Η βιταμίνη Α: «Παίζει καθοριστικό ρόλο για την όρασή μας. Ανεπαρκής πρόσληψη βιταμίνης Α οδηγεί σε ξηροφθαλμία και επιδρά αρνητικά στην νυχτερινή όραση.

Σοβαρή και μακροχρόνια έλλειψη μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε τύφλωση. Επαρκής ποσότητες βιταμίνης Α μπορείτε να εξασφαλίσετε καταναλώνοντας τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το συκώτι, τα αυγά, το βούτυρο, εμπλουτισμένα τρόφιμα αλλά και τρόφιμα φυτικής προέλευσης που περιέχουν α-καροτένιο, β-καροτένιο και β-κρυπτοξανθίνη.

Τα συγκεκριμένα καροτενοειδή μετατρέπονται στον οργανισμό μας σε βιταμίνη Α, ενισχύοντας τις θετικές της επιδράσεις στην όραση μας. Τα συναντάμε στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά με έντονο πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα, όπως τα καρότα, οι πιπεριές, η κολοκύθα, ο ανανάς, η γλυκοπατάτα, τα ροδάκινα, τα βερίκοκα, τα ανοιχτόχρωμα σύκα, το πεπόνι, το πορτοκάλι, το λεμόνι, τα παπάγια, τα κίτρινα μήλα κ.α. Αν καταναλώνετε ποικιλία λαχανικών και φρούτων σίγουρα θα καλύψετε τις ανάγκες σας.»

Η βιταμίνη C και βιταμίνη Ε: «Η υψηλή πρόσληψη βιταμίνης C και Ε βελτιώνει την όραση και καθυστερεί την ανάπτυξη καταρράκτη και την εκφύλιση ωχράς κηλίδας. Φροντίστε η καλύπτετε τις ανάγκες σας σε βιταμίνης C επιλέγοντας τρόφιμα όπως τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ, το πεπόνι, οι πιπεριές, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το κουνουπίδι, το μπρόκολο, οι φράουλες, το λεμόνι, η ντομάτα κ.α.

Η βιταμίνη Ε βρίσκεται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς και τους ηλιόσπορους, τα σπαράγγια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής και τις μαργαρίνες.»

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη : «Είναι αντιοξειδωτικές ουσίες απαραίτητες για την καλή όρασή μας και βρίσκονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στον αμφιβληστροειδή.

Παρέχουν υψηλή προστασία των ματιών από την ηλιακή ακτινοβολία και συμβάλλουν στην προστασία των ματιών από την εκφύλιση ωχράς κηλίδας και την εμφάνιση καταρράκτη.

Επαρκείς ποσότητες εξασφαλίζουμε καταναλώνοντας τρόφιμα όπως ο κρόκος του αυγού, το σπανάκι, το μπρόκολο, το καλαμπόκι, το λάχανο, τα φασολάκια και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.»

ω-3 λιπαρά οξέα: «Είναι σημαντικά γιατί παρέχουν προστασία στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του ματιού και συμβάλλουν στη ρύθμιση της οφθαλμική πίεσης. Καλές πηγές ω-3 λιπαρών οξέων αποτελούν ο σολομός, η σαρδέλες, το σκουμπρί, ο λιναρόσπορος, η γλιστρίδα και τα καρύδια.»

Παγωμένου Ελευθερία 
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα