Η ηλεκτρονική πλατφόρμα "κλείδωσε" νωρίς τον Ιούνιο ενώ υπήρχαν μαθητές που ενδιαφέρονται για τμήματα και ειδικότητες

Με τον κίνδυνο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος η άλλαγή ειδικότητας αλλά και με το μήνυμα οτι δεν μπορούν να φοιτήσουν σε ειδικότητες της επιλογής τους, βρίσκονται αρκετοί μαθητές τριών ΕΠΑΛ στα Χανιά στα οποία δεν εγκρίθηκαν συνολικά 11  ολιγομελή τμήματα με την αιτιολόγηση οτι δεν συγκεντρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για να λειτουργήσουν.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμμα εγγραφών "έκλεισε" αρκετά νωρίς, δηλαδή μέσα στον Ιούνιο με αποτέλεσμα όπως υποστηρίζουν καθηγητές, μαθητές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για συγκεκριμένα τμήματα και μαθήματα ειδικότητας να "μένουν εκτός" και τμήματα σε τρια ΕΠΑΛ του νομού, στο ΕΠΑΛ Βρυσών,  στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων και το ΕΠΑΛ Κισάμου, επί της ουσίας να καταργούνται για τη φετινή σχολική χρονιά.

Σήμερα το μεσημέρι, καθηγητές του ΕΠΑΛ Βρυσών πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διευθύνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και σε συνάντηση που είχαν  με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Ζερβάκη, του εξέθεσαν το πρόβλημα, ζητώντας να αναληφθούν πρωτοβουλίες ώστε το αίτημα λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων που καταργούνται να προωθηθεί καταλλήλως στο Υπουργείο Παιδείας 

Ο κ.Ζερβάκης ήταν ενήμερος για το πρόβλημα και μάλιστα όπως σημείωσε σε δηλώσεις τους πριν την έναρξη της συνάντησης με τους καθηγητές, η Διεύθυνση θα στείλει εκ νέου εισήγηση στο Υπουργείο για την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων, ανεξαρτήτου αριθμών μαθητών ενώ ταυτόχρονα θα ζητήσει την επαναλειτουργία της πλατφόρμας ώστε μαθητές που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση αλλά επιθυμούν να φοιτήσουν στα τμήματα που δεν έχουν εγκριθεί να δηλώσουν ενδιαφέρον.

"Μετά την λήξη των εγγραφών τον Ιούνιο, η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων έγινε αρχή του σχολικού έτους. Η εισήγηση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων προς την Περιφερειακή Διεύθυνση ήταν θετική ως προς να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ, ανεξαρτήτου αριθμού μαθητών. Η απόφαση που ήρθε από το Υπουργείο άφηνε σχολεία και τμήματα, είτε τομέων είτε ειδικοτήτων εκτός έγκρισης. Εμείς επιμένουμε στην διαδικασία και στέλνουμε επιπλέον νέα εισήγηση μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης προς το Υπουργείο προκειμένου να τα ξαναδεί, θεωρώντας οτι υπάρχουν οι επιπλέον μαθητές που απαιτούνται για να λειτουργήσουν κανονικά τα τμήματα, σύμφωνα με τα δεδομένα που μας δίνουν οι διευθυντές των σχολείων", σημείωσε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Ζερβάκης

Ο κ. Ζερβάκης πρόσθεσε οτι η πρόταση της Δευτεροβάθμιας είναι να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα και να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας της ειδικότητας και του τομέα, ούτως ώστε να μπορέσουν να γίνουν κανονικά οι εγγραφές των μαθητών και να ξεκινήσουν να λειτουργούν τα τμήματα.

Ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Βρυσών Φασαράκης Βασίλης, ανέφερε οτι οι ηλεκτρονικές εγγραφές στην πληροφορική στη Β' και Γ' τάξη "κλείδωσαν" με αποτέλεσμα μαθητές που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση να φύγουν σε άλλα σχολεία, όπως το ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου. Έτσι η πληροφορική καταργήθηκε ενώ παιδιά αναγκάζονται να φεύγουν από τις Βρύσες και να μεταβαίνουν στα Χανιά,  για να φοιτήσουν στο ΕΠΑΛ Βενιζέλου 

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Βασίλης Λιόντος έκανε λόγο για ένα πρόβλημα που εμφανίζεται κάθε σχολική χρονιά και οφείλεται στην σκόπιμη μη έγκριση τμημάτων των ΕΠΑΛ από το Υπουργείο Παιδείας και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τα οποία υποτίθεται οτι δεν συγκεντρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Ο κ. Λιόντος σημείωσε οτι τα κριτήρια που προβλέπει  η νομοθεσία για τον αριθμό των μαθητών που πρέπει να φοιτούν στα τμήματα προκειμένου αυτά να εγκριθούν, ειδικά στην επαρχία, είναι τέτοια που στην ουσία οδηγεί στην κατάργηση τμημάτων των ΕΠΑΛ. Η εφαρμογή πρόσθεσε των ηλεκτρονικών εγγραφών αποτελεί για την ΕΛΜΕ τον μηχανισμό που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για να κλείσει μια σειρά τομέων και ειδικοτήτων.

Στην πράξη τόνισε το Υπουργείο καταργεί μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών από τη στιγμή που δεν τους επιτρέπει να σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν ενώ μάλιστα αναγκάζει μαθητές είτε να αλλάζουν κατεύθυνση είτε να μετακινούνται σε άλλα ΕΠΑΛ.

Η κατάσταση με την τεχνική εκπαίδευση, σημείωσε ο κ.Λιόντος φτάνει στο "εδώ και μη παρέχει" καθώς η πολιτική της απερχόμενης  και τωρινής κυβέρνησης είναι η μετατροπή της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε απλή δεξιότητα - κατάρτιση προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αγοράς.