Το σινεμά είναι μία αγαπημένη έξοδος για πολλούς και κυρίως νέους ανθρώπους και μικρά παιδιά. Μπορεί όμως να αποτελέσει μία παγίδα για το σωματικό μας βάρος και την υγεία σας καθώς τα τρόφιμα που συνήθως καταναλώνονται στις μεγάλες αίθουσες του σινεμά περιέχουν πολλά λιπαρά, αλάτι ή ζάχαρη, αλλά το κυριότερο που πρέπει να προσέξετε είναι το μέγεθος της μερίδας!

Είναι αποδεδειγμένο από έρευνες ότι όταν έχετε δώσει την προσοχή σας σε άλλες ασχολίες όπως παρακολούθηση ταινίας ή ραδιοφώνου, διάβασμα κ.α χάνετε τον έλεγχο της τροφής που προσλαμβάνετε με αποτέλεσμα να φάτε ακόμα και περισσότερο από το διπλάσιο από αυτό που σας αναλογεί. Έτσι αν επιλέξετε τη μεγάλη συσκευασία, το πιθανότερο είναι ότι θα την έχετε καταναλώσει ολόκληρη, χωρίς να έχετε συναίσθηση της πράξης σας όταν ανάψουν τα φώτα.
Το ποπ κορν που αποτελεί τον άρχοντα των σνακ του σινεμά μπορεί να φαντάζει η πιο υγιεινή λύση αλλά υπό προυποθέσεις. Η συσκευασία θα πρέπει να είναι μικρή ή να συμφωνήσετε ότι θα τα μοιραστείτε με την παρέα σας. Επίσης αν έχετε επιλογή προτιμήστε τα ανάλατα. Υπολογίστε ότι τα 100γραμμάρια αποδίδουν περίπου 400 θερμίδες. Η μυρωδιά του ζεστού βούτυρου που μέχρι τώρα σας ξεσήκωνε με το που μπαίνατε στο χώρο θα πρέπει να αρχίσει να σας υπενθυμίζει ότι τελικά είναι πολύ λιπαρή επιλογή.

Τα πατατάκια και τα γαριδάκια είναι πλούσια πηγή νατρίου και λιπαρών. Ακόμα και αυτά που αναγράφουν διατροφικούς ισχυρισμους όπως ''μειωμένο αλάτι'' ή ''με χαμηλά λιπαρά'' μπορούν να σας επιβαρύνουν αρκετά θερμιδικά. Υπολογίστε ότι η κατανάλωση 100γραμμαρίων τέτοιου τύπου σνακ μπορεί σας ''φορτώσει'' με 500 θερμίδες επιπλέον θερμίδες. Καλό θα ήταν να τα αποφύγετε και λόγω των συντηρητικών που περιέχουν και τη χαμηλή θρεπτική τους αξίας.

Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει δυναμικά στο κυλικείο του σινεμά οι καραμέλες, τα ζελεδάκια και τα ζαχαρωτά. Η ποικιλία τους και η δελεαστική εμφάνιση τους μπορεί να παρασύρει μικρούς και μεγάλους κινηματογραφόφιλους. Καλό θα ήταν να συγκρατηθείτε εξ' αρχής και να επιλέξετε μία μικρή ποσότητα. Προτιμήστε τα αγαπημένα σας γιατί θα σας ικανοποιήσουν περισσότερο και μην διστάσετε να τα μοιραστείτε. Ακόμα και ένα μικρό γλυφιτζούρι έχει 100 θερμίδες περίπου! Μήπως να το ξανασκεφτείτε;

Μπορεί να εκλπαγείτε αλλά η σοκολάτα και η σοκοφρέτα μπορεί αποτελέσει μία πιο υγιεινή επιλογή! Ειδικά αν επιλέξετε μαύρη σοκολάτα μπορείτε να αποφύγετε τις κενές θερμίδες και να επωφεληθείτε από την θετική επίδραση της στον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης μπορείτε να επιλέξετε μικρές σοκολάτες ή να αφήσετε και την παρέα σας να γλυκαθεί ώστε να μειώσετε την θερμιδική επιβάρυνση σας. Εντοπίστε τις σοκολάτες με τα λιγότερα πρόσθετα και συντηρητικά! Η μαύρη σοκολάτα έχει περίπου 480 θερμίδες ενώ αν επιλέξετε γάλακτος ή με ξηρούς καρπούς, καραμέλα κτλ μπορείτε να ξεπεράσετε και τις 550 θερμίδες.

Και πως θα ξεδιψάσετε; Αποφύγετε τα αναψυκτικά για να γλυτώσετε πολλά κουταλάκια ζάχαρη και ακόμα περισσότερα συντηρητικά. Προτιμήστε νερό και τσάι χωρίς ζάχαρη.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα