Για όσους θέλουν να προσέξουν την διατροφή τους, μια έξοδος για φαγητό μπορεί να φαντάζει ως η απόλυτη πρόκληση. Η γνώση είναι πάντα το καλύτερο εργαλείο για να ευχαριστηθείτε το φαγητό σας χωρίς τύψεις.

Έτσι αν διαβάσετε στο κατάλογο την λέξη γεμιστό μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε εκτός και αν η γέμιση είναι λαχανικά ή πομάδα. Ενώ το φιλέτο που χρησιμοποιείται είναι καλή επιλογή, τα τυριά και τα αλλάντικά που συνήθως χρησιμοποιούνται για γέμιση ανεβάζουν υψηλά την περιεκτικότητα του πιάτου σε λίπος και αυξάνεται το θερμιδικό του φορτίο.

Μετά από τόσα χρόνια επιχειρηματολογίας των διαιτολόγων όσο αναφορά τα τηγανιτά, πιστεύω ότι πλέον έχει εμπεδωθεί από όλους ότι θα πρέπει όσο το δυνατόν να αποφεύγονται. Αν πάλι δεν μπορείτε να αντισταθείτε ή έχετε υπάρξει ιδιαίτερα προσεκτικοί για αρκετό καιρό θα μπορείτε να μοιραστείτε την μερίδα με την παρέα σας. Και μην ξεχνάτε, ότι μπαίνει στο τηγάνι, ψήνεται άψογα στην πλάκα οπότε προτιμήστε ψητά λαχανικά αντί τηγανιτά κολοκυθάκια για παράδειγμα.

Η λέξη τυρί θα πρέπει να την συνδέσετε με την λέξη μέτρο. Τα γαλακτοκοµικά είναι μια άριστη τροφή αλλά το τυρί που σερβίρεται στις ταβέρνες και τα εστιατόρια είναι πλήρη σε λιπαρά. Οπότε καλό θα ήταν να περιοριστείτε. Πιο αυστηρά θα πρέπει να είναι τα πράγματα όσο αναφορά την κρέμα γάλακτος την οποία θα πρέπει να αποφύγετε.

Η λέξη σως στην σαλάτα ή την μερίδα σας δεν θα πρέπει να σας προβληματίσει, γιατί αρκεί να ζητήσετε να σας την σερβίρουν στο πλάι ώστε να έχετε εσείς τον έλεγχο της ποσότητας. Η μαγιονέζα και σάλτσες που έχουν βάση την κρέμα γάλακτος καλό είναι να τις αποφύγετε.. Προτιμήστε σάλτσες με βάση την ντομάτα, το ελαιόλαδο ή μυρωδικά.

Αποφύγετε τις επιλογές που χαρακτηρίζονται γίγας εκτός και αν έχετε σκοπό να το μοιραστείτε με τουλάχιστον ένα ακόμα άτομο.

Καλή σας διασκέδαση!

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)