Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση «ελληνική σημαία» στην κρουαζιέρα, μετά την επίσημη δήλωση του ομίλου Louis, της μοναδικής εταιρείας που είχε τα κρουαζιερόπλοιά της στην ελληνική σημαία, ότι θα επιλέξει άλλες σημαίες, λόγω έλλειψης ανταγωνισμού.

Η απόφαση αυτή ελήφθη, σύμφωνα με την προχθεσινή δήλωση του ομίλου, γιατί: «Το νέο θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει αυτή τη στιγμή με την άρση του καμποτάζ, καθιστά τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία καθόλου ανταγωνιστικά, αφού είναι εμφανής η ανισότητα που διαμορφώνεται κυρίως στα λειτουργικά έξοδα, συγκρινόμενα με αντίστοιχα πλοία άλλων σημαιών».

Χθες, όμως, ο ΥΘΥΝΑΛ, Γιάννης Διαμαντίδης, σε δηλώσεις, τόνισε δεν υπάρχει θέμα αλλαγής σημαίας. «Δεν υπάρχει θέμα για υποστολή της ελληνικής σημαίας από τα τρία κρουαζιερόπλοια της εταιρείας Louis Hellenic Crouises», ανέφερε ο υπουργός.

Συνεχίζοντας, ο κ. υπουργός εστίασε στο πρόβλημα που έχει η εταιρεία με το ΝΑΤ, ρίχνοντας το «φταίξιμο» στο «νόμο Κεφαλογιάννη». Σύμφωνα με το νόμο του 2005 για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, το ελληνικό κράτος θα επιδοτούσε εξ ολοκλήρου τις ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών (εργοδοτικών και ναυτεργατικών).

Ομως, εδώ και έξι χρόνια, το ΝΑΤ δεν αποδέχεται τις διατάξεις του νόμου και επικαλείται τις εγκριτικές πράξεις νηολόγησης, που δεν αναφέρουν κάτι αντίστοιχο. Το νέο δ.σ. του ΝΑΤ αποφάσισε να κινηθεί και δικαστικά κατά της Louis Hellenic Cruises, ζητώντας να της καταβάλει το ποσό των 15 εκατ. ευρώ, που αφορούν τις ασφαλιστικές εισφορές που σύμφωνα με το νόμο θα έπρεπε να καταβάλει η πολιτεία.

Οπως υπογράμμισε στις δηλώσεις του ο κ. Διαμαντίδης, σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του ομίλου, Κωστάκη Λοΐζου, του ανέφερε ότι, για να διευθετηθεί το θέμα, χρειάζεται γνωμάτευση του νομικού συμβουλίου του κράτους, κάτι που, σύμφωνα με τον ΥΘΥΝΑΛ, ο κ. Λοΐζου το αποδέχτηκε.

Ομως η Louis επιμένει στο θέμα ανταγωνιστικότητας, αναφορικά με την επιλογή σημαίας, και δεν στέκεται αποκλειστικά στο θέμα του ΝΑΤ.

Σύμφωνα με νέα δήλωση που έκανε ο όμιλος στη «Ν», «εμείς αποδείξαμε έμπρακτα, τα τελευταία έξι χρόνια, ότι στηρίζουμε την ελληνική σημαία, παρά το γεγονός ότι δεν είναι καθόλου ανταγωνιστική, σε σύγκριση με άλλες σημαίες, και υποστήκαμε και ανάλογο κόστος όλα αυτά τα χρόνια. Θα θέλαμε να συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ελληνική σημαία, ωστόσο, έστω και αν επιλυθεί το ζήτημα του ΝΑΤ, η ελληνική σημαία θα συνεχίσει να μην είναι ανταγωνιστική. Για να καταστεί ανταγωνιστική, θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια πεπαλαιωμένα προβλήματα, που την καθιστούν ακριβή. Εν πάση περιπτώσει, στόχος της Louis είναι να στηρίξει τους Ελληνες ναυτικούς, είτε υπό ελληνική είτε υπό άλλη ευρωπαϊκή σημαία».

Δηλώσεις

«Για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώνονται οι επιφυλάξεις μας για την αποτελεσματικότητα της υποτιθέμενης άρσης του καμποτάζ, καθώς και η ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας», ανέφεραν σε δηλώσεις τους οι βουλευτές της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης και Ολγα Κεφαλογιάννη.

naftemporiki.gr