Τα κατεψυγμένα τρόφιμα υπάρχουν αρκετά συχνά στην διατροφή μας, λόγω της ευκολίας τους στην χρήση. Επίσης, ίσως είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους τρόπους συντήρησης για όσους έχουν την τύχη να διαθέτουν το μποστανάκι τους, ενώ παλαιότερα επέλεγαν να τα συντηρήσουν κάνοντας τα τουρσί ή αποξηραίνοντας τα.

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην διαχείρηση του τροφίμου ώστε να μπορέσετε να το καταψύξετε και να βγει ένα καλό γευστικά αλλά και ασφαλές αποτέλεσμα. Τι γίνεται όμως με τις βιταμίνες; Και τι απώλεια θα έχετε;

Σύμφωνα με το USDA, οι βιταμίνες Ριβοφλαβίνη, Νιασίνη, Βιταμίνη Β6, Βιταμίνη Β12 δεν επηρεάζονται από την ψύξη και θα έχετε μηδενικές απώλειες.

Όσο αναφορά την Βιταμίνη Α, Βιταμίνη Ε, την Θειαμίνη, το Φυλλικό οξύ παρουσιάζεται μία μείωση της τάξης του 5% στα κατεψυγμένα.

Και η βιταμίνη C μειώνεται κατά 30%!

Επειδή όμως πολλά τρόφιμα πρέπει να βραστούν πρώτα για να μπουν στην συνέχεια στην κατάψυξη θα πρέπει να υπολογιστεί και η απώλεια από τον βρασμό τους. Οπότε, σύμφωνα πάλι με το USDA:

Παρουσιάζεται απώλεια 35% στην Βιταμίνη Α και Βιταμίνη Ε, 45% στην Ριβοφλαβίνη, 50% στην Βιταμίνη Β12, 55% στη Νιασίνη, και πάνω από 65% στην Βιταμίνη Β6, Θειαμίνη, Φυλλικό οξύ και βιταμίνη C.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)