Τι αναφέρει σε επιστολή του ο Σύλλογος Καθηγητών Γυμνασίου Σούδας

Επιστολή προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης και τον Διευθυντή Β' βάθμιας εκπαίδευσης Ν. Χανίων, στέλνει ο Σύλλογος Καθηγητών Γυμνασίου Σούδας, στην οποία περιγράφει το πρόβλημα των υπεράριθμων τμημάτων που στην πράξη ακυρώνουν τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού στα σχολεία.

Στην επιστολή του ο σύλλογος ζητά να εξοικονομηθεί χώρος για την αραίωση των τμημάτων, να προσληφθεί το αναγκαίο προσωπικό και να διατεθούν διαγνωστικά τεστ.

Ακολουθεί η επιστολή του Συλλόγου:

"Αξιότιμοι κύριοι

Το Γυμνάσιο Σούδας, τη σχολική χρονιά 2020-21 λειτουργεί με συνολικό μαθητικό  δυναμικό 360 άτομα και διδακτικό προσωπικό περίπου 40 άτομα.

Η καθημερινή συνύπαρξη τόσων πολλών ανθρώπων - και κυρίως εφήβων - δημιουργεί  τεράστιο κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού τόσο  ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς όσο και  στα μέλη των οικογενειών τους και ευρύτερα των συναναστροφών τους. Όλα τα μέτρα προστασίας που έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας και τα οποία το σχολείο με ευλαβική και κοπιώδη προσπάθεια εφαρμόζει, ακυρώνονται στην πράξη όταν στην ίδια αίθουσα συνυπάρχουν 24-26 άτομα σε αναγκαστική εγγύτητα. Αυτό βέβαια συμβαίνει ,εφόσον ο νόμος προβλέπει τον αριθμό των 27 μαθητών  ως το ανώτερο όριο για ένα τμήμα.

Στην περιοχή μας, οι θερμοκρασίες του Φθινοπώρου είναι αρκετά υψηλές, με αποτέλεσμα παράθυρα και πόρτες συνεχώς ανοιχτά να επιτρέπουν τον αερισμό των εσωτερικών χώρων. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πολλά κρούσματα κορωνοϊού στην πόλη μας, σύμφωνα με τους ειδικούς . Τι θα συμβεί όμως  με την έλευση  του χειμώνα, με την πτώση της θερμοκρασίας, την υγρασία, τις βροχές και την αύξηση της μεταδοτικότητας του covid-19, κατά τους επιστήμονες πάντα; Οι καθημερινές μετρήσεις τόσο στον υπόλοιπο κόσμο όσο και στη χώρα μας, δείχνουν ήδη μεγάλους αριθμούς κρουσμάτων και θυμάτων. Οι προβλέψεις των ειδικών για το μέλλον είναι μάλλον  δυσοίωνες  εφόσον δε  ανασχεθεί η  πορεία της πανδημίας.

Η υπεύθυνη στάση υπαγορεύει να προνοήσουμε και να προλάβουμε .Και όσον αφορά στη λειτουργία των σχολείων,  ως αναγκαίο μέτρο πρόληψης και προστασίας από τον ιό προκύπτει η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων. Μόνο έτσι μπορεί να  εξασφαλιστεί  η τήρηση των αποστάσεων κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Απαραίτητο  προληπτικό μέτρο κατά της εξάπλωσης του covid-19, είναι τα συνεχή, δωρεάν ιατρικά τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αυτονόητη επίσης  προβάλλει και η συνεχής καθαριότητα και απολύμανση των κλειστών χώρων  κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ως σύλλογος καθηγητών του Γυμνασίου μας συμμεριζόμαστε απολύτως τις ανησυχίες και την ανασφάλεια των μαθητών μας. Στηρίζουμε τις προτάσεις τους όπως έχουν διατυπωθεί, δημοσιοποιηθεί και κοινοποιηθεί στα ΜΜΕ της πόλης  μας.

Φροντίδα όλων μας είναι να εξασφαλισθούν τέτοιοι όροι λειτουργίας, ώστε το σχολείο να παραμείνει ανοικτό, σε μια διαδικασία ζωντανής επικοινωνίας, μεταβίβασης γνώσης και αγωγής. Η περιλάλητη τηλεκπαίδευση που τόσο προβάλλεται ως εκπαίδευση  δεν είναι παρά ένα φτωχό υποκατάστατο της πραγματικής εκπαίδευσης.Τα εξ αποστάσεως ηλεκτρονικά μαθήματα και απουσιολόγια δεν μπορούν να αντικαταστήσουν όσα προσφέρει η συνύπαρξη μαθητών και εκπαιδευτικών με τη φυσική τους παρουσία. Αναγκαστικό μέτρο; Ναι , μόνο όμως για την περίοδο κατά την οποία όλοι είχαμε αιφνιδιαστεί από την επέλαση του κορωνοϊού, δηλαδή κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά. Τότε, ως σχολείο, κατανοώντας την κρισιμότητα της κατάστασης και τις ανάγκες των μαθητών μας ,στηρίξαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση  και εισπράξαμε τα συγχαρητήρια του Υπουργείου Παιδείας  για αυτό.

Όμως, από τον Ιούνιο του 2020 ως τη νέα σχολική χρονιά υπήρχε το αναγκαίο διάστημα ώστε οι αρμόδιοι φορείς να λάβουν όλα τα μέτρα εκείνα που θα παρέχουν το προστατευτικό δίχτυ από τον covid-19 σε μαθητές και διδάσκοντες. Κάτι που δεν έγινε. Αλλά ακόμα και τώρα πιστεύουμε ότι αν υπάρχει  η βούληση υπάρχει και το χρονικό περιθώριο να εισακουσθούν στην πράξη από την Πολιτεία οι συμβουλές των γιατρών και οι εκκλήσεις της σχολικής κοινότητας.

Ζητούμε να εξοικονομήσετε χώρους για την αραίωση των τμημάτων.

Να προσλάβετε το αναγκαίο προσωπικό.

Να διαθέσετε διαγνωστικά τεστ.

Ανοιχτό σχολείο, φυσική παρουσία των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία, διαφυλάττουν το γνωστικό και παιδαγωγικό ρόλο του. Στηρίζουν το δημόσιο, δωρεάν σχολείο, το μόνο μέσο που διαθέτουμε ως πολιτεία και κοινωνία για να θεραπεύσουμε τις ανισότητες στον τομέα της Παιδείας

«Υπερασπίσου το παιδί. Γιατί αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα …»

(Μίκης Θεοδωράκης –Λ. Παπαδόπουλος)"