Την Παρασκευή 21 Απριλίου έπεσε  η αυλαία για το πάλαι ποτέ δημοφιλές ταχύπλοο της NEL LINES, HSC PANAGIA PAROU. 

Το ταλαιπωρημένο πλοίο, που ήταν εγκαταλελειμμένο και παροπλισμένο στο λιμάνι του Αλχεθίρας εδώ και 4 χρόνια τώρα, παρουσίασε εισροή υδάτων κατά τις πρωινές ώρες.

Σε αυτό το γεγονός, πιθανότατα συνέβαλλαν η κακή του κατάσταση σε συνδυασμό με τη μεγάλη καταιγίδα που έπληξε τη θάλασσα του Αλμποράν, με αποτέλεσμα το πλοίο αρχικά να καθίσει με την πρύμνη στο βυθό και στη συνέχεια να ανατραπεί με την αριστερή πλευρά του και να μισοβυθιστεί. 

Το πλήρωμα σταδιακά κατάφερε να το εγκαταλείψει, καθώς τα τελευταία χρόνια αποτελούσε βασικό “αξιοθέατο” του ισπανικού λιμένα. 

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το άτυχο HSC PANAGIA PAROU, ναυπηγήθηκε το 1996 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantier Leroux & Lotz Naval στο Saint-Malo Naval (yard number 622) για λογαριασμό της φημισμένης SNCM. 

Στις 26 Μαρτίου του 1996 ολοκληρώθηκε ως NGV ASCO και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της γαλλικής εταιρείας στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Μεσογείου. Είχε χωρητικότητα 4.934gt (359 dwt), μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,4 μέτρα και βύθισμα 2.79 μέτρα. Εξοπλιζόταν με 4 κύριες μηχανές MTU 20V 1163 συνολικής ιπποδύναμης 35.328 B.H.P. και ανέπτυσσε ταχύτητα 37,5 κόμβων. Είχε ικανότητα μεταφοράς 576 επιβατών και 150 Ι.Χ.. 

Το θρυλικό ταχύπλοο της πολύπαθης NEL LINES, τον Απρίλιο του 1996 δρομολογήθηκε μεταξύ Νίκαιας – Λιβόρνου. Τις θερινές περιόδους του 2002 και 2003 εκτελούσε δρομολόγια στις γραμμές Almeria – Ghazaout και Almeria – Oran. 

Το Μάιο του 2005 πουλήθηκε στη C-Link Ferries του Απόστολου Βεντούρη και μετονομάστηκε σε PANAGIA PAROU. Τον Ιούλιο του 2005 δρομολογήθηκε από Λαύριο και Πειραιά προς Πάρο και Νάξο, ενώ τη θερινή σεζόν του 2006 ναυλώθηκε στη NEL LINES και έκανε δρομολόγια στη γραμμή Λαύριο – Πάρος – Νάξος – Κατάπολα – Αμοργός. Ενίοτε χρησιμοποιήθηκε και ως αγονόπλοιο, εκτελώντας ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με μειωμένη ταχύτητα (19 κόμβους)!

Με το πέρας της σεζόν το πλοίο ναυλώθηκε στην αιγυπτιακή Namma Lines και μετονομάστηκε σε RED SEA II, με στόχο να δραστηριοποιηθεί στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ το Φεβρουάριο του 2007 πουλήθηκε στη NEL LINES. 

Το 2010 ναυλώθηκε για ένα μήνα -το καλοκαίρι- στη European Seaways και δρομολογήθηκε στη γραμμή Bari – Durres, ενώ τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους -για 2 μήνες- μεταφέρθηκε στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη. 

Από τον Απρίλιο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2011 το πλοίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Αγ. Κωνσταντίνος – Σκιάθος – Σκόπελος – Αλόννησος, ενώ τον Ιούλιο του 2012 ναυλώθηκε στην μαροκινή Inter Shipping για δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Tarifa – Tangier Ville. 

Τελικά, το πλοίο δεν κατάφερε να δρομολογηθεί στην εν λόγω γραμμή λόγω διαστάσεων! Αυτή η αμέλεια της Inter Shipping, σε συνδυασμό με την οικονομική αδυναμία πραγματοποίησης των απαραίτητων επισκευών θα κοστίσουν στο πλοίο. Παρόλα αυτά, θα εκτελέσει για μερικούς μήνες -έως την ολοκλήρωση του ναυλοσυμφώνου- δρομολόγια στη γραμμή Algeciras – Tanger Med. Το Δεκέμβριο του 2012, το πλοίο παροπλίζεται στο λιμάνι του Algeciras. 

Είναι η περίοδος που η NEL LINES αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα, με τις οφειλές της να απειλούν πλέον σοβαρά τη βιωσιμότητα της. 

Έκτοτε το πλοίο παρέμεινε εγκαταλελειμμένο, η NEL LINES κατέρρευσε και το μόνο που έμενε ήταν ένας πλειστηριασμός για την εξόφληση των οφειλόμενων. Όμως, αυτή η στιγμή δεν ήρθε ποτέ. Το ταλαιπωρημένο ταχύπλοο θέλησε να πεθάνει όρθιο, παρά να αλλάζει χέρια μέσω πλειστηριασμών. Ταυτόχρονα, όμως, χάθηκε ένα ακόμη πολύτιμο asset για τη NEL LINES, καθώς από ότι φαίνεται ένα προς ένα τα πλοία της την εγκαταλείπουν, πριν ακόμη αυτή προλάβει να τα πουλήσει, αποκομίζοντας έστω κάποια μικρά κέρδη που θα την βοηθήσουν να κρατηθεί στην επιφάνεια.

Συντάχθηκε από τον Σπύρο Ρούσσο

φωτο: Manuel Mohedano Torres, Carlo Martinelli, Roy Batty (shipspotting), Bay (shipspotting), Ceditas

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook