Το καλοκαίρι οι ταβέρνες είναι γεμάτες, αφού μετά από ένα μπανάκι στην θάλασσα ποιος έχει διάθεση να μαγειρέψει; Τα θαλασσινά είναι η πρώτη επιλογή όλων αφού είναι νόστιμα και χορταστικά.

Το χταπόδι, τα καλαμαράκια, τα καβούρια ή ο αστακός είναι μια εξαιρετική τροφή χαμηλή σε θερμίδες και υψηλή σε πρωτεΐνες που προάγει την καλή υγεία της καρδιάς. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο, είναι πλούσια σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και έχουν την ιδιότητα να είναι εύπεπτα.

Αν, λοιπόν, είστε σε δίαιτα ή θέλετε να κάνετε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, είναι σημαντικό να καταλάβετε την θρεπτική αξία που προσφέρουν τα θαλασσινά.

Διατροφική αξία καβουριών

Τα καβούρια είναι πλούσια σε νάτριο, κάλιο και φώσφορο. Περιέχουν ικανοποιητική ποσότητα ασβεστίου, μαγνησίου, καθώς και μικρές ποσότητες σιδήρου, ψευδαργύρου, χαλκού, μαγγανίου και σεληνίου.
Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C, Β6, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη και παντοθενικό οξύ. Έχουν μικρή ποσότητα φυλλικού οξέος και βιταμίνης Β12.

Τα 100 γραμμάρια καβούρι έχουν 87 θερμίδες και 10 γραμμάρια λίπος.

Τα καβούρια είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών που συντελούν σε μια καλή και θρεπτική διατροφή, και βοηθούν στην καλή υγεία των μυών. Περιέχουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που δρουν ευεργετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα, ενώ η βιταμίνη Α που περιέχουν βοηθά στην καλή λειτουργία του ματιού.

Διατροφική αξία καλαμαριού

Τα 90 γραμμάρια καλαμαριού αποδίδουν περίπου 150 θερμίδες και από αυτές οι 58 είναι λίπος.

Το καλαμάρι είναι και αυτό καλή πηγή βιταμίνης Β3, Β12, νιασίνης, καλίου, φωσφόρου, σεληνίου και ιωδίου. Η νιασίνη είναι σημαντική για το μεταβολισμό, ενώ η Β12 για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και την υγεία του νευρικού συστήματος.

Η τακτική κατανάλωση θαλασσινών προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία, όπως για παράδειγμα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, του μαστού ή του προστάτη. Προτιμήστε τα, όμως, ψητά ή βραστά και όχι τηγανιτά, καθώς σε αυτή τη μορφή έχουν απορροφήσει περιττές ποσότητες λίπους.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
(Βιογραφικό σημείωμα)