Περιβαλλοντικό έγκλημα και ερωτηματικά για την διαρροή που έχει προκαλέσει οικολογική καταστροφή – Το συγκλονιστικό βίντεο του BBC

Απελπισία… Αυτή η λέξη χαρακτηρίζει την εικόνα που επικρατεί στα παράλια του Σαρωνικού, όπου η πίσσα και το μαζούτ μαύρισαν τα γαλανά νερά και τις ψυχές όσων βλέπουν να εξελίσσεται μπροστά στα μάτια τους μια τεράστια οικολογική καταστροφή, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη» που μετέφερε πάνω από 2.500 τόνους επεξεργασμένο πετρέλαιο, την περασμένη Κυριακή. Την ίδια ώρα, ναυτικός προέβη σε μια περίεργη καταγγελία και αφορά το προσωπικό του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε.

Στην περιοχή του Αγίου Κοσμά, στην Φρεατίδα, στην Πειραϊκή και σε άλλα σημεία των ακτών της Αττικής στρέφεται πλέον η προσπάθεια των συνεργείων απορρύπανσης, ενώ σε παραλίες στο Ελληνικό και τη Γλυφάδα η δυσοσμία είναι έντονη και οι κηλίδες “σκάνε” στο κύμα… 

Μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου αναμένεται να καταθέσουν δήμοι που επλήγησαν από την πετρελαιοκηλίδα και ιδιώτες που έχουν εγχειρήσεις στην παραλία του Σαρωνικού. 

Αυτοψία Παναγιώτη Κουρουμπλή

«’Εχουμε μία εικόνα βελτίωσης σημαντική. Η επιχείρηση απορρύπανσης συνεχίζεται με την ίδια ένταση, προκειμένου να έχουμε γρήγορο αποτέλεσμα και είμαι βέβαιος ότι με τους ρυθμούς που δουλεύουμε σε πολύ λίγες ημέρες θα έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα» τόνισε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό, επισκέφθηκαν με σκάφος του λιμενικού σώματος παράκτιες περιοχές του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως το Φλοίσβο.

Ο κ. Κουρουμπλής πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή εκείνο που έχει πετύχει είναι η στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου και εκτίμησε ότι εντός της ημέρας θα αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου. «Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, γιατί ελέγχεις την πηγή της ρύπανσης» δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι το υπουργείο έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα που υπάρχουν στη χώρα, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης

Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι στην όλη επιχείρηση χρησιμοποιούνται απορρυπαντικά φιλικά προς το περιβάλλον, κάτι που, όπως είπε, θα πρέπει να τονιστεί, «καθώς ως λαός έχουμε την τάση να αυτομαστιγωνόμαστε». «Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν χημικά που ρίχνονται από αέρος με τα αεροπλάνα, ενώ εδώ χρησιμοποιούμε καλύτερης ποιότητας απορρυπαντικών, προκειμένου να περιορίσουμε τις επιπτώσεις αυτής της ζημιάς» τόνισε.

Ο υπουργός ανέφερε, εξάλλου, ότι σε μία τέτοια μεγάλη επιχείρηση που δεν είχε ξανασυμβεί σε τέτοια έκταση, πάντα υπάρχουν προβλήματα, ενώ σημείωσε ότι υπήρξαν έντονα αντανακλαστικά από πλευράς λιμενικού σώματος στο να συντονίσει να προωθήσει και να παρακολουθήσει όλη αυτή την διαδικασία του περιορισμού των επιπτώσεων από τη ρύπανση. «Η κατάσταση εξομαλύνεται μέρα με τη μέρα και σε ένα διήμερο θα έχουν σημαντικά αποτελέσματα» είπε ο κ.Κουρουμπλής.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε ότι η κατάσταση προφανώς έχει εξομαλυνθεί και ότι επιχειρούν πολλά σκάφη και του λιμενικού σώματος, αλλά και ιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν και, από στεριάς, πολλά συνεργεία, οκτώ στο σύνολο. «Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε θεαματική βελτίωση της κατάστασης και πιθανόν και μέσα στο Σαββατοκύριακο να μπορέσουμε να επισκεφθούμε και πάλι και να δούμε ότι ουσιαστικά το μεγαλύτερο κομμάτι της ρύπανσης έχει εξαλειφθεί» εκτίμησε ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι «το ζητούμενο είναι πραγματικά να δούμε ποια είναι τα αίτια αυτού του ναυαγίου».

