Υπάρχουν νύχτες που η υπερένταση και το άγχος της ημέρας δεν σας αφήνει να χαλαρώσετε; Ένα ζεστό τσαγάκι από φρέσκο-αποξηραμένα βότανα μπορεί να δώσει τέλος στην αϋπνία σας!

Κάποια βότανα όπως το τίλιο, το χαμομήλι, η λεβάντα και η βαλεριάνα δρουν καταπραϋντικά και χαλαρωτικά.

Μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε μόνα τους ή σε συνδυασμό για καλύτερο άρωμα και γεύση. Καλύτερα μην βάλετε ζάχαρη  ή μέλι στο τσάι γιατί θα τονωθεί το νευρικό σας σύστημα περισσότερο ενώ εσείς θέλετε να χαλαρώσει.

Η βαλεριάνα δεν έχει ιδιαίτερα ωραία γεύση και άρωμα γι αυτό μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε σε συμπυκνωμένες σταγόνες που κυκλοφορούν στα φαρμακεία.

Τα αιθέριο έλαιο λεβάντας επίσης μπορεί να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο κυρίως μετά από ξενύχτι σε χώρο με πολλά τσιγάρα. Δοκιμάστε να χτενίσετε τα μαλλιά σας με μια ξύλινη χτένα στην  οποία έχετε στάξει 5-8 σταγόνες από το έλαιο. Ακόμα μπορείτε να ρίξετε 3 σταγόνες στο μαξιλάρι σας ή στο σφουγγάρι του μπάνιου εάν κάνετε ένα ντουζάκι πριν κοιμηθείτε.

Όμως προσοχή. Τα αιθέρια έλαια να μην τα χρησιμοποιείτε ποτέ αναραίωτα απευθείας στο δέρμα σας, διότι μπορεί να είναι τοξικά. Όπως επίσης δεν τα καταναλώνετε ποτέ δια του στόματος εάν δεν συμβουλευτείτε πρώτα ειδικό. Η πυκνότητα σε χημικά στοιχεία είναι ιδιαίτερα υψηλή και χρειάζονται ειδικό χειρισμό. Χρειάζεται επίσης προσοχή η χρήση  των βοτάνων εάν παίρνετε φάρμακα ή εάν είστε υποτασική  ή σε εγκυμοσύνη.

Σε περίπτωση πάντως που η αϋπνία σας ταλαιπωρεί περισσότερο καιρό, συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.

Στέλλα Η. Σαρηπαναγιώτου 
Διατροφολόγος
Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity
Βιογραφικό σημείωμα