Στη διαπλάτυνση της Διώρυγας του Παναμά ώστε να εξυπηρετεί περισσότερα και μεγαλύτερα πλοία, σχεδιάζει να προχωρήσει η κυβέρνηση της χώρας. Πρόκειται για ένα τεράστιο τεχνικό έργο με κόστος περί τα 5,25 δισ. δολάρια και το οποίο σχεδιάζεται να έχει ολοκληρωθεί το 2014.

Εφόσον πραγματοποιηθεί, θα είναι η πρώτη διαπλάτυνσή της στην εκατονταετή ιστορία της. Σήμερα, η Διώρυγα που συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό έχει συνολικό μήκος 47,9 ναυτικά μίλια και απαιτούνται 12 ώρες για να γίνει ο διάπλους της.

Από τη Διώρυγα διέρχονται κατά μέσο όρο περίπου 35 πλοία τη μέρα και όταν ολοκληρωθεί η διαπλάτυνσή της ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 50. Ο διάπλους της Διώρυγας γίνεται με τη βοήθεια δεξαμενών με νερό μέσα στις οποίες εισέρχονται τα πλοία ώστε να φτάσουν στο ύψος της στάθμης της θάλασσας που υπάρχει στη Διώρυγα.

Το σχέδιο της διαπλάτυνσης προβλέπει την κατασκευή ακόμη έξι καινούργιων δεξαμενών που το μήκος τους θα είναι 427 μέτρα και το πλάτος τους 55 μέτρα. Τα πλοία που μπορούν να διέλθουν από τη Διώρυγα έχουν μέγιστο μήκος 294 μέτρα - το οποίο είναι γνωστό με τον όρο Pαnamax.

Οταν το έργο ολοκληρωθεί, από τη Διώρυγα θα διέρχονται πλοία με μέγιστο μήκος 366 μέτρα, πλάτος 49 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 15,2 μέτρα. Η πρώτη απόπειρα διαπλάτυνσής της είχε σχεδιαστεί τη δεκαετία του 1930 με σκοπό να μπορούν να διέρχονται από εκεί τα θωρηκτά του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ.

Οι εργασίες άρχισαν το 1939 αλλά διακόπηκαν όταν ξέσπασε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος.