Κάθε μήνα κάθε μία από εσάς βρίσκεται αντιμέτωπη με τις δύσκολες ημέρες του μήνα. Κάποιες έχουν έντονους πόνους, ενώ άλλες είναι πιο χαλαρές και δε δίνουν σημασία. Αυτές, λοιπόν, που ταλαιπωρούνται από τους πόνους καταφεύγουν στα χάπια.

Τι γίνεται όταν ούτε τα χάπια σας ανακουφίζουν; Έχετε σκεφτεί να προλάβετε τους πόνους; Μήπως είναι καιρός να περάσετε στο σχέδιο Β-6, δηλαδή στη βιταμίνη Β6.

Αντί, λοιπόν, να παίρνετε χάπια με σκοπό τη μείωση του πόνου της περιόδου, μπορείτε να βρείτε εναλλακτικές λύσεις, όπως το να τρώτε μπανάνες. Ο λόγος είναι πως οι μπανάνες έχουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο βιταμίνης Β6 που βοηθά στη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα και στη διάθεσή σας συνολικά.

Οι άνδρες χρειάζονται περίπου 2.2mg Β6, ενώ οι γυναίκες 2mg. Μια μεγάλη μπανάνα (230 γραμμαρίων) καλύπτει το 41% της ημερήσιας αξίας των αναγκών σας και προσφέρει 0.8mg βιταμίνης Β6.

Η βιταμίνη Β6 είναι μια σύνθετη βιταμίνη και έχει πολλές δράσεις στο σώμα, μια από αυτές είναι ότι μειώνει το ποσό της προλακτίνης στο σύστημα. Η προλακτίνη είναι μια ορμόνη που, σε υπερβολικά ποσά, παρεμβαίνει στην ωορρηξία και προκαλεί διαταραχές του κύκλου.

Η Β6 συντελεί για έναν υγιή και ισορροπημένο εμμηνορροϊκό κύκλο και διατηρεί μια καλή κατάσταση τις δύσκολες εκείνες ημέρες του μήνα. Σε έρευνες που έχουν γίνει η αυξημένη κατανάλωση Β6 παρουσίασε ανακούφιση του πόνου της περιόδου.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
(Βιογραφικό σημείωμα)