Για τη σπιρουλίνα ακούμε πολλά τα τελευταία χρόνια.

Η καλύτερη ποιότητα πανευρωπαϊκά και με πιστοποίηση καλλιεργείται με επιτυχία στα Θερμά της Νιγρίτας Σερρών. Ευδοκιμεί σε θερμά και ηλιόλουστα μέρη και φαίνεται πως το Ελληνικό κλίμα βελτιώνει τις οργανοληπτικές της ιδιότητες. Επιπλέον οι τοπικές εγκαταστάσεις λειτουργούν άψογα και δεν έχουμε κανένα λόγο να μην προτιμάμε την ελληνική παραγωγή.

Γενικά η σπιρουλίνα έχει χαρακτηριστεί σούπερ τροφή αφού σε ένα τόσο μικρό φύκι υπάρχουν τόσα πολλά θρεπτικά στοιχεία.

Έχει 60% περισσότερη πρωτεΐνη από τη σόγια και περιέχει εκτός των άλλων αμινοξέων και 8 απαραίτητα (που δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός από μόνος του). Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1,Β2, Β6 και Β12 τετραπλάσια από το κρέας), σε σίδηρο (περισσότερο από το σπανάκι και το μοσχαρίσιο συκώτι), σε σελήνιο, σε απαραίτητα λιπαρά οξέα, σε ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά (όπως λουτεϊνη και ζεαξανθίνη που προστατεύουν το μάτι).

Υπάρχουν ενδείξεις ότι κατεβάζει το σάκχαρο και τη χοληστερίνη, έχει αντιικές και αντικαρκινικές ιδιότητες και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ φαίνεται πως παίζει ρόλο και στο αδυνάτισμα λόγω της φαινυλαλανίνης που περιέχει η οποία περιορίζει την όρεξη.

Κάτι που ίσως λίγοι γνωρίζουν είναι πως είναι άριστο αποσμητικό της αναπνοής. Ένα κουταλάκι του γλυκού σκόνης σε μισό ποτήρι νερό είναι αρκετό για στοματικές πλύσεις

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας και ποικιλίας σε θρεπτικά στοιχεία αλλά και της αντιοξειδωτικής της δράσης, η σπιρουλίνα έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στη διατροφή των αστροναυτών της NASA, και για τους ίδιους λόγους θεωρείται χρήσιμο συμπλήρωμα στην νευρογενή ανορεξία, στους αυστηρούς χορτοφάγους και γενικά σε όσους δεν τρέφονται ισορροπημένα.

Δεν έχουν αναφερθεί παρενέργειες από υπερδοσολογία αλλά οι αλλεργικοί καλό είναι να ξεκινήσουν από πολύ μικρή δόση και να την αυξάνουν σταδιακά.

Στέλλα Η. Σαρηπαναγιώτου 
Διατροφολόγος
Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity
Βιογραφικό σημείωμα