Ο φόβος που έχει προκληθεί στους φορολογούμενους, από τα νέα αυξημένα τεκμήρια διαβίωσης που ψηφίστηκαν από τη Βουλή τον Ιούνιο του 2011 και θα ισχύσουν για τη φορολόγηση του 2012, έχει οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, να προχωρήσουν σε ακινησία των σκαφών τους.
 
Ωστόσο, καλά επιβεβαιωμένες πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που δημοσιεύει η isotimia.gr σε άρθρο της, αναφέρουν ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται να προχωρήσει σε κατάργηση των τεκμηρίων στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο, ο διάλογος του οποίου με τα κόμματα ανοίγει την επόμενη Τετάρτη.
 
Σύμφωνα πάντως με επίσημα στοιχεία του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, με τα νέα αυξημένα τεκμήρια έως 31/12/2011 είχαν δηλωθεί σε ακινησία 3.823 ιδιωτικά σκάφη. Προκειμένου να αποδεικνύεται ο χρόνος ακινησίας ενός σκάφους, θα πρέπει να συνυποβάλλεται, με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, για το ακριβές χρονικό διάστημα της ακινησίας. Επίσης, ο κάθε ενδιαφερόμενος που επιθυμεί να δηλώσει την έναρξη ακινησίας του σκάφους του, θα πρέπει να καταθέσει σχετική αίτηση στα λιμενικά τμήματα υπαγωγής, όπου θα παραδίδεται και προς φύλαξη η σχετική άδεια.

Να σημειωθεί ότι, από τις ακινητοποιήσεις σκαφών και από τον "στραγγαλισμό" των πωλήσεων που προκάλεσαν στην αγορά τα νέα αυξημένα τεκμήρια διαβίωσης, έχουν πληγεί μια σειρά από μικρές βιομηχανίες και εταιρείες εμπορίας κατασκευής και πώλησης σκαφών αναψυχής, ιδιωτικές μαρίνες αλλά και μια σειρά από επαγγέλματα που είναι συνδεδεμένα με τον θαλάσσιο τουρισμό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών Σκαφών, Παρελκομένων Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών Ηλία Περιμένη, ο κλάδος κατασκευής έχει ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα, καθώς πολλές επιχειρήσεις κατασκευής δεν έχουν πλέον παραγγελίες, είναι χρεωμένες και έτοιμες να κλείσουν. Τα τεκμήρια είχαν καταργηθεί το 2002 και με την επαναφορά τους το 2009, τα σκάφη από 11.500 μειώθηκαν στα 2.600 σε όλη την ελληνική επικράτεια, τονίζει ο κ.Περιμένης.
 
"Τα τεκμήρια αποτελούν ελληνικό εφεύρημα. Η λογική τους έχει ως στόχο να εισπράξει το κράτος μόνο φόρους", τονίζει ο ίδιος και αναφέρει ότι "στην πράξη το κράτος χάνει χρήματα, καθώς ο κλάδος της κατασκευής σκαφών που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους, καταστρέφεται ημέρα με τη ημέρα".

"Είναι λάθος να χαρακτηρίζεται ένας ιδιοκτήτης βάρκας 'σκαφάτος΄" και προσθέτει ότι αυτή τη στιγμή το 75% των ετησίων πωλουμένων μικρών σκαφών είναι ελληνικής παραγωγής.

"Δεν χρειάζεται να αντιγράψουμε τα αναπτυξιακά μέτρα άλλων χωρών, αλλά ας δούμε ως παράδειγμα τη γειτονική Τουρκία η οποία δίνει κίνητρα ακόμα και σε Ελληνες κατασκευαστές προκειμένου να επενδύσουν στο συγκεκριμένο προϊόν", υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΣΕΚΑΠΛΑΣΤ, ο οποίος, όπως αναφέρει, έχει ήδη στείλει σχετική επιστολή προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Παντελή Οικονόμου, στην οποία παραθέτει τα προβλήματα του κλάδου.
 
"Τα τεκμήρια ψηφίστηκαν σε μια περίοδο πανικού για το δημόσιο χρέος, είναι υπερβολικά υψηλά, ανατροφοδοτούν την ύφεση, μειώνουν τα έσοδα του κράτους, αυξάνουν την ανεργία και παραδίδουν αμαχητί τον οικονομικό έλεγχο του θαλάσσιου τουρισμού στο Αιγαίο στην Τουρκία", αναφέρει σε δήλωσή του ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Γιώργος Βερνίκος.