Οι μηχανές πήραν μπροστά και οι εργασίες της ΔΕΥΑΧ στην περιοχή της Π.Ε.Ο Χανίων – Κισσάμου, στο ύψος περίπου της Χρυσής Ακτής ξεκίνησαν, με τους επιχειρηματίες ωστόσο της περιοχής να εκφράζουν τις ενστάσεις τους όχι για την υλοποίηση του έργου αλλά για το κλείσιμο και των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας του δρόμου από τον κόμβο του Κλαδισού μέχρι την οδό Μαλαθύρου (προς Αγίους Αποστόλους).

Η αρχική μάλιστα ανακοίνωση της ΔΕΥΑΧ περί διακοπής κυκλοφορίας για δυο μήνες, θορύβησε τους επιχειρηματίες της περιοχής που ήδη έχουν πληγεί από τις συνέπειες της πανδημίας αλλά και το κλείσιμο πάλι του δρόμου πριν από λίγο χρόνικο διάστημα για την εκτέλεση και πάλι έργων.

Σήμερα ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, η πρόεδρος της ΔΕΥΑΧ, Χρυσούλα Χατζηδάκη και στελέχη του δήμου και της δημοτικής επιχείρησης, βρέθηκαν στο σημείο όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες, δέχτηκαν τα παράπονα των επιχειρηματιών οι οποίοι τόνισαν ότι δεν αντιτίθενται στο έργο αλλά εκφράζουν έντονο προβληματισμό για τη χρονική στιγμή που γίνεται και τη χρονική διάρκεια που απαιτεί η ολοκλήρωσή του.

Ο αντιπρόσωπος Fiat Μιχάλης Μαυριδάκης, τόνισε ότι: Υλοποιείται ένα αίτημα πολλών ετών της περιοχής που έχει να κάνει με τη συσσώρευση ομβρίων υδάτων στην περιοχή με αποτέλεσμα να προκαλούνται πλημμυρικά φαινόμενα. Η ένστασή μας είναι ότι πριν από περίπου 1 μήνα είχαν πάλι κλείσει τον δρόμο για παρόμοια έργα. Για ποιο λόγο δεν έγινε τότε το έργο αλλά γίνεται τώρα, με αποτέλεσμα να ξανακλείσουμε; Ο δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι οι εργασίες θα ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν. Θέλουμε το έργο, θέλουμε όμως και να δουλέψουμε σαν επιχειρηματίες της περιοχής.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επιχειρηματίας Μανώλης Κληματσάκης, που δήλωσε: Πριν από 1 με 1,5 μήνα είχε μείνει πάλι περίπου 45 μέρες κλειστός ο δρόμος. Είχαμε τα προβλήματα που προκαλεί η πανδημία, ήρθε να προστεθεί και το κλείσιμο του δρόμου. Δεν παλεύεται. Οι επιχειρήσεις έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα αυτό το χρονικό διάστημα. Κάθε μείωση στο ταμείο δημιουργεί πλέον σοβαρό πρόβλημα. Απευθύνουμε παράκληση στον δήμο να δουν αν μετά από 10-15 ημέρες μπορεί να ανοίξει έστω το ένα ρεύμα του δρόμου.

Από την πλευρά τους δήμος Χανίων και ΔΕΥΑΧ διαβεβαίωσαν τους επιχειρηματίες ότι το έργο θα επισπευστεί και το αρχικό δίμηνο ως χρονική διάρκεια που είχε ανακοινωθεί αφορούσε στο σύνολο του έργου και όχι και στο κλείσιμο του δρόμου που θα δοθεί ταχύτερα σε κυκλοφορία. Ως προς την επιλογή της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής αυτή κρίθηκε κατάλληλη λόγω του χαρακτηρισμού του δήμου ως περιοχή που βρίσκεται σε βαθύ κόκκινο κάτι που σημαίνει ότι και η κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών θα ήταν πολύ πιο περιορισμένη και θα βοηθούσε στην εκτέλεση των εργασιών χωρίς να ταλαιπωρηθεί μεγάλο τμήμα των πολιτών.

Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης: Είναι ένα έργο που θα λύσει πολύ μεγάλο πρόβλημα με έντονα αντιπλημμυρικά φαινόμενα. Αντιλαμβάνομαι ότι δημιουργεί κάποια προβλήματα στους επιχειρηματίες της περιοχής, όμως καμία μεγάλη παρέμβαση δεν μπορεί να γίνει χωρίς να υπάρξει απαραίτητος χρόνος διακοπής κυκλοφορίας. Ζητούμε την κατανόηση των πολιτών. Τα συνεργεία θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια ώστε να παραδώσουν σε κυκλοφορία τουλάχιστον την παράδοση της κεντρικής αρτηρίας. Η περίοδος αυτή που οι μετακινήσεις είναι περιορισμένες λόγω της πανδημίας, δημιουργεί τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.

Όπως ανέφερε η Χρυσούλα Χατζηδάκης, Πρόεδρος ΔΕΥΑΧ: Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Κρήτης και είναι προϋπολογισμού 2,4 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Οι εργασίες ξεκίνησαν αυτή την περίοδο μια και δε γινόταν να εκτελεστούν οι εργασίες ούτε το καλοκαίρι λόγω τουριστικής περιόδου, ούτε τον χειμώνα. Οι συνθήκες περιορισμού της κυκλοφορίας, καλώς ή κακώς βοηθούν στην υλοποίηση του έργου με τη δυνατότερη μικρή όχληση. Κατανοούμε τη διαμαρτυρία κάποιων επιχειρηματιών της περιοχής όμως τους διαβεβαιώνουμε ότι η πρόοδος των εργασιών θα είναι ταχύτατη. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, ο εργολάβος της ύδρευσης παράλληλα με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Φιλόδημος θα ολοκληρώσει τις εργασίες στην περιοχή. Τέλος θα εκτελεστεί ένα ακόμα αντιπλημμυρικό έργο που έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση και αφορά στο Δαράτσο. Έχουμε διαβεβαιώσεις από την Περιφέρεια ότι θα το χρηματοδοτήσει. 

Από την πλευρά του ο Κώστας Στεργιάνης, Γενικός Διευθυντής ΔΕΥΑΧ διευκρίνησε: Ήταν ένα αίτημα της τοπικής κοινωνίας από την εποχή του Καλλικράτη. Υπήρξαν περίοδοι με πλημμύρες και είχαμε ενημερώσει την Περιφέρεια ότι χρειάζεται αυτό το έργο γιατί το παλιό ρέμα σταματούσε στην παλιά εθνική οδό και δε συνεχιζόταν. Στην ουσία κάνουμε ανασύσταση του ποταμού και το μεταφέρουμε στην οδό Δελφών. Θα έχει πλάτος δυο μέτρα άρα χρειάζεται να μετατοπιστούν και άλλα δίκτυα άλλα για να υλοποιηθεί και χρειαζόμαστε 4 μέτρα εκσκαφή. Δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε καλοκαίρι, δυστυχώς επειδή κάλυπτε μέρος ενός παλιού χειμάρου δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε ούτε το χειμώνα, γιατί δεν είχαν πού να πάνε τα νερά, άρα έπρεπε ή να γίνει είτε άνοιξη είτε φθινόπωρο. Εκτιμήθηκε ότι τώρα είναι καλή εποχή που βρισκόμαστε σε βαθύ κόκκινο και είναι περιορισμένη η κίνηση, ενώ πιθανόν Σεπτέμβριο – Οκτώβριο θα ήταν χειρότερα και για τον τουρισμό. Δεν μπορούσε επίσης να γίνει παράλληλα με το έργο ύδρευσης του Φιλόδημου. Θα εξασφαλίσουμε ότι θα δουλεύουμε full time, μέχρι τις 18.30 τώρα και μετα την άρση των μέτρων μέχρι τις 20.30. Δε μιλάμε για δυο μήνες αλλά για πολύ λιγότερο. Τα κτίρια της Δελφών δεξιά και αριστερά που πλημμύριζαν και τα υπόγεια δεν θα πλημμυρίζουν. Θα λυθεί επίσης το ίδιο πρόβλημα που αντιμετώπιζε και το νηπιαγωγείο και τα ισόγεια που ήταν στο επίπεδο του δρόμου. Ως προς το έργο του κόμβου του Κλαδισού, υπάρχει κοινό αίτημα της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, του δήμου Χανίων και της ΔΕΥΑΧ να ανατεθούν οι μελέτες για την οριστική επίλυση τόσο του υδραυλικού προβλήματος όσο και του κυκλοφοριακού κόμβου. Εμείς είμαστε σε αναμονή για απάντηση της Περιφέρειας επί της κοινής αυτής πρότασης.

Τ.Λ.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook