθρο και ρωτά δεικτικά «Είναι η πιο ριζοσπαστική δήμαρχος στον κόσμο;»

Το τελευταίο πρότζεκτ που δουλεύει η Δημοτική Αρχή της Βαρκελώνης πρόκειται για υπέρ-οικοδομικά τετράγωνα, δηλαδή μικρές γειτονιές στις οποίες τα αυτοκίνητα θα κινούνται κυρίως περιμετρικά, ενώ το εσωτερικό τους θα αναδιαμορφωθεί για να γεμίσουν ζωή. Έπειτα από μια σειρά σταδιακών παρεμβάσεων, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων, δικύκλων, φορτηγών και λεωφορείων θα περιοριστεί στους δρόμους της περιμέτρου του «υπέρ-οικοδομικού τετραγώνου» και θα επιτρέπεται στους ενδιάμεσους δρόμους, μόνο αν πρόκειται για κατοίκους ή προμηθευτές τοπικών επιχειρήσεων, και σε πολύ μειωμένη ταχύτητα.

Ας διδαχτούμε από την εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, ας κάνουμε ένα σωστό, ολοκληρωμένο πρόγραμμα δημιουργίας ποδηλατοδρόμων στην πόλη και στενής αστυνόμευσης. Ξέρουμε ότι η ατζέντα του ταξιδιού περιελάμβανε περιβαλλοντικά θέματα. Δεν λέμε να γίνουμε Barcelona από τη μια στιγμή στην άλλη. Μπορούν όμως να γίνουν βήματα προς την σωστή κατεύθυνση.

Χρειάζεται τόλμη! Η Ισπανίδα δήμαρχος ξέρει τον δρόμο. Μέχρι και με τους Τραπεζίτες τα έβαλε στους πλειστηριασμούς κι ο κόσμος την ακολούθησε.

VAMOS  Alcalde Vamvoukas

Συλλογικότητα ΠοδηΛάτρεις"