Το Facebook ανακοίνωσε ότι στο εξάμηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2018 διέγραψε περισσότερους από ενάμισι δισεκατομμύριο ψευδείς (fake) και κακόβουλους λογαριασμούς, έναντι 1,3 δις που είχε απενεργοποιήσει στο αμέσως προηγούμενο εξάμηνο.

Οι περισσότεροι λογαριασμοί είχαν κίνητρα οικονομικής κερδοσκοπίας μάλλον παρά παραπληροφόρησης. Υπενθυμίζεται ότι το Facebook έχει περίπου 2,3 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.

Το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε επίσης ότι κάνει προόδους στην ανίχνευση και καταπολέμηση του λόγου μίσους, της βίας κι άλλων παραβιάσεων των κανονισμών του, ακόμη και προτού υπάρξει κάποια αναφορά ή καταγγελία από χρήστη.

Έτσι, στο τελευταίο εξάμηνο διπλασίασε σε σχέση με το προηγούμενο τον αριθμό των σχετικών περιστατικών που μόνο του εντόπισε, με τη βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί, πέρα από το εξειδικευμένο προσωπικό του. 

Η θετική ανακοίνωση έρχεται την αμέσως επόμενη μέρα μετά την τρομερά αρνητική δημοσιότητα που, για ακόμη μία φορά, είχε το Facebook διεθνώς, έπειτα από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα των «Times της Νέας Υόρκης» για τις «σκοτεινές» τακτικές στο πεδίο των δημοσίων σχέσεων, στις οποίες κατέφυγε το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης με στόχο να απαξιώσει τους επικριτές του, τους οποίους προσπάθησε να παρουσιάσει τεχνηέντως ακόμη και ως πράκτορες του Τζορτζ Σόρος. 

Το Ίδρυμα Open Foundation του Σόρος, με ανακοίνωσή του, αρνήθηκε κατηγορηματικά οποιαδήποτε εμπλοκή του και χαρακτήρισε το Facebook εχθρό της Δημοκρατίας. 

Το Facebook, μετά τον «θόρυβο», έκανε γνωστό ότι διακόπτει τη συνεργασία του με την εταιρεία συμβούλων και δημοσίων σχέσεων Definers (λομπίστες της Ουάσινγκτον), η οποία κατηγορήθηκε ότι ανέλαβε τη «βρόμικη δουλειά» για λογαριασμό του.

Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ υποστήριξε ότι έμαθε για τη σχέση με την Definers μόνο όταν διάβασε το άρθρο των «Times» (πράγμα που, κατά τους αναλυτές, αν αληθεύει, είναι μάλλον σημάδι ότι δεν έχει καλό έλεγχο της εταιρείας του…).

Επίσης, αρνήθηκε ότι σκοπεύει να παραιτηθεί, ενώ στήριξε απόλυτα το Νο2 της εταιρείας Σέριλ Σάντμπεργκ, η οποία φέρεται από το δημοσίευμα να συντόνισε την όλη καμπάνια «λάσπης» κατά των αντιπάλων του Facebook.

ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook