Πρόκειται για το διετές Project “CREATEskills – Social learning for STEM in Primary Education” του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων συμμετέχει από φέτος σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στον τομέα δεξιοτήτων λογικομαθηματικής σκέψης. Πρόκειται για το διετές Project “CREATEskills – Social learning for STEM in Primary Education” του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 (Cooperation for Innovation and the Exchanges of Good Practices: Strategic Partnerships for School Education). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 8 εταίροι, δύο ανά χώρα, με εμπλεκόμενες τις χώρες: Πορτογαλία, Ισπανία, Ελλάδα και Λιθουανία.

Το Δεκέμβριο του 2017 εκπρόσωποι της Δ/νσης Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων συμμετείχαν στο Kick of Meeting (Εναρκτήρια Συνάντηση) στο Porto της Πορτογαλίας, προκειμένου να παρουσιάσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τις δράσεις της Δ/νσης Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων καθώς και το σχέδιο δράσης ελέγχου Ποιότητας του σχεδίου αυτού (Monitoring and Evaluation Plan) και να ενημερωθούν για τον τρόπο εμπλοκής σχολικών μονάδων ευθύνης μας. Οι εργασίες της συνάντησης αυτής ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμες για όλους τους εταίρους. 

Η Ελληνική αποστολή εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων, κο Μηλιαράκη Εμμανουήλ, την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων και τη Σχολική Σύμβουλο Δημοτικής Εκπαίδευσης 3ης Περιφέρειας Νομού Χανίων, κα Ανδρεάδου Χαρά. Η ΔΠΕ Χανίων επεσήμανε το φάσμα διαθέσιμων εκπαιδευτικών δομών που υπάρχουν για να υποστηριχθεί το παρόν έργο: ΕΚΦΕ Χανίων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Σχολικές Δραστηριότητες, ΚΕΣΥΠ και εξωτερικοί συνεργάτες.

Παρακάτω κοινοποιούνται τα πρακτικά της συνάντησης αυτής:

ΠΡΑΚΤΙΚΑ 1ης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Κατά την 1η ημέρα (13.12.2017) έγινε η παρουσίαση κάθε φορέα και επιπλέον επιλύθηκαν ζητήματα αναφορικά με

Τους στόχους του προγράμματος

Θέματα συντονισμού, οικονομικών θεμάτων και αξιολόγησης της ποιότητας του προγράμματος

Διευκρινήσεις σχετικά με το σχέδιο δράσης και τα αναμενόμενα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων του προγράμματος

Ανάλυση του 1ου υποέργου, καθηκοντολόγιο ανά εταίρο και τα επόμενα βήματα.

Τη 2η ημέρα (14.12.2017) έγινε εκτενής παρουσίαση όλων των εταίρων και αναφορά στον τρόπο συνδρομής εκάστου εταίρου. 

Στον Πίνακα 1 παρουσιάζεται η δομή της παρουσίασης του Συντονιστή Προγράμματος που αναλύθηκε εκτενώς εντός του διημέρου από τους 2 εκπροσώπους της.

Αναφορικά με τις προτεραιότητες του προγράμματος αναφέρθηκε η σημασία ένταξης εικονικών εργαστηρίων STEM, της έμφασης στην κοινωνική μάθηση και στην απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. 

Σε σχέση με όλα τα υποέργα του προγράμματος όλοι συμφώνησαν στα ακόλουθα:

- Κάθε αποτέλεσμα ή προϊόν πρέπει να είναι διαθέσιμο ως Ανοικτός Εκπαιδευτικός Πόρος (OER: Open Educational Resource), όχι μόνο από τις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι εταίροι, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

- Τα αποτελέσματα και τα προϊόντα πρέπει να παραμείνουν διαθέσιμα ως OER μετά το επίσημο τέλος του σχεδίου, το 2019.

- Τα αποτελέσματα και τα προϊόντα πρέπει να είναι διαθέσιμα στα αγγλικά και σε κάθε γλώσσα των εταίρων (εκτός από τα εσωτερικά έγγραφα).

ΣΥΖΗΤΗΣΗ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Η πλειοψηφία των εταίρων είχε μεγάλη εμπειρία σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Κάθε εταίρος συμβάλλει εξίσου και με διαφορετικό τρόπο στην ουσιαστική υλοποίηση του σχεδίου αυτού. Συγκεκριμένα, η MENTOREC (Πορτογαλία) είναι ο συντονιστής όλων των εταίρων και υπεύθυνος φορέας υλοποίησης του προγράμματος. Η Meltis Baltic (Λιθουανία) είναι υπεύθυνος φορέας για την ανάπτυξη σύγχρονων διαδικτυακών εργαλείων και ιστοσελίδας του προγράμματος. Το Πανεπιστήμιο της Murcia Ισπανίας θα συντονίσει έρευνα σχετικά με την παρούσα κατάσταση και ιστορικό κάθε εκπαιδευτικού συστήματος σχετικά με τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων STEM, σε συνεργασία και με την υποστήριξη σχολικών μονάδων που εμπλέκονται από Πορτογαλία, Ισπανία, Ελλάδα και Λιθουανία.

Θα ακολουθήσει ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικά με το προτεινόμενο σχέδιο δράσης για πιλοτική εφαρμογή καινοτόμου διδασκαλίας των αντικειμένων STEM στα σχολεία που εμπλέκονται. Βασικός στόχος θα είναι η εμπλοκή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων σε διαδικασίες μελέτης και δημιουργικής μάθησης εννοιών σχετικά με τις Επιστήμες, τις Νέες Τεχνολογίες, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Απώτερος σκοπός θα είναι η βελτίωση του Μέσου Όρου Απόδοσης μαθητών σε αυτά τα γνωστικά πεδία και στον περιορισμό έως εξάλειψη της χαμηλής απόδοσης σε συναφείς γνωστικές περιοχές.

Όλες οι ανακοινώσεις και εξελίξεις του προγράμματος θα αναρτώνται στην Ευρωπαϊκή Πύλη της ΔΠΕ Χανίων  και στην ιστοσελίδα του Τοπικού Δικτύου Αγωγής Σταδιοδρομίας: http://schoolcareer.sch.gr.