«Αυτό που θέλω να πω» συμπλήρωσε ο κ. Σαντορινιός «είναι ότι καθημερινά γίνονται εκατοντάδες δρομολόγια σε μια νησιωτική και ναυτική χώρα όπως είμαστε εμείς και διακινούνται τόνοι πετρελαίου και τέτοιο συμβάν έγινε μόνο μία φορά».«Καταλαβαίνεται λοιπόν ότι η ασφάλεια ναυσιπλοΐας στη χώρα μας υπάρχει και η ναυτιλία είναι ασφαλής και δεν πρέπει από μία τέτοια κακή στιγμή να συκοφαντηθεί είτε το λιμενικό σώμα είτε η ναυτιλία» υπογράμμισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας.

Σημειώνεται ότι στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως τη Γλυφάδα, όπου υπάρχει ρύπανση συνεχίζουν να επιχειρούν απορρυπαντικά σκάφη του λιμενικού σώματος, ενώ στον Φλοίσβο βρίσκεται το μεγαλύτερο και ικανότερο σκάφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα “EMSA”, το AKTAIA OSRV, που με τους δύο ειδικούς βραχίονές του και από τις δύο πλευρές σαρώνει εκατομμύρια κυβικά νερού στο πέρασμά του.

Πρώτο θέμα στα διεθνή μέσα

Θέμα στα μεγαλύτερα διεθνή μέσα ενημέρωσης έχει γίνει η οικολογική καταστροφή που έχει προκληθεί στον Σαρωνικό​, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη» που μετέφερε πάνω από 2.500 τόνους επεξεργασμένο πετρέλαιο, την περασμένη Κυριακή.

Το κύμα πετρελαίου ξεκίνησε από τις ακτές της Σαλαμίνας και έφθασε στις παραλίες της Αττικής, με τα ειδικά συνεργεία να κάνουν αγώνα δρόμου, προκειμένου να περιορίσουν την οικολογική ρύπανση.

Το βρετανικό BBC “έντυσε” ένα βίντεο με συγκλονιστικές εικόνες από τις ελληνικές ακτές που επλήγησαν. Ένα πουλί που έχει εγκλωβιστεί στο μαζούτ και προσπαθεί ν’ ανοίξει πάλι τα μαυρισμένα από την πίσσα φτερά του, κόβει την ανάσα…

 

Εικόνες από drone δημοσίευσε ο Independent όπου δείχνει τα πετρελαιοειδή να σκεπάζουν στις ακτές. «Η πετρελαιοκηλίδα μετατρέπει ελληνικό νησί σε μαύρο κόλπο και θεωρείται περιβαλλοντική καταστροφή», αναφέρει ο Independent, σημειώνοντας ότι πιστεύεται πως θα επηρεάσει χιλιάδες ζώα.

Καταγγελία ναυτικού

Αίσθηση προκαλεί η καταγγελία ναυτικού στον Real fm 97,8. Ο ναυτικός, τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του σταθμού, κατήγγειλε ότι δύο ημέρες πριν βυθιστεί το δεξαμενόπλοιο, ο ίδιος βρισκόταν σε λάντζα απ’ όπου είδε να αποβιβάζονται όλα τα μέλη του πληρώματος, εκτός από δύο και να μεταφέρουν αντλία υδάτων σε άλλο πλοίο συμφερόντων της ίδιας εταιρείας. Σύμφωνα με τον κανονισμό, στο πλοίο έπρεπε να βρίσκεται το 1/3 του πληρώματος.

Τι καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ

Σε μια σειρά καταγγελιών που αφορούν την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», προχωρά η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.

Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ μιλά για αναπάντητα ερωτηματικά, τονίζοντας ότι το δεξαμενόπλοιο ήταν υπερήλικο. Ακόμη τονίζεται ότι υπήρχε έλλειψη πληρώματος, καθώς το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος.

Ακόμη, γίνεται λόγος για  μπαλώματα που υπήρχαν στο μηχανοστάσιο τα οποία είχαν σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες.

newpost.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook