Η νηστεία του Πάσχα φτάνει στο τέλος της. Αυτοί που νήστευαν, απείχαν από το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα ψάρια. Επέλεξαν τροφές φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, λαδερά, θαλασσινά.

Τη Μεγάλη Παρασκευή, που είναι και η κορύφωση της νηστείας, σε όλα τα μέρη της Ελλάδας δεν μαγειρεύουν, αλλά τρώνε κάτι πρόχειρο. Εκείνη την ημέρα επιβάλλεται αποχή από το λάδι.

Δεν χρειάζεται να σας πιάνει πανικός για το τι μπορείτε να φάτε. Τα φαγητά πράγματι μπορεί να μην είναι νόστιμα χωρίς το ελαιόλαδο, αυτό δε σημαίνει, όμως, πως δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Μπορείτε να αντικαταστήσετε το ελαιόλαδο με ταχίνι. Αντί για αυτό μπορείτε να προσθέσετε μια μικρή κουταλιά ταχίνι στα όσπρια, τα λαδερά και να τα κάνετε πιο εύγεστα.

Είναι μια υγιεινή επιλογή με πολλές θερμίδες βέβαια, αλλά μεγάλη διατροφική ευεργετική αξία.

Για σνακ η ακόμα και για βραδινό μπορείτε να φάτε ένα μικρό κομμάτι χαλβά με μία ως δύο φέτες ψωμί, σίγουρα θα σας γλυκάνουν και θα σας χορτάσουν.

Το σουσάμι καθώς και οι ξηροί καρποί είναι δυο καλές λύσεις για να στολίσετε τις σαλάτες σας και να δοκιμάσετε διαφορετικές συνταγές. Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή, θρεπτική και νόστιμη διατροφική επιλογή, είναι πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (καλά λιπαρά), πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και πολλές βιταμίνες, όπως βιταμίνη Ε.

Το σουσάμι, αλλά και τα προϊόντα του σησαμιού όπως ο χαλβάς και το ταχίνι, είναι φυτικές πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, πλούσιες σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε. Το σουσάμι εμποδίζει την αύξηση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερίνης, και έχει αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση.

Μην αγχώνεστε, επομένως, για το τι θα φάτε τις ημέρες της νηστείας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνετε νέες επιλογές, να δοκιμάσετε πρωτότυπες συνταγές με ταχίνι, σουσάμι, ξηρούς καρπούς και πάντα σε λογικές ποσότητες για να μην παραπονιέστε στο τέλος της νηστείας για περιττά κιλά.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
(Βιογραφικό σημείωμα)