Αλήθεια

Το γέλιο έχει σημαντικά οφέλη στην ψυχική αλλά και σωματική μας υγεία. Έχει συνδεθεί με τη μείωση τόσο του στρες όσο και του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα και σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο Loma Linda της Καλιφόρνια έχει περισσότερα κοινά απ΄ όσα μπορεί κανείς να φανταστεί με μια μέτρια προπόνηση.

Είναι γνωστό πως το γέλιο μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες, κορτιζόλη και κατεχολαμίνων, που είναι υπεύθυνες για την αύξηση του βάρους, με τον ίδιο τρόπο απ΄ ότι η άσκηση.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση.

Με το γέλιο απελευθερώνονται ενδορφίνες, ουσίες που δίνουν το μήνυμα της ευχαρίστησης στον εγκέφαλο. Λειτουργεί σαν αγχολυτικό και βελτιώνει την αυτοεκτίμηση ακριβώς όπως και η σωματική άσκηση.

Σε νεότερη μελέτη οι ερευνητές ανακάλυψαν πως το γέλιο βοηθά στη ρύθμιση δύο ορμονών, υπεύθυνες για την όρεξη, τη λεπτίνη και τη γκρελίνη.

Μετά από μια 20λεπτη προβολή χιουμοριστικών βίντεο την ημέρα για μια εβδομάδα βρέθηκε πως τα επίπεδα της λεπτίνης αυξήθηκαν ενώ της γκρελίνης μειώθηκαν στους εθελοντές, όπως ακριβώς επιδρά και η μέτρια σωματική άσκηση.

Παρά το γεγονός πως η αύξηση της λεπτίνης και η μείωση της γκρελίνης συνδέονται με αύξηση της όρεξης, ο επικεφαλής της έρευνας Lee Berk επισημαίνει πως τα αποτελέσματα της έρευνας δεν αποδεικνύουν πως το γέλιο «ανοίγει» την όρεξη αλλά πως η αντίδραση του οργανισμού σε επαναλαμβανόμενες ασκήσεις γέλιου είναι παρόμοια με εκείνη των επαναλαμβανόμενων προπονήσεων.

Δηλαδή ρύθμιση της όρεξης, βελτίωση του μεταβολισμού και προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αυτό δεν σημαίνει πως οι ασκήσεις γέλιου πρέπει να αντικαταστήσουν την άσκηση αλλά μπορούν να προσφέρουν σε ασθενείς και ηλικιωμένους που έχουν χάσει την όρεξη τους και δεν έχουν τη δυνατότητα σωματικών ασκήσεων τα ίδια ευεργετικά οφέλη με αυτά της σωματικής άσκησης.

Ρύθμιση της όρεξης και βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας.

Ελένη Ν. Φουσέκα
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)