Με πρόγραμμα Erasmus και με κεντρικό θέμα το  νερό και την προστασία του ως φυσικό πόρο

Το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου στο πλαίσιο της Σχολικής Σύμπραξης Erasmus+ με κωδικό αριθμό 2018-1-LV01- KA229-046949_5 και τίτλο “W.A.T.E.R.- World's Attitude to the Treasure - Environment and Responsibility”» (ΝΕΡΟ- Η στάση και η ευθύνη μας απέναντι στους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον) πραγματοποίησε από τις 11 έως 17 Φεβρουαρίου 2019 την προγραμματισμένη εκπαιδευτική μετακίνηση (C1) στον Τάραντα της Ιταλίας, όπου φιλοξενήθηκε από το σχολείο-εταίρο Liceo Scientifico di Stato “G. Battaglini”. 

Ειδικό θέμα της επίσκεψής μας ήταν «η μόλυνση των θαλάσσιων υδάτων». Στην εκπαιδευτική μετακίνηση συμμετείχαν μαθητές από την Α΄ και Β΄ τάξη του Λυκείου μας με την συνοδεία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών από την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος.  Μαζί με την ελληνική αποστολή, παραβρέθηκαν μαθητές/τριες από τις υπόλοιπες συμμετέχουσες στο ίδιο πρόγραμμα χώρες,  Λεττονία, Πορτογαλία,  Τουρκία και -φυσικά- την οικοδέσποινα συνδιοργανώτρια Ιταλία, που φιλοξένησε όλες τις αποστολές.  

Καταρχάς, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Τάραντα, ιστορική αποικία της Σπάρτης στην περιοχή της Απουλίας, στη Νότια Ιταλία και να επισκεφτούμε το Μουσείο της πόλης, με εξαιρετικά αρχαιοελληνικά εκθέματα. Επίσης, επισκεφτήκαμε την πόλη Ματέρα, χαρακτηρισμένη ως πολιτισμική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019 και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, και τον οικισμό Αλμπερομπέλο, επίσης Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. 

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες περιελάμβαναν αναλύσεις νερού από παραθαλάσσιες περιοχές των χωρών -εταίρων και σύγκριση των επιπέδων καθαρότητας. 

Ειδικότερα, το σχολείο μας ξεχώρισε με την ποιότητα της δουλειάς του, καθώς παρουσίασε τα αποτελέσματα ανάλυσης θαλάσσιων υδάτων του νομού μας, τα οποία επεξεργαστήκαμε σε συνεργασία με την κυρία Πόπη Αντέλλη, από το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης. Τέλος, η ομάδα μας εντυπωσίασε με σχετικό χορευτικό δρώμενο.  
 
Μερικές από τις εντυπώσεις των παιδιών:

Στις 11 Φεβρουαρίου ξεκίνησα για ένα σύντομο αλλά υπέροχο ταξίδι, που μου χάρισε πολλές όμορφες και ξεχωριστές στιγμές όπως και αξέχαστες εμπειρίες. Ακόμη, περισσότερο σημαντικές ήταν οι σχέσεις που αναπτύξαμε με τα παιδιά εκεί. Επίσης, έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη με τις δραστηριότητες που περιελάμβανε το πρόγραμμα. Ευχαριστώ τους καθηγητές-διοργανωτές του προγράμματος αυτού για τον κόπο, τη διάθεση και την υπομονή τους και ενθαρρύνω το κάθε άτομο να δοκιμάσει την εμπειρία αυτή.    (Μαρία Κανδαράκη, Β2)

Η επίσκεψή μας στον Τάραντα ήταν μοναδική για πολλούς λόγους. Κάναμε ενδιαφέρουσες επισκέψεις, η φιλοξενία ήταν καταπληκτική και αποκτήσαμε φίλους για μια ζωή. Θα επιθυμούσα να συμμετάσχω σε ένα παρόμοιο πρόγραμμα και στο μέλλον. (Στράτος Μαρκαντωνάκης, Α4)
Η επίσκεψη μου στον Τάραντα της Ιταλίας ήταν μια μοναδική εμπειρία. Εκεί είχα την δυνατότητα να ανταλλάξω πληροφορίες πάνω στο θέμα που μας είχε ανατεθεί να μελετήσουμε από το πρόγραμμα Εράσμους με τα παιδιά από τις άλλες χώρες. Επίσης μέσω της συναναστροφής μαζί με τα παιδιά αυτά μου δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξω τους γνωστικούς μου ορίζοντες. (Στράτος Μαρκαντωνάκης, Β4) 

Η διαμονή μας σε μια οικογένεια άλλης χώρας ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, γιατί γνώρισα τον τρόπο ζωής τους, τις συνήθειές τους και την κουζίνα τους. (Αγγελική Σπάράκη, Β6)

Λάτρεψα κάθε δευτερόλεπτο αυτής της εβδομάδας! Και ανυπομονώ να δω κάποιους από τους καινούριους φίλους μου τον Νοέμβριο, που θα μας επισκεφτούν.  (Μάριος Παπαδημητρίου, Α5)