Τα τρία έργα παρεμβάσεις που έχουν δρομολογηθεί και θα αναδείξουν την περιοχή

Την πρώτη ευκαιρία βελτίωσης των καιρικών συνθηκών που θα επιτρέψει τη μετάβασή τους στην Αγία Ρουμέλη, περιμένουν στελέχη και τεχνικοί του Λιμενικού Ταμείου Χανίων και του δήμου Σφακίων.

Το κλιμάκιο δηλώνει έτοιμο να πάει στην περιοχή και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τα προβλήματα που προκλήθηκαν από την τελευταία κακοκαιρία στην προβλήτα και τη χερσαία ζώνη της Αγίας Ρουμέλης, ώστε να προχωρήσει τάχιστα στην επισκευή των ζημιών.

Όπως διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων (ΛΤΧ), Δημήτρης Μπουντρογιάννης, μιλώντας στο Flashnews.gr, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να αποκατασταθούν τα προβλήματα γρήγορα, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου:

"Μόλις φτιάξει ο καιρός θα πάμε με το πλοίο στην περιοχή για να δούμε τις ζημιές που προκλήθηκαν με την κακοκαιρία και να προχωρήσουμε στην αποκατάστασή τους. Πρέπει να επισημάνουμε ότι η βούληση και η αγωνία μας είναι να αντιμετωπίσουμε άμεσα τα προβλήματα. Θα πρέπει όμως να καταλάβουμε όλοι ότι είναι ένας τόπος με ειδικές συνθήκες και δεν είναι εύκολο να βρίσκεις εργολάβους πρόθυμους να αναλάβουν την εκτέλεση αυτών των έργων. Εκεί χρειάζεται μια κατανόηση από όλους. Θα κάνουμε όμως ό,τι μπορούμε για να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στην τουριστική σεζόν"

Την ίδια ώρα έχουν δρομολογηθεί για την Αγία Ρουμέλη τρία σημαντικά έργα βελτίωσης των υποδομών της περιοχής που στόχο έχουν την ανάδειξή της.

Η κατασκευή λιμανιού στη θέση Μασχάλη

Το 2002 άρχισαν οι διαδικασίες για την κατασκευή μικρού λιμανιού στη θέση Μασχάλη στον όρμο της Αγίας Ρουμέλης. Όμως αυτές σταμάτησαν το 2003 από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. 

Όπως αναφέρει ο κ. Μπουντρογιάννης: «Εμείς συντάξαμε έναν καινούριο φάκελο το 2018, τον καταθέσαμε στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και πήραμε την έγκριση για να συνεχίσουμε τη διαδικασία. Παράλληλα, πήραμε και την έγκριση από το Υπουργείο Ναυτιλίας για τη μελέτη. Πλέον αυτό που απομένει για το έργο στη θέση Μασχάλη είναι η εξεύρεση και εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων. Όλα αυτά έγιναν από τον Φεβρουάριο του 2018 μέχρι σήμερα».

Μεταξύ των παρεμβάσεων που περιλαμβάνονται στο έργο, είναι η κατασκευή κρηπιδώματος 130 μέτρων, ο καθαρισμός του λιμανιού σε βάθος 5 μέτρων και η δημιουργία προσήνεμου χώρου για να δένουν τα πλοία με ασφάλεια.

Υποδομές στη θέση Πλάκα

Το 2004 είχε γίνει μελέτη από το Λιμενικό Ταμείο Χανίων για την κατασκευή μιας καινούριας ράμπας στην οποία θα μπορούν να σταματούν τα πλοία και τα σκάφη που εξυπηρετούν την περιοχή όταν ο άνεμος είναι δυτικός, νοτιοδυτικός ή βορειοδυτικός.

«Αυτή η μελέτη που αρχικά είχε μπλοκαριστεί, τελικά προχώρησε, αδειοδοτήθηκε από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, αδειοδοτήθηκε από το υπουργείο ναυτιλίας και αυτή την ώρα υπάρχει κατατεθειμένο το ποσό των 340.000 ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός του έργου. Τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο ανάθεσης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μόλις εγκριθεί θα δημοπρατήσουμε την καινούρια ράμπα μπροστά από το χωριό για να εξυπηρετήσει προσωρινά τα σκάφη εως ότου γίνει το μεγάλο λιμάνι. Υπήρχε μια δέσμευση προς την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων ότι θα έπρεπε να κατεδαφίσουμε τις ράμπες πριν ξεκινήσει το λιμάνι στην περιοχή Μασχάλη, όμως αυτό το ξεπεράσαμε και μεταθέσαμε χρονικά την κατεδάφιση» επισημαίνει ο κ. Μπουντρογιάννης.

Η ανάπλαση της πλατείας

Είναι ένα έργο που χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 125.000 ευρώ και αφορά σε όλη την πλατεία μπροστά στη χερσαία ζώνη.

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΛΤΧ, το έργο θα είχε ολοκληρωθεί αν δεν είχαν προκύψει εμπόδια με τον εργολάβο:

«Το έργο έχει συμβασιοποιηθεί από τον Οκτώβριο και αυτή την ώρα θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί, όμως έχει προκύψει πρόβλημα με τον εργολάβο που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Τα έργα στην Αγία Ρουμέλη είναι ειδικών συνθηκών. Δεν είχε εκτιμήσει καλά τις συνθήκες στις οποίες θα δούλευε και πρόβαλε διάφορα προσχήματα για να το εγκαταλείψει. Εμείς τον ενημερώσαμε πως αν μέχρι την Παρασκευή δεν μας έχει δώσει απάντηση θα τον κηρύξουμε έκπτωτο και θα προχωρήσουμε τη διαδικασία ώστε να αναλάβει ο δεύτερος εργολάβος».