Νιώθετε τον εαυτό σας έτοιμο να εκραγεί! Έχετε εσωτερικό διάλογο με τον εαυτό σας... ''όχι, δεν πρέπει να πω τέτοια πράγματα'' γιατί ''δεν πρέπει να στενοχωρήσω'', ''δεν πρέπει να εκτεθώ'', ''δεν νιώθω δυνατός/ή να το αντιμετωπίσω'' και η λίστα συνεχίζεται, ο καθένας με την δική του δικαιολογία και απάντηση. Όμως μέσα σε λίγα λεπτά έχετε επισκεφτεί τα ντουλάπια της κουζίνα και καταβροχθίζετε ότι βρεθεί μπροστά σας, χωρίς συναίσθηση του τι κάνετε.

Αν η παραπάνω σκηνή σας είναι γνώριμη, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσετε πολλά πράγματα και να δουλέψετε με τον εαυτό σας σε ψυχολογικό επίπεδο κυρίως. Η ψυχολογική σας κατάσταση και ο τρόπος που επηρεάζεστε από τις διάφορες καταστάσεις που έρχεστε αντιμέτωποι καθημερινά μπορεί να σας καταστρέψει προσπάθειες μηνών για την απώλεια ή τη διατήρηση του βάρους σας.

Μπορείτε βρείτε τεχνικές που να σας ηρεμούν και να σας αποτρέψουν να καταλήξετε σε υπεργαφικό επεισόδιο. Γιατί ναι ισχύει, υπάρχουν άνθρωποι που καταπίνουν φαγητό για να καταπιούν και τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους!

Για αρχή προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε την κατάσταση κατά μέτωπο! Μην αποφύγετε το πρόβλημα σας, γιατί έτσι δεν λύνεται, απλά θάβεται. Το να πείτε την άποψη σας και το να διαφωνήσετε, μπορεί τελικά να μην είναι τόσο ακατόρθωτο όσο νομίζετε.

Επίσης μπορείτε να πάρετε μερικές βαθιές ανάσες μέχρι να νιώσετε πιο ήρεμοι και μετά δείτε πως θα αντιδράσετε. Θυμηθείτε το στόχο σας, πόσο θέλετε να είστε υγιείς και μην αφήσετε να σας παρασύρει η κατάσταση. Μπορείτε να πάρετε τηλέφωνο ένα φίλο σας ή να βγείτε εκτός σπιτιού και να περπατήσετε, η μέτριας έντασης άσκηση πάντα ηρεμεί. Καταγράψτε τις σκέψεις σας σε ένα χαρτί ή ένα ημερολόγιο, θα νιώσετε ότι έχει φύγει ένα βάρος από πάνω σας.

Αν όλα αυτά σας φαίνονται δύσκολα, αλλά έχετε εντοπίσει το πρόβλημα σας και θέλετε να το λύσετε μια και καλή, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε ένα ψυχολόγο.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα